اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

عدم دسترسی ۳۹ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به شاد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۳۹ هزار دانش آموز در استان دسترسی به برنامه آموزشی شاد ندارند گفت: بازگشایی مدارس درشهرستان‌هایی با وضعیت آبی برای آموزشگاه های زیر ۵۰ دانش آموز بصورت حضوری برگزار می‌شود.

عدم دسترسی ۳۹ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی به شاد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مهدی مودی پیش از ظهر امروز در نشست خبری، اظهار کرد: دانش آموزان خراسان شمالی نیازمند ۶ هزارو ۵۰۰ تبلت هستند که از این تعداد مرکز آمار ۵۰۰ تبلت را تقبل کرده اما با این‌حال ۶ هزار تبلت دیگر مورد نیاز است.

وی با اشاره بر اینکه از اول بهمن مدارس استان بازگشایی می‌شوند افزود: بازگشایی مدارس برای کلاس های پایه اول و دوم و هنرستان ها و کاردانش هایی که دروس عملی دارند انجام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بازگشایی مدارس درشهرستان‌هایی با وضعیت آبی همچون گرمه، جاجرم و راز وجرگلان برای آموزشگاه های زیر ۵۰ دانش آموز بصورت حضوری برگزار می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه تصمیمات بازگشایی مدارس و برنامه های درسی دانش‌آموزان با تشکیل شورای مدارس تصمیم گیری می‌شود، بیان کرد: ۲ هزارو ۱۲ آموزشگاه در استان وجود دارد اما همه این مدارس آموزش حضوری ندارند بطوری که در بیشتر اوقات ۹۰ درصد آموزش در منزل صورت می‌گیرد.

مودی اظهار داشت: سرانه تقویتی به مدارس داده می‌شود تا رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانش آموزان و معلمان صورت گیرد. 

وی در پایان گفت: هرگونه تصمیم گیری جدیدی از سوی ستاد کرونا صورت گیرد استان آمادگی کامل در این زمینه را دارد.

خراسان شمالی ۹ سانت در سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری جلوتر است!

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی با اشاره بر اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲۱ متر مربع  است ولی استان ۵/۳۰ متر مربع بوده اظهار کرد: در این زمینه ۹ سانتی متر نسبت به کشور جلوتر هستیم.

امین فلاح در نشست خبری اظهارکرد: از سال ۹۱  با اعتبارات سفر رهبری تا کنون ۴۵ مدرسه با ۲۷۷ کلاس درس احداث  گردیده است.

وی افزود: ۵۰ پروژه با ۹۷ کلاس درس و ۳۵ نمازخانه با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیاردو ۲۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر رهبری احداث شده که نسبت به قبل  ۸۰ درصد رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: ۵ استخر دانش آموزی، ۷ خوابگاه دانش آموزی در مناطق محروم، ۱ اردوگاه، ۴ کانون پرورش فکری و ۶ مدرسه استثنایی با ۲۴۰ کلاس درس از مجموع پروژه های سفر رهبری بوده است.

فلاح بیان کرد: امسال از مجموع اعتبار ردیف استانی و ملی ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز مدارس با تخصیص ۹۰ درصد صورت گرفته است.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات مدارس هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی افزود: ۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

وی در خصوص ساخت خوابگاه مراوه تپه نیز ادامه داد: برای ساخت خوابگاه دانش آموزی اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مورد نیاز است که در این زمینه خیرینی اعلام آمادگی کرده اند.

گفتنی است: از مدرسه ماندگار دبیرستان دخترانه سمیه، مدرسه پسرانه فردوسی و استخر دانش آموزی که با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد آماده بهتره برداری است بازدید شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول