اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

توضیحات منابع طبیعی بویراحمد در مورد یک خبر/کنده شدن پوست درختان به علت بیماری

رئیس اداراه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد بویراحمد در خصوص درج یک خبر توضیحاتی داد.

توضیحات منابع طبیعی بویراحمد در مورد یک خبر/کنده شدن پوست درختان به علت بیماری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج بعد از درج گزارشی با عنوان «وقتی منفعت‌طلبان پوست جنگل «مختار» را می‌کنند!/فاجعه در 5 کیلومتری مرکز استان!» رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد به صورت میدانی از عرصه جنگلی منطقه مختار در شهرستان بویراحمد بازدید کرد.

حسن‌زاده پس از این بازدید در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس اظهار کرد: موضوع خراشیدگی و کنده شدن پوست درختان و در نهایت خشکیده شدن درخت بلوط مربوط به یک نوع بیماری است که باعث خشکیدگی درخت می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که چرا این وضعیت و خشکیدگی درخت و از بین رفتن پوست آن تنها در درختان پایین کوه و در نقطه شخم مشاهده می‌شود و در مناطق بالایی که دست انسان به آن نقاط نمی‌رسد شاهد چنین وضعیتی برای درختان نیستیم تصریح کرد: در جنگل‌های استان و در حوزه مختار اگر به صورت میدانی بازدید کنید به وفور چنین وضعیتی برای درختان یافت می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد در ادامه اظهارات خود در خصوص شخم برخی مناطق جنگلی در منطقه مختار هم  گفت: در راستای اجرای ماده 56  200 هکتار زمین زراعی بیشتر نداشتیم و با توجه به اینکه زمین این منطقه جنگلی است در راستای ماده 54 اصلاحیه‌ای زده شد و زراعت از 200 هکتار به 700 هکتار رسید و بخشی از زمین‌ها در قالب ماده 54 به مردم واگذار شد هر چند مواردی هم وجود دارد که تخلف صورت گرفته و با آن‌ها برخورد نیز شده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول