اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کلاهبرداری یک میلیاردتومانی سایت‌های همسریابی و صیغه‌

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه سایت های همسریابی و صیغه یابی بستری برای کلاهبرداری است، گفت: تا کنون، هیچ‌گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت‌ها و کانال‌ها صادر نشده است.

کلاهبرداری یک میلیاردتومانی سایت‌های همسریابی و صیغه‌

به گزارش خبرگزاری فارس،معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه سایت های همسریابی و صیغه یابی بستری برای کلاهبرداری های یک میلیارد تومانی از مراجعه کنندگان است،گفت : تاکنون هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت ها و کانال ها صادر نشده است.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، در تشریح این خبر اظهار داشت : بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده ها و شکوائیه‌های قضائی به پلیس فتا ، همه روزه شاهد دریافت پرونده‌های متعدد کلاهبرداری‌های مالی بالغ بر یک میلیارد تومان و یا سایر تهدیدات در حوزه مراجعه به سایت های همسر یابی و صیغه یابی از شهروندان هستیم که عمدتا در پیام رسان های غیر بومی فعالیت می کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بند " ث " ماده یک آیین نامه ساماندهی و اعتبار بخشی مراکز مشاوره ؛ در راستای ماده 43 قانون برنامه پنجم با موضوع " دریافت خدمات مشاوره ای " صرفا مبحث ازدواج و تحکیم خانواده به صورت حضوری و غیر حضوری مورد تصریح قرار گرفته ،اظهار داشت : تا کنون هیچ گونه مجوز قانونی مبنی بر فعالیت این سایت ها و کانال ها از سوی مراجع ذی صلاح در " وزارت ورزش و جوانان " به عنوان متولی قانونی این فرایند صادر نشده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با توجه به فعالیت غیر قانونی سایت های همسر یابی و صیغه یابی در فضای مجازی که در اکثر مواقع باعث تحمیل خسارت های مالی ، کلاهبرداری و اخاذی از مراجعه کنندگان می شود، موضوع به صورت دائمی در رصد کارشناسان پلیس فتا قرار دارد و در صورت مشاهده موارد مجرمانه و سایت های مشابه مراتب به منظور اقدام قضایی برابر قوانین و مقررات در دستور کار این پلیس قرار می گیرد.

وی با اعلام اینکه اغلب کلاهبرداری های مالی صورت گرفته از متقاضیان بیش تر سوء استفاده از عواطف و احساسات مراجعه کنندگان و دادن وعده های دروغین است و علاوه بر کلاهبرداری های مالی احتمال بروز صدمات روحی و روانی در فریب خوردگان و مالباختگان وجود دارد از تمامی هموطنان و به خصوص کاربران فضای مجازی در خواست کرد به هیچ عنوان فریب اینگونه تبلیغات را نخورند.

سرهنگ پاشایی به شهروندان توصیه کرد: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول