اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

اولین جشنواره ملی «کتاب‌خوان و رسانه» برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی از برگزاری اولین جشنواره ملی «کتاب‌خوان و رسانه» خبر داد.

اولین جشنواره ملی «کتاب‌خوان و رسانه» برگزار می‌شود

مهدی ثامنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: جشنواره «کتاب خوان و رسانه» با هدف زنده نگه داشتن فضای کتابخانه و کتابخوانی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و اهمیت نقش مطالعه، تقویت ارتباط رسانه‌ها با کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران کشوری و استانی و اعضای کتابخانه‌های عمومی، مسئولیت پذیری اصحاب رسانه در قبال خدمات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، ایجاد زمینه شکوفایی استعدادها و خلاقیت اصحاب رسانه در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی بیشتر مردم ایران اسلامی با ظرفیت‌‌های فرهنگی، خدمات و برنامه‌های موجود در نهاد کتابخانه های عمومی کشور و در نهایت توسعه گفتگوهای عمومی و نخبگانی درباره کتابخانه های عمومی برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره به نشانی (festivalpl.ir)  و ثبت نام، آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: این جشنواره در موضوعات «کتابخانه»، «کتابدار»، «کتاب‌خوان»، «اهدای کتاب»، «کتابخانه و خانواده»، «مسئولیت اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور»، «ترویج فرهنگ مطالعه»، «برگزاری محافل تخصصی در طول سال با رویکرد مورد نیاز ملی و استانی» مانند: «محافل ادبی»، «فضای مجازی و کتابخانه»، «توجه به نقش آموزش در کتابخانه های عمومی» و... برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به مهلت ارسال آثار گفت: سامانه دریافت آثار تا پایان وقت اداری ۲۲ بهمن ماه فعال بوده و فعالان عرصه رسانه می‌توانند آثار منتشر شده خود از تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ را به دبیرخانه مجازی این جشنواره ارسال کنند و آثار بارگزاری شده پس از این تاریخ از فرایند داوری حذف خواهند شد.

ثامنی ادامه داد: این جشنواره در ۶ بخش اصلی شامل «خبر»، «گزارش» (خبری، توصیفی، تحلیلی و تحقیقی و...)، «سرمقاله و یادداشت»، «گفت و گو»، «مقاله»، «عکس» (خبری، عکس غیرخبری، گزارش تصویری) برگزار می‌شود و دارای ۲ بخش جنبی شامل «اهدای جایزه به بهترین مطلب با محوریت افتتاح کتابخانه‌های مرکزی و اثرات آن در توسعه فضاهای فرهنگی ایران اسلامی» و همچنین «اهدای ۱۱ جایزه به بهترین گزارش از توسعه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد در کتابخانه های عمومی» با ۱۱ موضوع محوری است.

وی گفت: بخش ویژه این جشنواره نیز به رسانه‌های دیداری و شنیداری (رادیو و تلویزیون) با رویکرد توجه به اخبار و گزارش‌های ویژه رسانه های ملی در حوزه کتابداران، کتابخوان‌ها و کتابخانه های عمومی اختصاص دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی افزود: جوایز درنظر گرفته شده برای نخستین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» شامل جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح تقدیر برای نفرات اول هر رشته، جایزه نقدی۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات دوم هر رشته و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر برای نفرات سوم هر رشته خواهد بود.

ثامنی گفت: همچنین ۱۱ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی به برگزیدگان بخش‌های جنبی و ۳ جایزه نقدی ۳۰ میلیون ریالی نیز به برگزیدگان اول تا سوم بخش ویژه جشنواره اهدا خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح پیک آگاهی در استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح علاقمندان به مطالعه با سفارش کتاب، مرسوله فرهنگی خود را از پستچی تحویل می‌گیرند.

به گفته وی مراحل انجام سفارش این گونه است که فرد متقاضی با ثبت درخواست در سامانه اینترنتی www.samanpl.ir و انتخاب کتاب مورد نظر با مراجعه به سایت www.markazipl.ir و جستجوی تلفن کتابخانه با کتابخانه تماس و ثبت سفارس انجام می‌شودکه هزینه پستی برای ارسال کتاب به خانه برای تا یک کیلو ۱۰۰ هزار ریال، ۲ کیلو ۱۵۰ هزار ریال و بیش از ۲ کیلو ۲۰۰ هزار ریال تعرفه‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول