اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و کاهش دما در کرمان

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در اکثر نقاط استان کرمان هشدار داد.

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و کاهش دما در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از روز پنجشنبه در اکثر نقاط استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه در مناطق جنوب‌شرقی استان از جمله ریگان، فهرج و زهکلوت تا روز شنبه به‌طور متناوب وزش باد و گرد و خاک ادامه خواهد داشت.

 وقوع طوفان شن، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی در این مناطق محتمل است، همچنین روند کاهش محسوس دما از روز پنجشنبه آغاز و تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

بنا بر این گزارش زمان پایان وزش باد  اواخر وقت شنبه 4 بهمن ماه و زمان پایان کاهش دما اواسط هفته آینده خواهد بود.   

احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات زراعی و باغی خصوصا در جنوب استان، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی و احتمال اختلال در تردد راه‌های مواصلاتی استان کرمان به تمامی استان‌های مجاور و احتمال خسارت به سازه‌های شهری و تجهیزات ساختمانی و  احتمال بروز خسارت به گلخانه‌ها، درختان و دامداری‌های سنتی دور از انتظار نیست.

عدم تردد در فضای باز و پرهیز از سفرهای غیرضروی، خودداری از انجام عملیات سم‌پاشی و محلول‌پاشی، کنترل ایمنی‌های مربوط به مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو، کنترل پوشش گلخانه‌ها و تامین سوخت مناسب در گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، آماده باش نیروهای امدادرسان و مرتبط با مدیریت بحران و برداشت محصولات قابل برداشت و انبارداری مناسب توصیه می‌شود.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول