اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

8 نکته از هفته یازدهم لیگ برتر| جنجال قرمز در آزادی؛ از حرکات عجیب کنعانی تا حمله به تیم‌ خاص/ مشت محکم فکری به بدخواهان

هفته یازدهم لیگ برتر با فاصله زمانی 9 روز برگزارشد تا هم‌چنان نحوه برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای پایان یافتن یک هفته فوتبالی در نوع خودش بی‌نظیر باشد.

8 نکته از هفته یازدهم لیگ برتر| جنجال قرمز در آزادی؛ از حرکات عجیب کنعانی تا حمله به تیم‌ خاص/ مشت محکم فکری به بدخواهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، هفته یازدهم لیگ برتر در روزهای 21، 23، 26 دی برگزار شد که مهمترین نکات هفته بازگشت پرقدرت سرخابی ها برای رقابت برای قهرمانی بود.

نکته اول:  مس رفسنجان یک -  صفر  ماشین‌سازی‌تبریز؛  باز هم چمن مصنوعی

چمن مصنوعی رفسنجانی ها همچنان یکی از سوژه های مهم بازی های این تیم در خانه است. این چمن مصنوعی باعث شده تا هر تیمی در آن مسابقه می دهد بگوید حیف این استان است که با چنین امکاناتی باید روی چمن مصنوعی مقابل حریفانش بازی کند. شاگردان ربیعی درحالی این بازی را بردند که خود ربیعی بعد از بازی اعتراف کرد تیم میهمان از آنها سرتر بوده است و ماشین سازی هم نتوانست باز هم به برد برسد.

نکته دوم: نساجی مازندران  صفر  -  یک صنعت نفت آبادان؛ بازی که فاضلی را به رفتن نزدیک کرد

شکست خانگی نساجی مقابل آبادانی ها باعث شد تا وحید فاضلی سرمربی تیم مازندرانی حسابی تحت فشار قرار گیرد. به حدی که خیلی از هواداران نساجی در خیابان های قائمشهر علیه مدیریت و سرمربی تیم شعار دادند. علی امیری مدیرعامل باشگاه هم بعد از این ماجراها استعفا کرد. فاضلی پیش از این بازی از سوی مدیریت دو بازی برای بقای خود فرصت گرفته بود که این بازی را واگذار کرد.

 


 

نکته سوم: نفت‌ مسجدسلیمان 3 - یک شهرخودرو؛ تغییر داور در شب بازی و انتقادات حسینی
تغییر داور این بازی در شب مسابقه از اتفاقات عجیب این مسابقه بود و البته کمیته داوران فدراسوین فوتبال هم برای خودش این حق را قائل شده که هیچ توضیحی بابت این تغییر ندهد. هر چند باشگاه شهرخودرو به این موضوع معترض شده اما هنوز هم فدراسیون فوتبال بابت تغییر داور در شب بازی توضیحی نداده است. نکته دیگر این بازی زمین بسیار بد ورزشگاه محمدی مسجد سلیمان است که به نظر می رسد هیات فوتبال خوزستان بابت این زمین بی کیفیت هیچ تصمیمی ندارد. نکته سوم گلایه های مجتبی حسینی از وضعیت امکاناتی تیمش بود. این تیم هنوز پزشک  و فیزیوتراپ ندارد و سوال اینجاست که باشگاه نفت مسجد سلیمان که هر چند وقت یک بار هم مدیرانش تغییر می کنند و معلوم نیست متولی این باشگاه چه کسی است باید با این وضعیت مجوز حرفه ای داشته باشد؟!

نکته چهارم: سپاهان 2 -  یک پیکان؛ کم حاشیه و باز هم پرتاب های اوت محمدی

شاگردان نویدکیا در یک بازی برتر از پیکان توانستند سه امتیاز شیرین این بازی را کسب کنند و خود مهدی تارتار سرمربی پیکان هم به برتری حریف بعد از مسابقه اذعان کرد. نکته قابل توجه این بازی همان پرتاب های اوت آکروباتیک وار محمدی بازیکن پیکان بود که البته پرتاب های او در این بازی به کمک همبازیانش نیامد. و همچنین غیبت های مهدی کیانی در لیست سپاهان همچنان ادامه دارد و طرفین هم در مورد این غیبت ها سکوت کرده اند.

 نکته پنجم: سایپا 2 - یک  ذوب آهن؛ اولتیماتوم هم به رضایی اثر نکرد

قبل از این بازی دعوای علنی رحمان رضایی با رسول کربکندی سخنگوی باشگاه ذوب آهن همه شرایط را برای گاندوهای سبزپوش حساس کرده بود. کربکندی طبق نظر هیات مدیره شرایط بقای رحمان رضایی را اعلام کرد اما این موضوع به مذاق سرمربی ذوب آهن خوش نیامد. با این حال این هشدارها هم اثری به شرایط سبزپوشان نکرد و آنها بازی را به همتای نارنجی پوش خود واگذار کردند تا شرایط برای رضایی سخت تر شود. هر چند که او با وجود این باخت ها از دست مسئولان باشگاهش دلخور است و مدام در حال مصاحبه است و سخنگوی باشگاه را پدرخوانده می نامد. در آن سو ابراهیم صادقی توانست از لقب سلطان تساوی ها خلاص شود و بازی را ببرد تا او هم که به نظر در نهان با مدیریت باشگاه دچار مشکلاتی است کمی از این شرایط دور شود.

نکته ششم: آلومینیوم اراک  صفر- صفر گل گهرسیرجان؛ تساوی بی خاصیت

تیم اراکی نشان داده در زمین خودی به راحتی اهل باج دادن به حریفان نیست. تیم امیر قلعه نویی هم در زمین نه چندان با کیفیت در اراک بابت همین موضوع زمین گیر شد و البته که آنها معتقد بودند داور یک پنالتی هم برای آنها نگرفته است. این بازی از نظر نکته و حواشی موضوع خاصی نداشت.
 

نکته هفتم: تراکتور یک  - 3 استقلال؛ فرار آبی ها از انتقادها در روز شکست شجاعی

محمود فکری با برد مقابل تراکتور جواب محکمی به بدخواهان درونی و بیرونی تیمش داد و شاید به همین دلیل بود که بعد از این برد سر از پا نمی شناخت. شایعه مذاکره یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه با فرهاد مجیدی حسابی اردوگاه آبی را دچار حواشی کرده بود. استقلال در روزی که تراکتور به سرمربی خودش بیشتر باخت تا به تاکتیک آبی پوشان، توانست با یک برد پر گل جواب منتقدانش را که می گفتند این تیم زیبا بازی نمی کند را بدهد. در این بازی مثل سال گذشته که شیخ دیاباته در تبریز شکوفا شد، در این مسابقه هم دبل کرد تا نوید روزهای خوبش در آینده را بدهد. در آن سوی میدان مسعود شجاعی که حتی حضور برادرش هم در کادرفنی باعث نشد تا از این شکست فرار کند، در روزی که خودش باعث باز شدن دروازه تیمش در گل اول شد، نتوانست یارانش را به خوبی هدایت کند و به راحتی تسلیم آبی های پایتخت شدند.

نکته هشتم: پرسپولیس 2 - یک  فولاد؛ طلسم شکنی یحیی در روز جنجالی

این بازی پر از نکات عجیب و غریب بود. بعد از طلسم شکنی یحیی و شاگردانش در تساوی پنالتی عجیبی که زاهدی فر برای فولاد در ابن مسابقه گرفت از مسائل مهم بود. هر چند شاگردان گل محمدی این بازی را بردند اما واقعا جای سوال دارد که چطور داور با تجربه زاهدی فر آن صحنه را پنالتی اعلام کرد. البته این داور در مصاحبه ای اعلام کرده که خطای دید داشته است!نکته بعدی بعد از اعلام پنالتی رفتارها و اعتراض های دور از ذهن کنعانی زادگان بود. به حدی که کریم باقری مربی سرخپوشان حسابی از دست بازیکنش ناراحت شد و حتی مجبور شد دو بار محکم به دهان او بکوبد. مسئله سوم عصبانیت بیش از حد مهدی هاشمی نسب مربی تیم فولاد از نیمکت پرسپولیس بود. فولادی ها که از ابتدای فصل نیمکتش به یکی از نیمکت های شلوغ و همیشه معترض معروف شده این بار توپ را به زمین پرسپولیسی ها انداختند. هاشمی نسب در نشست خبری حسابی از خجالت تیم اسبقش در آمد و همانند سایر تیم هایی که علیه پرسپولیس هستند آنها را یک تیم خاص نامیدند!

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول