اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 385 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات 15 هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ساعات میانی به شدت کاهش یافته بود، اما در پایان معاملات با 385 واحد افزایش روبرو شد.

رشد 385 واحدی شاخص بورس تهران / ارزش معاملات 15 هزار میلیارد تومان شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که روز گذشته با کاهش قابل توجهی روبرو شده بود، امروز هم از ساعات ابتدایی معاملات روبه کاهش بود، اما در نهایت با بهتر شدن معاملات شاخص کل بورس در پایان معاملات با 385 واحد افزایش به رقم یک میلیون و 150 هزار و 610 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز 6462 واحد کاهش یافته و به رقم 430 هزار و 420 واحد رسید. امروز همچنین نمایندگان مجلس در اعتراض به ریزش پیاپی شاخص بورس و توضیح خواستن از وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس، این دو را به کمیسیون اقتصادی مجلس فراخواندند، تا اعتراض مردم را به گوش آنها رسانده و در مورد دلایل ریزش شاخص بورس توضیح بخواهند.

همچنین روز گذشته امیرحسین قاضی زاده عضو هیأت رئیسه مجلس در نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه نسبت به مداخله حقوقی‌های بورس برای ریزش شاخص و ضرر رساندن به مردم نوشته و خواستار رسیدگی قوه قضائیه نسبت به 10 شرکت حقوقی مداخله‌کننده در بورس شد.

این روزها به خاطر ریزش‌های پیاپی سهامداران خرد دچار زیان شده و در روزهای گذشته مقابل شرکت بورس تهران تجمع کرده و اعتراض خود را بیان داشتند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز ارزش روز بازار بورس به بیش از 4 میلیون و 581 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 11 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون معامله و به ارزش 9838 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس که به بیش از 5285 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز به بیش از 15 هزار و 96 میلیارد تومان رسید.

امروز گرچه شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3 صدم درصد رشد کردند، اما در عین حال شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 1.4 درصد کاهش یافت. همچنین شاخص آزاد شناور 6 صدم درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 96 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس یک درصد کاهش یافت.


روند یکساله شاخص هم وزن بورس تهران

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، گل گهر، چادرملو، ایران خودرو و فولاد خوزستان به ترتیبی بیشترین اثر مثبت بر شاخص بورس را داشته و نماد پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر کاهشی را بر شاخص کل داشته است.

نمادهای پرتراکنش شامل شستا، ملی مس، سایپا، بانک تجارت، دارویی برکت، پالایش نفت تهران و بهساز کاشانه تهران بودند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات 94 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 530 میلیارد تومان رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 197 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 2.3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 485 هزار نوبت معامله و به ارزش 5258 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای آریاساسول، سنگ آهن گهر زمین، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، هلدینگ معدنی خاورمیانه و فولاد هرمزگان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند و نماد پتروشیمی مارون به تنها میلیارد بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، سپیدار سیستم آسیا، پتروشیمی ارومیه، برق و انرژی پیوند گستر پارس، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه گذاری پویا و توسعه مسیر برق گیلان بودند.

امروز همچنین مجمع عمومی تأمین سرمایه امین و نیز شرکت سرمایه گذاری استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول