اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

ایجاد بیش از 7 هزار شغل توسط کمیته امداد کرمان طی 9 ماه امسال

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از ایجاد 7 هزار و 29 فرصت شغلی توسط این نهاد در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۶۰ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد در مناطق محروم اجراشده است.

ایجاد بیش از 7 هزار شغل توسط کمیته امداد کرمان طی 9 ماه امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یحیی صادقی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت مناطق محروم همواره در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان قرار داشته و دارد افزود: به دنبال این هستیم با تخصیص اعتبارات گسترده‌تر و پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان ساکن در این مناطق، گام‌های مؤثرتری را در این زمینه برداریم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از ایجاد 7 هزار و 29 فرصت شغلی توسط این نهاد در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۶۰ درصد طرح‌های اشتغال این نهاد در مناطق محروم اجراشده است.

وی ادامه داد: برای ایجاد این تعداد فرصت شغلی 189 میلیارد و 260 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌شده است.

صادقی با اشاره به اینکه بیشترین تسهیلات پرداختی به روستاییان تحت حمایت درزمینهٔ دامپروری و کشاورزی بوده است، بیان کرد: مناطق روستایی استان کرمان ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح‌های دامپروری و کشاورزی دارند که با برنامه‌ریزی‌های دقیق به‌دنبال این هستیم بستر مناسبی را برای توسعه طرح‌های اشتغال فراهم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های صنایع‌ دستی و زنبورداری نیز از طرح‌های مهم این نهاد در مناطق محروم است، افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های ساکن در این مناطق می‌کوشیم مسیر توانمندی و خوداتکایی آنان را هموارتر سازیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه اشتغال‌زایی، تقویت رونق اقتصادی و توسعه مناطق محروم ازجمله اهداف مهم این نهاد در ایجاد اشتغال در این مناطق است افزود: توسعه مشاغل در روستاها باعث تسهیل درروند عرضه محصولات دام‌پروری و کشاورزی از روستاها به شهر می‌شود و همچنین این امر می‌تواند مزیت‌های بسیار چشمگیری را نیز برای مناطق محروم به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/3388/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول