اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

شلوغی پیشخوان‌ها دروضعیت قرمز کرونایی مازندران

فراخوان بدون برنامه‌ریزی شده دولت برای ثبت در سامانه سجام سهام عدالت، بسیاری از مازندرانی‌ها را در شریط قرمز کرونایی به دفاتر پیشخوان کشاند.

شلوغی پیشخوان‌ها دروضعیت قرمز کرونایی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، روند رو به رشد بیماری کرونا در مازندران این استان را وارد پیک سوم کرونایی کرده است، فاکتورهای متعددی برای ابتلای مردم شمال کشور به کرونا صادر شده است و حتی برخی از متولیان سطح ملی کشور نسبت به برداشت مرکبات حساس شده و توپ کم کاری خویش را در زمین برداشت کنندگان مرکبات انداخته‌اند.

همزمان با وضعیت قرمز کرونایی مازندران، ایجاد محدودیت‌های ترافیکی رفت و آمد بین شهری اعمال شد اما متولیان امر نتوانستند از حجم انبوه مسافران به استان‌های شمالی کشور بنا به هر دلیلی بکاهند.

تعطیلی بازار یکی از راهکاری است که این روزها در استان مورد انتقاد این قشر است اما با فراخوان دولت مبنی بر ثبت‌نام در سامانه سجام شاهد ازدحام متقاضیان در مراکز پیشخوان مازندران هستیم.

با وجود اینکه گفته می‌شود ثبت‌نام در سامانه سجام به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است اما برای گزینه احراز هویت حتما باید مراجعه به دفاتر پیشخوان انجام شود.

صمد ربانی مسؤول انجمن کارگران ساختمانی شهرساری با اشاره به اینکه بیشتر مراجعه‌کنندگان به دفاتر پیشخوان استان، اقشار آسیب‌پذیر کارگر هستند، گفت: به دلیل شرایط سخت اقتصادی بسیار از کارگران ساختمانی نمی‌توانند وسایل اولیه پیشگیری از کرونا را تهیه کنند.

وی ادامه داد: این افراد پس از بیماری دوباره به همان دلایل شرایط اقتصادی حاکم بر بازار ساخ‌وساز کشور توان تامین نیازمندی‌های درمانی کرونایی را ندارند و به نظر می‌رسد این سوء مدیریت بیشترین آسب را متوجه اقشار کم درآمد جامعه می‌کند.

عباسلعی رضایی فرماندار ساری نیز با ابراز نگرانی از تجمع افراد در دفاتر پیشخوان، اظهار کرد: بنده بر اساس قانون نسبت به پلمب دفاتر پیشخوانی که تجمع بیش از اندازه دارند اقدام می‌کنم.

وی اضافه کرد: اکپیپی از فرمانداری ساری از صبح امروز برای نظارت بر روند فعالیت دفاتر پیشخوان پرمراجعه در سطح شهر اعزام شدند.

اما آیا واقعا می‌توان با پلمب دفاتر پیشخوان وضعیت موجود را کنترل کرد؟

حقیقت این است که مردم بر اساس فراخوان دولت و احساس نیازی که نسبت به دریافت سود سهام عدالت داشتند با وجود شرایط سخت کرونایی در دفاتر پیشخوان دولت حاضر شدند.

آنچه که این روزها انتظار است و اگر متولیان امر نسبت به بیماری مردم احساس می‌کنند مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام در سامانه سجام را افزایش دهند و نسبت برای ثبت‌نام عدد اول کد ملی روزی را تعیین کرده و در فضای رسانه‌ای این اقدامات را اطلاع‌رسانی کرده تا حجم مراجعات به  دفاتر پیشخوان کاهش یابد.

از طرفی انتظار است که متولیان امر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم نسبت به تجمع ایجاد شده در دفاتر پیشخوان حساسیت‌ جدی به خرج داده و این حساسیت‌ها در سطح ملی به  اطلاع تصمیم‌گیرندگان سهام عدالت برسد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول