اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

سهامداران به سودآوری شرکت‌ها توجه کنند/ توزیع 60 تومان به ازای هر سهم امین

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امین در مجمع این شرکت با بیان اینکه سهامداران به سودآوری هر شرکت توجه کنند، گفت: شرکت تأمین سرمایه امین به زودی 57 درصد افزایش سرمایه می‌دهد و به ازای هر سهم 60 تومان توزیع کرد.

سهامداران به سودآوری شرکت‌ها توجه کنند/ توزیع 60 تومان به ازای هر سهم امین

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اولین مجمع عمومی سالانه شرکت تأمین سرمایه امین، امروز با حضور اکثریت سهامداران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل این شرکت برگزار شد.

در این مجمع بعد از ارائه گزارش حسابرسی شده به هیأت مدیره، سلمان خادم‌المله گفت: سهامداران در هر شرکت به سودآوری آن شرکت توجه داشته باشند و فقط قیمت سهام مدنظر نباشد، چون قیمت سهام در بازار براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود که در این زمینه شرکت تأمین سرمایه امین، میزان سود خود را از 100 میلیارد تومان به 420 میلیارد تومان افزایش داد و این مقدار سود برای سال آینده هم بهتر خواهد شد. 

وی گفت: برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 99 میزان سود به دست آمده به ازای هر سهم 100 تومان بوده است که با تصویب هیأت مدیره، بخشی از این سود برای افزایش سرمایه درنظر گرفته شده و بخشی نیز بین سهامداران توزیع می‌شود که به ازای هر سهم 60 تومان سود می‌پردازیم. حق حضور اعضای هیأت مدیره غیرموظف نیز از 2.3 میلیون تومان به صورت ناخالص به  2.8 میلیون تومان به صورت ماهانه افزایش پیدا کرد. گرچه مدیرعامل پیشنهاد کرد با توجه به تعهد اعضای هیأت مدیره در قبال امضاهای آنها، این عدد ناچیز است و پیشنهاد حق حضور 3 میلیون تومانی داد، اما درنهایت به تصویب نرسید و همان رقم 2.8 میلیون تومان تصویب شد. 

خادم‌المله گفت: شرکت تأمین سرمایه امین دارای 7 سهامدار عمده است که امسال برای اولین‌بار در 15 مردادماه وارد بورس شد که در عرضه اولیه این شرکت حدود 6 میلیون نفر سهام امین را خریداری کردند، اما در حال حاضر 2.4 میلیون نفر افراد حقیقی سهامدار و 7 عضو حقوقی نیز به عنوان سهامدار سهام ممتاز در شرکت هستند و انتظار می‌رود با رسیدن به تعداد یک‌میلیون سهامدار، وضعیت شرکت به تعادل می‌رسد. 

وی ادامه داد: امسال تأمین سرمایه امین 420 میلیارد تومان سود کسب کرد که همه آن را بین سهامداران تقسیم کردیم و نسبت به سال قبل از رشد 77 درصد برخوردار بود. به ازای هر سهم 100 تومان به دست آمد، اما سود قابل تقسیم به ازای هر سهم 60 تومان درنظر گرفته شد. 

به گفته مدیرعامل تأمین سرمایه امین بیش از 12 هزار میلیارد تومان اوراق در یک سال گذشته تعهد شد. همچنین عرضه اولیه سهام شستا در بورس توسط تأمین سرمایه امین انجام شد. همچنین تأمین مالی برای شرکت گل گهر، فولاد مبارکه، چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری سیتا، پتروشیمی جم و صندوق بازنشستگی انجام شد. 

خادم‌المله همچنین در مورد پرونده‌های حقوقی شرکت تأمین سرمایه امین گفت: پرونده‌هایی داشتیم که طرف ما به تعهدات خود عمل نکرده بودند و ما وکیل مناسبی گرفتیم و در همه پرونده‌ها موفق بودیم که عمده این پرونده‌ها به خاطر بی‌توجه به یکسری مفاهیم حقوقی بوده است. 

وی در مورد حجم اوراق منتشره در نیمه دوم امسال گفت: در سیاست قبلی تأمین سرمایه امین اینگونه بود که نرخ ترجیحی به مشتریان ارائه می‌کردیم و در نتیجه سود شرکت کم می‌شد، اما اکنون اوراق به نرخ ترجیحی نمی‌دهیم و در نتیجه سود شرکت بیشتر می‌شود. 

وی گفت: اولین اوراق بدون ضامن توسط تأمین سرمایه امین برای فولاد مبارکه منتشر شد. همچنین در قالب سهام پروژه، اوراق 6 هزار میلیارد تومانی برای شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن، همچنین 5 هزار میلیارد تومان برای شرکت ملی مس، 4 هزار میلیارد تومان برای شستا و مپنا و یکسری انتشار سهام پروژه برای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) انجام شد. همچنین معاملات الگوریتمی نیز در دست مطالعه قرار دارد.

وی با بیان اینکه شرکت تأمین سرمایه نسبت P به E پائین‌تری دارد گفت: از تعداد 6 میلیون سهامدار این شرکت تا دیروز 2.4 میلیون نفر باقی ماندند و احتمالاً یک و نیم میلیون نفر دیگر نیز خارج می‌شوند تا شرکت به تعادل برسد. 

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه امین گفت: اخیرا یکسری اوراق دولتی برای شرکت برق حرارتی به مبلغ 1200 میلیارد تومان منتشر کردیم و ما وظیفه خود را حمایت از منافع سهامداران می‌دانیم. 

به گفته وی سرمایه شرکت تامین سرمایه امین از محل مطالبات شرکت، از 700 میلیارد تومان به 1100 میلیارد تومان افزایش می‌یابد که حکایت از افزایش 57 درصدی دارد. همچنین 420 میلیارد تومان سود کسب شد که باتصویب هیات مدیره بخشی برای افزایش سرمایه و بخشی بین سهامداران توزیع شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول