اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

خیابان‌های بوشهر شبیه موج‌ دریا!/ آسفالت شهری یا پارچه‌های وصله‌دار+فیلم

بعد از معضل کوچه‌های خاکی شهر بوشهر هرچند که به طور کامل درست نشده، حالا شهر درگیر خیابان‌هایی با آسفالت‌هایی است که حداقل‌های استاندارد را ندارند، خیابان‌هایی که متأسفانه زیبنده مرکز شهرستانی که دارای ثروت‌های عظیم نفت و گاز است نیست.

خیابان‌های بوشهر شبیه موج‌ دریا!/ آسفالت شهری یا پارچه‌های وصله‌دار+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، وضعیت معابر شهری تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی مردم شهر دارد، به‌طورکلی اِلمان‌های شهری به همراه خیابان‌های خوش‌نما یک شهر مرده را به یک شهر زیبا تبدیل می‌کند، توجه گردشگران داخلی و خارجی گواهی بر این مسئله است.

یکی از وظایف شهرداری‌ها همین مسئله است، شهرداری‌ها باید به سمت شهر هوشمند smart city حرکت کنند، شهری که همه نیازهای اجتماعی - اقتصادی مردم با رعایت نکات زیست‌محیطی و ملاحظه نسل‌های آینده برطرف شود اما در بوشهر ماجرا چیز دیگری است.

بعد از معضل کوچه‌های خاکی شهر بوشهر هرچند که به طور کامل درست نشده، حالا شهر درگیر خیابان‌هایی با آسفالت‌هایی است که حداقل‌های استاندارد را ندارند، خیابان‌هایی که متأسفانه زیبنده مرکز شهرستانی که دارای ثروت‌های عظیم نفت و گاز است نیست.

جدال ادارات

دیگر معضلی که به وجود آمده است جدال ادارات آب و گاز، برق، مخابرات و... در سوی دیگر شهرداری است که خود را پاسخگو نمی‌بینند.

ماجرا از این ‌قرار است که در کوچه‌ها منازل برای گرفتن انشعاب گاز یا آب آسفالت‌ها را تخریب می‌کنند حال ادارات می‌گویند شهرداری باید کوچه را ترمیم کند اما این اتفاق نمی‌افتد یا خیلی دیر به سرانجام می‌رسد.

جدای از کوچه‌ها خیابان‌ها هم از کیفیت آن‌چنانی برخوردار نیست، راننده تاکسی شهر بوشهر می‌گوید: به‌خاطر داشتن چالِ چوله‌ها و پروژه‌هایی که خراب می‌کنند و درست‌کردن آن معلوم نیست چه موقع انجام می‌شود سالانه مبلغ زیادی خرج جلوبندی ماشین می‌کنم.

شباهت خیابان‌های بوشهر به موج‌های دریا

وی ادامه داد: خیابان‌های بوشهر بیش‌تر به موج‌سواری شبیه است به‌ویژه حدفاصل بهمنی تا چهارراه مطهری که جالب است که مدت زیادی از ترمیم آن نگذشته است.

این راننده اظهار داشت: واقعاً بااین‌همه منابع مالی که در استان دارد چرا نباید از یک آسفالت مطلوب برخوردار باشیم.

 

پروژه‌هایی که آغاز آن با شهرداری است پایانش با خدا!

خیابان‌های شهر با اینکه خود از آسفالت مساعدی برخوردار نیست باز شهرداری با کندکاری‌ها قوزبالاقوز می‌شود، مدت‌دار شدن پروژه‌های شهرداری هم حکایت دیگری است؛ برای مثال ماه‌هاست که تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی در چهارراه باغ زهرا بوشهر کامل نشده که خود مشکلی سوا است تازه اگر ترافیک شهری آن را کنار بگذاریم.

مرمت آسفالت در معابر شهر به دو شکل

حسین صالحیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عملیات لکه گیری و مرمت آسفالت در معابر شهر به دو شکل انجام می‌گیرید اول مواردی که از طرف شهروندان  گرامی به شهرداری منعکس و از طریق پیمانکاران و بخش عمده‌ای از طریق  حوزه فنی و امانی شهرداری  رفع می‌شود.

شهردار بوشهر ادامه داد: در شکل بعد توسط ناظرین، همکاران، طی بازدیدهای روزانه مشاهده می‌شود و با هماهنگی شهرداری مناطق و از طرف  حوزه  فنی و امانی رفع می‌شود.

وی تأکید کرد: در رابطه با لکه گیری و مرمت بر روی کانال‌های حفاری شده  توسط شرکت‌های حفار (آب و فاضلاب  و گاز و مخابرات، برق و ....) می‌بایست بر اساس ضوابط و قوانین موجود توسط خودشان رفع و اصلاح شود.

پیمانکارانی که باعث پس رفت شهر می‌شوند

پیمانکاران باید پاسخگوی کارهای خود باشند و شهرداری باید تعهد چندساله‌ای برای کیفیت آسفالت‌ها از این پیمانکارها بگیرد گرچه که باید متذکر شویم که قراردادهای شهرداری خود فاجعه‌ای است مدیریتی؛ پیمانکارهایی که بدون شفافیت و عدم تعهد خود به کار و تحویل ندادن پروژه در تاریخ مقرر باعث پس رفت شهر می‌شوند.

مسائل عمرانی و زیرساخت‌ها یکی از حیاتی‌ترین مسئله‌های جامعه است که کوچک‌ترین اشتباه در آن منجر به مصیبت بزرگی می‌شود، پیمانکارها باید موارد علمی و کیفیتی کار را مورد توجه قرار بدهند تا بعد از گذشت کمتر از یک سال شهر دچار آسیب‌هایی از این قبیل نشود.

باید دید مشکل کار کجاست، پیمانکار، شهرداری، نوع قراردادها، کیفیت ضعیف کار یا ... هرچه که هست نه سزاوار مردم استان است و نه قابل‌تحمل برای شهروندان؛ مردم امیدوارند مسؤولین ذی‌ربط دلسوزانه پیگیر این مسأله باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول