اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

سرطان «معده» کُشنده‌ترین سرطان در ایران

دبیر اجرایی پنجمین کنگره انکولوژی ایران گفت:سرطان معده کشنده‌ترین سرطان در ایران محسوب می‌شود.

سرطان «معده» کُشنده‌ترین سرطان در ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدعلی برومند، دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی ایران در آستانه برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره سالانه انجمن  کلینیکال انکولوژی ایران که دوم و سوم و نهم و دهم بهمن برگزار می‌شود اظهار داشت: به دلیل همه‌گیری کرونا، کنگره امسال به صورت وبینار برگزار می‌شود و ما تلاش کردیم محدودیت‌های ناشی از آن را در این زمینه تبدیل به فرصت کنیم. بر همین اساس، حضور اساتید بین‌المللی را در مقایسه با سال‌های گذشته که مشکلاتی در رفت و آمد و حضور آنها وجود داشت، افزایش دادیم.

وی با اشاره به اینکه شعار کنگره امسال «درمان سرطان ورای محدودیت‌ها» است، گفت: با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته داخلی و خارجی، در خصوص موضوعاتی همچون سرطان‌های سینه، معده، رحم، سر و گردن، پروستات، تومور مغزی و لنفوم  بحث و تبادل نظر می‌شود.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران افزود:همچنین  از آن جایی که پزشکان با چالش‌های اخلاقی در تصمیم‌گیری برای بیماران مبتلا به سرطان روبرو هستند، امسال میز گردی با موضوع اخلاق پزشکی  در کنگره طرح می‌شود. هدف از توجه به این موضوع این است که بهترین تصمیم برای بیمار و حمایت از خانواده او انجام گیرد.

برومند با اشاره به اینکه سرطان معده کشنده‌ترین سرطان در کشور ما محسوب می‌شود، گفت: بر همین اساس نیز در کنگره امسال به درمان سرطان معده به صورت مفصل می‌پردازیم.

وی درباره تأثیر همه‌گیری کرونا در تشخیص و درمان به موقع سرطان گفت: در ابتدای شیوع کرونا بیماران هراس و نگرانی زیادی برای مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی داشتند؛ به طوری که با تأخیر تشخیص در مبتلایان جدید و قطع درمان در بیماران تحت درمان‌های ضدسرطان مواجه می‌شدیم.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین المللی کلینیکال انکولوژی ایران متذکر شد:  ولی به مرور این مشکل برطرف شد و در حالی که در اوایل شیوع کرونا شاهد کاهش آمار مراجعه بیماران به مراکز درمانی بودیم، با گذشت زمان مراجعات به مراکز درمانی و پیگیری افراد در خصوص بیماریشان تقریبا بیشتر شده است‌.

برومند گفت: انجمن رادیوتراپی و انکولوژی در ابتدای شیوع کرونا، تهیه گایدلاین کشوری درمان سرطان در همه‌گیری کرونا را مد نظر قرار داد و در همکاری با وزارت بهداشت، این موضوع به سرعت محقق شد.

وی ابراز داشت: در حال حاضر نیز درمان و تشخیص بیماران مبتلا به سرطان به خوبی در حال انجام است و می‌توان گفت که با تهیه این گایدلاین، همه‌گیری کرونا تنها بر درمان درصد اندکی از بیماران مبتلا به سرطان تأثیر گذاشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول