اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

شهرداری ابزار کافی برای پیشگیری از خطر در پایتخت ندارد

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو گفت:‌شهرداری بدون مجوز قضایی ابزار کافی برای پیشگیری از خطر ندارد.

شهرداری ابزار کافی برای پیشگیری از خطر در پایتخت ندارد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود با اشاره به سالگرد حادثه پلاسکو گفت: زمستان سال گذشته به یکی از ساختمان‌های عمومی و ناایمن تهران رفته بودم و اعلام کردم این ساختمان‌ها در برابر حریق و زلزله ناایمن است ولی به من جواب دادند که ان‌شاءالله اتفاقی نمی‌افتد البته حق داشتند جان مردم مهم است و روزی مردم هم نباید غیرمهم باشد.

وی با اشاره به حادثه پلاسکو گفت: بر مبنای قوانین، ضوابط و مقررات شهرداری‌ها در زمینه حفظ ایمنی شهری دو دسته وظیفه دارند که وظیفه اولی مدیریت سانحه و اطفاء حریق و دسته دوم پیشگیری از وقوع حریق است.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: اگر چه جامعه عموما شهرداری‌ها را موظف می‌داند تا برای پیشگیری از وقوع حوادثی مانند پلاسکو اهتمام ورزند اما قوانین موجود در زمینه این ساختمان‌ها چندان شهرداری را در اجرای چنین وظایفی دخیل نمی‌داند.

اعطا با اشاره به بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها گفت: تبصره این ماده به شهرداری اجازه داده در صورتی که از طریق مأمور فنی خود خطر آفرین بودن بنایی را احراز کرد، در جهت رفع آن خطر اقدام کند و هزینه آن را به همراه مبلغی مضاف بر هزینه‌های انجام شده از طرف مقابل دریافت کند.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف شهرداری نسبت به ساختمان‌های در معرض حریق می‌تواند اعلام شکایت و اخذ دستور قضایی جهت رفع خطر باشد.

سخنگوی شورای شهر تهران به حادثه کلینیک سینا اطهر اشاره کرد و گفت: در مورد این حادثه هر دستگاهی از خود سلب مسؤولیت کرد و در همان ایام گفتم که گویا کشته‌شدگان مقصر حادثه‌اند. باید پیشگیری از حوادث مدنظر باشد و همه به مسؤولیت‌هایشان در این راستا عمل کنند چرا که شهرداری بدون مجوز قضایی ابزار کافی برای پیشگیری از خطر را ندارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول