اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

حاشیه‌های یک تغییر احتمالی/ از اصرار پدرخوانده‌ها تا مخالفت نمایندگان

طی روزهای گذشته مطالبی مبنی بر تغییر احتمالی استاندار خراسان شمالی در فضای خبری استان در حال انتشار بوده که این موضوع، با مخالفت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی روبرو شده است.

حاشیه‌های یک تغییر احتمالی/ از اصرار پدرخوانده‌ها تا مخالفت نمایندگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، استان خراسان شمالی در ۱۶ سالگی تاسیسش، ۱۳ استاندار و سرپرست را به خود دیده که از این میان، سهم دولت تدبیر و امید ۵ تغییر است.

 با یک حساب سرانگشتی، مشخص می‌شود که میانگین ماندگاری استانداران در خراسان شمالی برای هر استاندار یک‌سال و ۲ ماه بوده است.

این تغییرات گسترده در سکان مدیریت استان، باعث انتقادات فراوانی بین اقشار و گروه های مختلف استان شده است؛ به طوری در معارفه محمدعلی شجاعی استاندار کنونی، حجت الااسلام یعقوبی نماینده وقت ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز به این موضوع به شدت انتقاد کرد و گفت: در مدت ٦ سالی که در این استان هستم، چهار استاندار دیده ام، خدا می داند عاقبت این مردم چه می شود.

وی ادامه داد: تغییرات پی در پی در خراسان شمالی گاهی آنقدر سریع در حال انجام است که نام مدیرکل ها جابجا و اشتباه می شود.

 حجت الاسلام یعقوبی افزود: به مشاور وزیر کشور گفته ام تا پایان این دولت، محمدعلی شجاعی به عنوان استاندار خراسان شمالی باقی بماند چراکه بخاطر جابجایی ها، خراسان شمالی بسیار ضرر کرده است.

وی گفت: طبق قول مشاور وزیر کشور استاندار جدید خراسان شمالی تا پایان دولت تدبیر و امید در این استان باقی خواهد ماند.

با این حال، در روزهای نزدیک به سال ۱۴۰۰، در فضای مجازی استان، اخباری در رابطه با تغییر استاندار خراسان شمالی به گوش می‌رسد.

خبرنگار خبرگزاری فارس نظر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را در این رابطه جویا شده است.

تغییر و جابجایی استاندار خراسان شمالی مسیر پیشرفت استان را کند می کند

سیدمحمد پاکمهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: تغییر استاندار هدیه ای نیست که در این مدت کوتاه باقی مانده از دولت تدبیر و امید به مردم نوید دهیم، بنابراین با تغییر استاندار در این مدت کوتاه باقی مانده دولت که فقط رزومه سازی برای برخی از افراد و برخلاف منافع استان و مردم است، موافق نیستم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تاکید کرد: اگر دولت تدبیر و امید و جناب رییس جمهور به فکر مردم است و می‌خواهد عنایتی به مردم استان داشته باشد به جای جابجایی استاندار، تغییر و تحولی در پروژه های بلاتکلیف و نیمه تمام استان ایجاد کند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به حضور مسولان کشوری در استان و انعقاد تفاهم نامه‌های متعدد در زمان حضور استاندار فعلی گفت: هر یک از این تفاهم نامه ها برای رفع گوشه ای از مشکلات استان منعقد شده است و باید این استاندار تا پایان دولت بر کرسی مسئولیت خود باقی بماند تا پروژه‌های عمرانی متعهد شده از سوی دولت و قراردادهای منعقد شده به نتیجه برسد.

پاکمهر افزود: هدف ما دفاع از منافع مردم است و علیرغم اینکه انتقاداتی که نسبت به عملکرد دولت و دولتمردان و وضعیت کنونی به وجود آماده، اما این جابجایی ها آهنگ توسعه استان را بیش از پیش کند می‌کند.

وی اضافه کرد: ما به‌عنوان نماینده مردم باید به گوش مسولان برسانیم که وضعیت کنونی جامعه وضعیت رضایت بخشی نیست و نمی شود در مقابل آن  بی تفاوت بود و تغییر پی در پی استانداران جز اتلاف وقت و منابع هیچ سودی برای مردم ندارد.

موافق تغییر در این وضعیت نیستم

علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی نیز در رابطه با موضوع تغییر استاندار خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت کوتاهی به پایان دولت مانده است، این تغییر به صلاح استان و مردم نیست.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان استان نامه‌ای را به صورت مکتوب به ریاست محترم جمهور ارسال و مراتب مخالفت خود را با این تغییر اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: استاندار در مدت حضور خود تفاهم نامه‌هایی را منعقد کرده و قول هایی را داده است که این تغییر باعث نیمه تمام ماندنشان خواهد شد.

جدی تصریح کرد: تغییرات استانداران در استان خراسان شمالی بسیار زیاد بوده به طوری که فقط در دولت تدبیر و امید، خراسان شمالی ۵ استاندار را به خود دیده است که این نبود ثبات مدیریت در استان باعث آسیب به مردم خواهد شد.

وی در پایان گفت: در ایام انتخابات تغییر یک مدیر استانی قطعا به نفع مردم استان نیست مگر اینکه در دولت کسانی باشند که غیر از منافع مردم را بخواهد دنبال کنند.

با توجه به زمان کوتاه باقی مانده به پایان دولت تدبیر و امید، اولویت ما تغییر استاندار نیست

محمد وحیدی دیگر نماینده بجنورد نیز در رابطه با این موضوع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه در شرایط کنونی در استان اولویت با تغییر نیست، اظهار کرد: در زمان کوتاه باقی مانده از دولت تدبیروامید، تغییر استاندار نقطه قوت برای استان نیست و ضمن اینکه فردی که جایگزین می شود معلوم نیست شناخت چندانی از استان داشته باشد و اینکه آیا می‌تواند در این فاصله زمانی کوتاه به‌صورت عملی اقدامی شاخصی انجام دهد.

وی با اشاره به فاصله کوتاه باقی مانده تا پایان دولت، افزود: شاید برخی در مجموعه نهاد ریاست جمهوری تصمیم بر این تغییر دارند که این افراد از روی دوستی با مردم دست به تغییر نمی زنند و مشخص نیست چه موضوعاتی را دنبال می کنند و به نظر می رسد که این تغییر بیشتر جنبه سیاسی داشته باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از پروژهای نیمه تمام در استان وجود دارد که با توجه به سفرهای مسئولان ارشد و وزرای مختلف، تفاهم نامه‌هایی منعقد شد که باید به دنبال به نتیجه رسیدن و اجرایی شدن این پروژه ها باشیم.

اصرار برای چیست؟

با توجه به نزدیکی انتخابات ۱۴۰۰ و همچنین مخالفت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با این تغییر، باید دید اصرار برخی از سیاسیون برای تغییر در چند ماه باقی مانده از دولت چه نتایجی را دربر خواهد داشت و استاندار جدیدی که سکان هدایت این استان محروم را در دست بگیرد، در این مدت کوتاه، آیا می‌تواند اقدامی خاصی را برای پیشرفت استان داشته باشد و یا اینکه فقط به یادگیری نام شهرهای استان بسنده می کند؟

انتهای پیام/ن/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول