اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

سرلشکر سلامی: برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت و در قلب نبرد ایستاد. بدون ایستادگی، هیچ ملتی به اعتقاداتش مؤمن نمی‌شود. اعتقادات در میدان مستحکم می‌شود و جنگ، پرورشگاه ایمان و باور ملت ایران بود.

سرلشکر سلامی: برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، مراسم سراسری فرماندهان و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بامداد امروز سه‌شنبه ۳۰ دیماه ۹۹ با حضور سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در باغ موزه دفاع مقدس آغاز شد.

سرلشکر سلامی در این مراسم به سخنرانی پرداخت و خطاب به مسئولان بنیاد حفظ آثار گفت: مهم‌ترین سرمایه‌های یک جامعه و امت، سرمایه‌های معنوی اوست. سرمایه‌های مادی محدود هستند و دارای اندازه معینی هستند.

وی افزود: سرمایه‌های اصلی که می‌توانند نامحدود باشند و قلمرو اقتدار و عزت یک ملت را به شکل نامحدودی گسترش دهند، جلوه‌های معنوی قدرت یک جامعه هستند.

فرمانده کل سپاه گفت: سرمایه‌های بزرگ در مکتب، بزرگ‌ می‌شوند و صورت معنوی شخصیت یک جامعه می‌تواند بسیار بزرگ‌تر از اضلاع ظاهری آن باشد. اگر یک ملت تابع یک مکتب و ارزش‌های والا و روح‌افزا و قدرآفرین باشد.

او افزود: شخصیت‌های تاریخی و زنده یک کشور، سرمایه‌های آن کشورند که منبع الهام و ‌سرچشمه حرکت هستند. با آنها‌ می‌توان راه آموخت.

سرلشکر سلامی بیان داشت: شهدا همیشه می‌جوشند و شجاعت و ایثار و بخشش و‌ شرف همیشه از آنها می‌جوشد و به همه بشریت منتقل‌ می‌شود و انسان‌ها را‌ می‌سازد.

وی افزود: امامان، علمای بزرگ، صلحا، امام خمینی و شهدای والامقام ما مثل شهید سلیمانی، منابع دائمی فرهنگ و تفکر و اعتقاد و باور هستند. آنها قدرت ما هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس هم دارای حیات و هویت و سازنده بخش مهمی از فرهنگ ماست؛ الگوبخش و غنی است و انتقال آن حماسه‌ها و معارف و رفتارها از نسل آفرینش‌گر حماسه به نسل‌های بعدی مقوم فرهنگ مقاومت در جامعه است.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: نبرد برای استقلال در تنهایی صورت می‌گیرد؛ مستقل در عقیده و آرمان و ‌اقتصاد و هویت. بنابراین جامعه‌ای که برای استقلال می‌جنگد در فضای نابرابر می‌جنگد. خروج از فضای مغلوب بودن به فضای چیرگی یعنی نبرد در محیط نابرابر. دفاع مقدس از این جنس بود.

او ادامه داد: ملتی که می‌خواهد آزاد و آگاه و عزیز زندگی کند، دفاع مقدس صاحب یک‌ میدان تاثیر و جاذبه است برای همیشه. هر ملتی می‌تواند یک بار برای همیشه بمیرد و یا زنده بماند، بستگی دارد در حوادث چگونه عمل کند.

سرلشکر سلامی گفت: دشمن در دفاع مقدس اراده کرده بود ملت را بشکند و به قتل برساند؛ او را از ارزش‌های جاودان خود جدا کند و تسلیم سازد. اگر ملتی تسلیم شود به ندرت قادر به تجدید حیات است و به مرگ شرف و آزادگی دچار‌ می‌شود.

فرمانده سپاه ادامه داد: دفاع مقدس برای همیشه به ما عزت داد و تصور جهان از ملت ایران را واقعی کرد. عناصری ساخت تا این ملت با آن شناخته شود و دفاع مقدس نقطه آغاز در قلب خطر بود. ما باید مقاومت را مشق می‌کردیم و در یک میدان سخت ظرفیت ایستادگی را مشق کردیم.

وی افزود: برای قوی بودن باید با دشمنان بزرگ کشتی گرفت و در قلب نبرد ایستاد. بدون ایستادگی هیچ ملتی به اتقاداتش مومن نمی‌شود. اعتقادات در میدان مستحکم می‌شود و جنگ، پرورشگاه ایمان و باور ملت ایران بود.

فرمانده کل سپاه بیان داشت: جهاد منشا حیات ماست. همانطور که در قصاص، حیات است در جهاد هم مثل قصاص حیات است، اما حیات طیبه و هر که از جهاد دوری کند، ذلیل می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه توحیدی به قدرت در دفاع مقدس جلوه یافت و امام، ملت را از نیل عبور داد. کارکرد ولی فقیه همین است که بارها و بارها ملت را از سختی‌ها، در حالی که دشمن از پشت حمله می‌کرد، عبور داد. این تاثیر نباید متوقف شود.

سرلشکر سلامی گفت: اگر دفاع مقدس نبود ما در نبردهای بعدی که بزرگ‌تر و جهانی‌تر بودند، دچار مشکل می‌شدیم. دفاع مقدس مقاومت را با سرشت مردم ایران عجین کرد و ترس از قدرت‌ها ریخته شد و ملت فهمید اگر همه جهان مقابل ما بایستد، اما ملت با ایمان به خدا کنار ولی خود باشد، هرگز شکست نمی‌خورد. همه پیروزی‌ها متعلق به قلب و ذهن است.

وی گفت: این جریان را باید معرفی کنیم و فرهنگ جامعه را بسازیم، نسل‌ها را با آن آشنا کنیم و با آنها روح مقاومت را القا کنیم. دفاع مقدس در تاریخ ٤١ ساله ما تکرار شد. صحنه‌های وسیعی به وجود آمد که دفاع مقدس یاور ما بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با وجود شهدا هرگز شکست نمی‌خوریم و آنها برای ما حجت‌های دائمی هستند. وقتی امام و امت با هم متحد می‌شوند و امام در شخصیت مردم تکثیر می‌شود، آن وقت دشمن مجبور است در همه آرزو‌های خود منجمد شود.

او افزود: دشمن می‌خواست بر سرنوشت ما مسلط شود و بعد از دفاع مقدس همه جبهه‌های خود را فعال کرد. این تنهایی ادامه یافت، اما تنهایی ملتی که قوی شده بود.

سرلشکر سلامی اظهار داشت: مردم هرگز پژواک اکاذیب دشمن قرار نگرفتند و این پیروزی بزرگی بود که دشمن در این هجمه بزرگ رسانه‌ای موفق نشد. ملت امام خود را تنها نگذاشتند. اینها حقیقت هستند.

او گفت: دشمنان ما را تحریم کردند و فشار سیاسی را تا حداکثر ممکن اعمال کردند. هیچ انقطاعی در حرکت دشمن وجود نداشت. این نظام ولایی است که می‌تواند این اندازه قدرت بگیرد. اما دشمن امروز کجاست؟ به حاشیه رانده شده است. فشار حداکثری شعار نبود و با همه ظرفیت متمرکز شده بود، اما بیش از همه خود او را فرسوده کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: قدرت دشمن محدود است، اما ملتی که مومن است، ایستادگی‌اش محدود است. ما از نیل‌ها عبور کردیم و دشمن را پشت سر گذاشتیم. ملت ایران بسیاری از تحریم‌ها را خنثی کرده‌اند؛ آنقدر که امروز ملت احساس می‌کند خودش باید تحریم را بی‌خاصیت کند تا تحریم بی‌آبرو شود.

وی گفت: شما امروز احساس زیادی به برجام نمی‌کنید. رزاق ما خداست. میلیون‌ها انسان در دنیا از سوء تغذیه رنج می‌برند. تکیه‌گاه ما آمریکا نیست و ما به خدا تکیه می‌کنیم.

سرلشکر سلامی افزود: نقطه تمرکز دشمن امروز حفظ کنگره آمریکاست و نشان می‌دهد حکومت آمریکا پوسیده است. سنگر آمریکا به کنگره منتقل شده است. نور خدا جلوه‌گر شده است. این امتداد دفاع مقدس است. ما با تبعیت محض از ولی فقیه تا آخر قوی‌تر از همیشه ایستاده‌ایم.

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان گفت: صبح نزدیک است و خدا خلف وعده نمی‌کند؛ به شرطی که بمانیم و ما می‌مانیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین در جمع خبرنگاران حضور یافت و در پاسخ به سوالی مبنی بر پیامد رزمایش‌های اخیر گفت: این گونه رزمایش‌ها بخش مهمی از سیاست بازدارنگی ملت ایران است تا دشمن در محاسبات خود دچار خطا نشود. این هم برای ملت ایران مایه اعتماد به نفس و آرامش بود و برای دشمنان این پیام جدی را داشت که با هیچ کس در دفاع از عزت و شرف خود تعارف نداریم و همیشه آماده هستیم. فرزندان انقلابی این ملت در اعماق سرزمین آمادگی دارند از کشور دفاع کنند. ما خود را فدایی ملت ایران می‌دانیم و مطمئن هستیم همه روندهای سیاسی و امنیتی به نفع مردم ایران رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول