اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش 21 درصدی جمعیت کیفری در زنجان

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: جمعیت کیفری ورودی به زندان‌ها در 9 ماهه گذشته از سال‌جاری کاهش 21 درصدی یافته است.

کاهش 21 درصدی جمعیت کیفری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سند تحول قضائی توجه ویژه‌ای به مقوله پیشگیری شده است، اظهار کرد: سند تحول به عنوان یک منشور برگرفته از قوانین عادی، دستوالعمل‌ها، ماموریت‌ها و بر اساس قانون اساسی است که مورد انتظار و توقع رهبر معظم انقلاب نیز بوده  است.

وی افزود: سند تحول دارای سه فصل است که در فصل دوم به موضوعات پیشگیری اشاره و تأکید شده است و سه چالش در این بخش شناسایی شده که برای این چالش‌ها راهکارهایی برای برون رفت  تبیین شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات موثر اعضای شورا و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان افزود: براساس رتبه‌بندی اقدامات و فعالیت‌ها معاونت‌های  پیشگیری از وقوع جرم استان‌ها توسط  معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، رتبه استان در سال 99 از 28 به 13 ارتقا پیدا کرده که نشان از اهتمام این شورا برای اجرای دستورالعمل‌ها و سیاست‌های ابلاغی مرکز است.

صادقی نیارکی با اشاره به ابلاغ دستوالعمل شناسایی و اعاده اموال نامشروع مسؤولان به بیت‌المال گفت: این قانون مشمول مسؤولان دولتی، موسسان غیر دولتی، مرتبطین و اشخاص حقیقی است و ما معتقدیم در این  خصوص  اقدامات پیشگیرانه مقدم بر برخورد قانونی با متخلفین است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان تصریح کرد: موضوع مأموریت‌ها و برنامه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برای سال 1400 در حال تدوین است که بررسی اولویت‌ها و  شناسایی نیازها از وضعیت جرایم استان در دست اقدام است تا بر اساس اولویت‌ها، برنامه‌ها تدوین شود.

وی ادامه داد: بر اساس تأکید موکد رئیس قوه قضائیه مبنی بر توجه و اهتمام  برای تعیین تکلیف پرونده‌های معوق در همه مراکز استان‌ها، اقدامات جدی  برای تحقق این امر در استان صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال به نتایج خوبی برسیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در همین راستا شاهد کاهش 21 درصدی  جمعیت کیفری ورودی به زندان‌ها در 9 ماهه گذشته از سال جاری بودیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان از تدوین برنامه‌های این معاونت در سال 1400 خبر داد و گفت : با بررسی‌ها و آسیب‌شناسی‌های به عمل آمده از وضعیت جرایم استان برای سال آینده، برنامه‌ها با اولویت و با اثرگذاری بیشتر در حال تدوین است.

محمدتقی فتحی با بیان اینکه در 9 ماه گذشته از سال جاری با کاهش 21 درصدی جمعیت کیفری ورودی به زندان‌ها مواجه بودیم، ادامه داد: در همین بازه زمانی کاهش 5 درصدی معرفی به زندان را داشتیم.

وی افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مشکلات خانوادگی و بحث طلاق که مهم‌ترین معضل استان است، با فعالیت سامانه تصمیم و اقدامات مشاوره‌ای و پیشگیرانه شاهد 14 درصدی سازش در 9 ماهه گذشته سال جاری هستیم.

دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، توفیقات خوبی به دست آمده که در همین راستا تعداد 188 نفر از معتادین بعد از خروج از کمپ‌ها در شرکت‌ها و موسسات مشغول به کار شدند که اقدامی ارزشمند در راستای اشتغالزایی و پیشگیری از مصرف مجدد مواد مخدر است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول