اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت فعال در کرمانشاه/ ۸۸ درصد روستاهای دارای شبکه اینترنت هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه گفت: اکنون ۸۸ درصد روستاهای کرمانشاه دارای شبکه اینترنت است و تا پایان سال ۱۴۰۰ یعنی زمان پایان برنامه ششم توسعه همه روستاهای استان صاحب اینترنت می شوند.

۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سیم کارت فعال در کرمانشاه/ ۸۸ درصد روستاهای دارای شبکه اینترنت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهریار بهنیا امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به پهنای یک رابایتی اینترنت ورودی به استان، اظهار داشت: مشترکان تنها ۲۲ درصد از ورودی پهنای باند استان را مصرف می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه شهرستان‌های استان به شبکه فیبر نوری پیوسته‌اند، افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا، در استان به بیش از سه هزار و ۵۰۰ مدرسه، دانش اموزان، مدیران و معلمان، مراکز علمی و اساتید دانشگاهی اینترنت  رایگان داده است.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر اینکه تا پایان این برنامه باید ۸۰ درصد از روستاهای کشور به اینترنت شبکه ملی متصل باشند، گفت: اکنون ۸۸ درصد روستاهای کرمانشاه دارای شبکه اینترنت است و تا پایان سال ۱۴۰۰ یعنی زمان پایان برنامه ششم توسعه همه روستاهای استان صاحب اینترنت می شوند.

وی همچنین با بیان اینکه در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار کارت تلفن همراه فعال  وجود دارد، بیان داشت: ۹۳ درصد دارندگان کارت فعال استان دارای حساب بانکی اینترنتی هستند و همراه اول پرمصرف‌ترین و ایرانسل سریع‌ترین اپراتور اینترنتی استان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه نیز، گفت: از زمان شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان خرید اینترنتی سه برابر شده است و ۳۶ درصد دارندگان سیم کارت فعال خرید اینترنتی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول