اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش دقیقه نودی نتانیاهو برای قانونی کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین

منابع صهیونیستی خبر دادند که نخست‌وزیر این رژیم در تلاش است تا پیش از به قدرت رسیدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا چند کانون‌ صهیونیست‌نشین را در کرانه باختری قانونی کند.

تلاش دقیقه نودی نتانیاهو برای قانونی کردن شهرک‌های صهیونیست‌نشین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «باراک راوید» خبرنگار وبگاه صهیونیستی «والا»، امروز (سه‌شنبه) خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم از روز گذشته در تلاش است تا پنج کانون صهیونیست‌نشین را در کرانه باختری قانونی و وزرای کابینه خود را در این خصوص قانع کند.

به گزارش وبگاه صهیونیستی «آی۲۴»، خبرنگار وبگاه صهیونیستی یادشده در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر در این خصوص خبر داد که نتانیاهو بشدت سعی دارد که این طرح را پیش از به قدرت رسیدن «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهور منتخب آمریکا تصویب کند.

جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ظهر فردا به وقت واشنگتن (فردا شب به وقت تهران) در مراسمی رسمی به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا معرفی خواهد شد و بدین ترتیب دوران ریاست جمهور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا رسما پایان خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، منابع نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند که «بنی گانتز»‌ وزیر جنگ این رژیم روز گذشته مواقفت خود را با این گام ابراز داشته علی‌رغم آنکه وی چند روز پیش اعلام کرده بود که با این طرح مخالفت است.

با این حال، برخی منابع در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر پاسخ مثبت گانتز به این طرح نتانیاهو را رد کردند و گفتند که این طرح در جلسه امروز کابینه مطرح نخواهد شد.

آی ۲۴ در ادامه به نقل از باراک راوید نوشت که برخی کارمندان وزارت دادگستری و وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مخالفت خود را به دلایلی سیاسی و حقوقی با این طرح ابراز داشته‌اند.

برخی کارمندان بلندپایه در وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در این خصوص گفتند که صحبت از اختیارات کابینه انتقالی است که اینگونه حق اتخاذ تصمیم‌های سرنوشت‌ساز را ندارد.

افراد یادشده درباره پیامدهای این اقدام احتمالی و تأثیر آن بر تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری در ارتباط با تحقیقات علیه تل‌آویو هشدار دادند.

کارمندان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز ضمن تأکید بر این موضوع که با این گام مخالف هستند، گفتند که این اقدام سریع در آستانه به قدرت رسیدن جو بایدن به نظر می‌رسد که دزدیدن تصمیم و چالشی برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا است.

طرحی که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تلاش دارد آن را در جلسه امروز کابینه رژیم صهیونیستی مطرح کند، هدف از آن، قانونی سازی پنج کانون صهیونیست‌نشین جدید و غیرقانونی در کرانه باختری است که به عنوان شهرک‌های جدید الحاق می‌شوند. 

در بخش دیگری از این طرح، به اداره مدنی رژیم صهیونیستی این اجازه داده می‌شود که ده‌ها کانون صهیونیست‌نشین کوچک و غیرقانونی دیگر را طی مدت زمانی کوتاه در آینده آن هم بدون نیاز به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی سازمان‌دهی کند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که روز سه‌شنبه هفته گذشته، «پیتر استانو» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اورپا در ارتباط با این اعلام اخیر رژیم صهیونیستی درباره ساخت واحدهای صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری گفت: «از اسرائیل می‌خواهیم که این اقدامات را متوقف کند و به جای ساخت شهرک‌های غیرقانونی گفت‌و‌گو را از سر بگیرد».

این واکنش پس از آن بود که رسانه‌های رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه هفته گذشته خبر دادند که قرار است این رژیم، مجوز ساخت ۸۵۰ واحد مسکونی دیگر در کرانه باختری را صادر کند.

طبق گزارش‌ها برخی منابع صهیونیستی، این رژیم در سال ۲۰۲۰، ۱۲۱۵۹ واحد صهیونیست‌نشین جدید احداث کرده است که این تعداد واحد از سال ۲۰۱۲ تاکنون بی‌سابقه بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در بیست و سوم دسامبر سال ۲۰۱۶ قطعنامه‌ ۲۳۳۴ را به‌منظور پایان دادن به شهرک‌‌سازی رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین تصویب کرد. در این قطعنامه ضمن تأکید بر عدم مشروعیت شهرک‌های سازی‌های رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷، از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پایان دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول