اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افتتاح پروژه‌های اینترنتی در زنجان/ ۶۳ مدرسه جدید در زنجان احداث می‌شود

استاندار زنجان با بیان اینکه 99 سایت برای افزایش سرعت 15 هزار خانواده فعال خواهد شد، گفت: همه این سایت‌ها آماده است و در دهه فجر این پروژه‌با حضور وزیر ارتباطات افتتاح می‌شود.

افتتاح پروژه‌های اینترنتی در زنجان/ ۶۳ مدرسه جدید در زنجان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با تبریک کسب مقام در شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: این موفقیت ماحصل تلاش همه بخش‌های مختلف است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه کسب یک رتبه مایه مباهات برای استان است، افزود: حفظ این جایگاه اهمیت بیشتری دارد. 

وی با تأکید بر اینکه کار آموزش و پرورش در ایام کرونا تعطیل نشده است، گفت: تولید محتوا برای فضای مجازی برای نخستین بار توسط معلمان در این ایام کرونایی انجام شد.

حقیقی با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه تاکید کرد: باید در این زمینه تلاش کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید پژوهش را در رده پایین آغاز کرد، گفت: یکی از علل عدم تولید ثروت از علم عدم توجه به موضوع پژوهش است.

وی با بیان اینکه 99 سایت برای افزایش سرعت 15 هزار خانواده فعال خواهد شد، ادامه داد: همه این سایت‌ها آماده است و در دهه فجر این پروژه با حضور وزیر ارتباطات افتتاح می‌شود.

باید برای تربیت نسل آینده تلاش کرد

نماینده ولی فقیه در استان زنجان نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: دانش‌آموزان امانت جامعه نزد آموزش و پرورش هستند. 

آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی با بیان اینکه آینده توسط دانش‌آموزان اداره خواهد شد، عنوان کرد: آموزش و پرورش باید همه تلاش خود را در تربیت دانش‌آموزان داشته باشند.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده، استان زنجان در عرصه‌هایی از قبیل آموزش و پرورش و کرونا خوب درخشیده است، بیان کرد: زنجان حتی دوبار در بحث کرونا به عنوان پایلوت مطرح شده است.

خاتمی با تاکید بر اینکه پژوهش امری است که در زنجان به آن کم توجه شده است، بیان کرد: یاد دادن پژوهش به دانش‌آموزان اهمیت بالایی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به افزایش رتبه کنکور در استان، تصریح کرد: رتبه کنکور دانش‌آموزان زنجانی از 24 در سال‌های گذشته به 14 رسیده که تلاش خوبی است ولی انتظار می‌رود که این رتبه به 12 برسد در حالی که زنجان شایسته رتبه 10 است.

۶۳ مدرسه جدید در زنجان احداث می‌شود 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان  اظهار کرد: اطلس دسترسی آموزشی دانش‌آموزان استان زنجان براساس روش‌های مختلف تهیه شده است. 

حسن مظفری با اشاره به احصای وضعیت دسترسی مدارس زنجان به اینترنت افزود: 305 مدرسه در زنجان در این زمینه مشکل داشتند که با انعقاد تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات تا دهه فجر هیچ مدرسه‌ای در زنجان بدون اینترنت نخواهد ماند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش تهیه تبلت عنوان کرد: هم‌اکنون 2 هزار و 600 تبلت دانش‌آموزی تهیه و بین افراد نیازمند توزیع شده است.

وی افزود: بیشتر کمک‌ها توسط خود فرهنگیان به دانش‌آموزان بوده است. 

مظفری با بیان اینکه 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب وام قرض‌الحسنه در اختیار والدین قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب وام قرض‌الحسنه هم به خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی اختصاص یافته است. 

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تا سال 1404 تعداد 720 کلاس درس در شهر زنجان نیاز است، گفت: براساس تفاهمنامه سه دستگاه 63 مدرسه 12 کلاسه در طول سه سال ساخته می‌شود.

تشکیل ۱٠۲ جلسه شورای آموزش و پرورش در زنجان

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان هم در این جلسه با اشاره به اینکه 14 شورای آموزش و پرورش در زنجان فعال است، اظهار کرد: از این تعداد 13 شورا شهرستانی و یک شورا استانی است.

علی بیات با اشاره به اینکه 102 جلسه شورای آموزش و پرورش در زنجان برگزار شده است، عنوان کرد: 535 مصوبه در این جلسات ارائه شده است. 

وی با اشاره به اینکه 94 درصد مصوبات اجرایی شده است، افزود: بیشتر مصوبات در شهرستانها در طارم و ابهر تصویب شده است. 

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه 17 درصد مصوبات شوراهای آموزش و پرورش آموزشی است، گفت: هشت مصوبه پرورشی، 25 پروژه اداری، 17 مصوبه مالی، 10 مصوبه عمرانی، 15 پروژه رفاهی و خدماتی و هشت مصوبه پژوهشی بوده است.

انتهای پیام/۷۳٠٠۹/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول