اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بازگشایی مدارس همدان از ابتدای بهمن‌ماه/ حضور کاملا اختیاری است

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از بازگشایی مدارس همدان از ابتدای بهمن‌ماه خبر داد و گفت: این کار حتما باید با تصمیم شورای مدارس و به انتخاب اولیا و دانش‌آموزان باشد و حضور کاملا اختیاری است.

بازگشایی مدارس همدان از ابتدای بهمن‌ماه/ حضور کاملا اختیاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد پورداود ظهر امروز در نشست خبری در بستر شبکه شاد ضمن قدردانی از اقدامات خبرنگاران در اطلاع‌رسانی به موقع و آگاهی‌بخشی به مردم، پیرامون آموزش در ایام کرونا سخن به میان آورد و افزود: در این شرایط آموزش و پرورش باید هم آموزش و هم پرورش را ادامه می داد که در این راستا شبکه شاد طراحی شد و کار پیش رفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۸۹ درصد دانش‌آموزان استان از شبکه شاد بهره‌مند هستند گفت: سایر دانش‌آموزان از طریق درس‌نامه، برنامه رادیو و تلویزیون، حضور معلمان در مراکز کم جمعیت مباحث را دریافت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه با همکاران آموزش و پرورش چندین برنامه‌های تلویزیونی در استان تهیه شد که بسیار مورد استقبال دانش‌آموزان و اولیا قرار گرفت گفت: در حال حاضر در تمام مدارس ما مدیران مدارس یک اطلس آموزش دارند، یعنی تک تک دانش‌آموزان را احصاء کردند و می‌دانند کدام دانش‌آموز از کدام روش برای آموزش و یادگیری استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای کرونا توانستیم ۲ هزار تبلت و گوشی‌های هوشمند که خیرین اهدا کردند و فرهنگیان هم جزو این خیرین بودند، در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم افزود: ۳ هزار و ۵۰۰ تبلت کمیته امداد در اختیار دانش‌آموزانی که زیر پوشش این نهاد بود، قرار داده است.

پورداوود با بیان اینکه اخیرا ۲ هزار و ۵۰۰ تبلت دیگر تهیه کردیم که ۲ هزار مورد از این اقلام را خریداری و ۵۰۰ مورد را هم از مرکز آمار ایران هدیه گرفته‌ایم گفت: معلمان هم به دنبال این هستند در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه‌ای که داریم هر مدرسه دو تبلت از محل کمک های خیرین برای دانش‌‌آموزان بی بضاعت تهیه کنند.

وی با تاکید به اینکه در حال حاضر مشکل خاصی نداریم و به دنبال این هستیم زیرساخت‌ها را هم تقویت کنیم تا اگر سال آینده کرونا ادامه داشت بتوانیم گستره بیشتری را شامل آموزش کنیم خاطرنشان کرد: این اطمینان را می‌دهم که آموزش و پرورش استان همدان در همه بخش ها تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه معلمان ما زحمات زیادی می‌کشند و فضای مجازی زحمات زیادی را برای آنها داشته است که چندین برابر دوره حضوری تلاش می‌کنند اما شاید آن کیفیت دوره حضوری را نداشته باشیم تصریح کرد: با اطلس آموزشی، سال گذشته طبق معیاری که یکی امتحانات نهایی بود و در استان همدان برگزار شد بالغ بر یک نمره افزایش نمره را بر امتحانات نهایی داشتیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش‌های پرورشی در فضای مجازی گفت: دانش‌آموزان را با موضوعات دینی، قرآن و عترت و مسائلی که آنها را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌کند آشنا کردیم که اینها در بستر فضای مجازی بهره‌برداری شد .

پورداوود از راه‌اندازی شبکه شاد سخن گفت و افزود: بزرگترین اپلیکیشنی که هماوردی برای آن در کشور نیست، شبکه شاد است که خیلی از دستگاه‌ها و نهادها این بستر را برای فعالیت‌های خود انتخاب می‌کنند که موفقیت بزرگی است و به عنوان یک فرصت در این تهدید کرونا برای آموزش و پرورش قلمداد می‌شود. وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش ۱۰ اولویت مهم را برشمرده که آنها را در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: پوشش حداکثری دانش‌آموزان، نظارت حداکثری بر مجموعه تحت مدیریت خود، ارتباط حداکثری مدارس با همه ذینفعان، مسوولیت‌پذیری حداکثری، پاسخگویی حداکثری، انعطاف پذیری حداکثری، مشارکت حداکثری ذی‌نفعان، هوشیاری حداکثری، هماهنگی بین سطوح آموزش و پرورش به صورت حداکثری و مدیریت زمان مورد توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به اهمیت مدیریت زمان بر اساس این اولویت گفت: زمان در برنامه‌ریزی بسیار مهم است، نمی‌توان دست روی دست گذاشت و گفت که سال آینده چه خواهد شد، برنامه‌ریزی ما در آموزش و پرورش باید به گونه‌ای باشد که برابر کنش‌هایی که بیماری کرونا به وجود می‌آورد ما واکنش نشان دهیم، یعنی ساعتی، روزی، هفتگی و ماهانه باشد.

وی با اشاره به ۲۵ بسته تحولی که به آموزش و پرورش استان ارسال شده و یکی مدرسه خواناست افزود: مدرسه خوانا در دوره ابتدایی به دنبال این است که زبان فارسی که زبان معیار است و مهارت‌های ادب‌ورزی و جرات‌ورزی را در بین دانش‌آموزان جاری کند؛ طبق این برنامه در کنار دروس نظری باید هر یک از دانش‌آموزان را با یک مهارت آشنا کنیم.

پورداوود با تاکید به اینکه این مهارت غیر از موضوع مدارس فنی حرفه‌ای ماست که ۶ درصد از کشور هم رتبه بالاتری داریم گفت: رتبه فنی و حرفه‌ای «فحک» در کشور ۳۶ درصد است و استان همدان رتبه ۴۲ درصد را دارد.

وی به طرح مدرسه پژوهنده، پیوند سواد و زندگی در دوره سوادآموزی، تربیت اجتماعی، نشاط اجتماعی، شبکه شاد، مدرسه کانون تربیتی محله، مسکن معلمان، طرح آشتی با آموزش، طرح تابان، توسعه مدرسه هیات امنایی، تربیت و توانمندسازی مدیران، ارزیابی و پالایش قوانین و مقررات اشاره کرد که مسائلی از این قبیل در کنار سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه اولیا در این شرایط  کرونا در حوزه آموزش به دو دسته تقسیم شده‌اند گفت: عده‌ای معتقدند دانش‌آموزان همچنان از بستر فضای مجازی استفاده کنند و آموزش‌های آنها در این بستر طی شود و عده‌ای هم معتقدند که پایه‌های اول و دوم در بستر فضای مجازی ممکن است به خوبی اجرایی نشود و باید به سمت آموزش و پرورش حضوری رفت.

وی با بیان اینکه بر این اساس از ابتدای بهمن ماه امسال این امکان وجود دارد که کلاس پایه‌های اول و دوم ابتدایی با جمعیت حداکثر ۵۰ نفر تشکیل شود افزود: این امکان وجود دارد که مدارس در کارگاه های هنرستان، فنی و حرفه‌ای و کارودانش تشکیل شوند که از ابتدای بهمن ماه بازگشایی خواهند شد.

پورداوود با اشاره به اینکه ظرفیت کلاس‌ها نباید از ۱۰ نفر بیشتر باشد اظهار کرد: رویکرد این است که این کار حتما با تصمیم شورای مدارس و به انتخاب اولیا و دانش‌آموزان منوط شود و اختیاری است.

وی با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونا مدارس استان تعطیل شدند و اکنون در شرایط آبی و زرد با تصمیم شورای مدارس به انتخاب اولیای دانش‌آموزان گروه هدف دانش‌آموزان می توانند به مدرسه بیایند و این موضوع کاملا اختیاری است گفت: مدیران و عوامل اجرایی مدارس هم در مدارس حضور دارند خدمات ارائه خواهند داد.

 انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول