اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توطئه جدید ائتلاف سعودی؛ ایجاد بیش از ۱۳ مرکز تکفیری جدید در جنوب یمن

مرکز اطلاع‌رسانی استان‌های جنوب یمن در گزارشی از توطئه جدید ائتلاف سعودی برای ایجاد مراکز تکفیری و اطلاعاتی پیشرفته در تعدادی از این استان‌ها خبر داد.

توطئه جدید ائتلاف سعودی؛ ایجاد بیش از ۱۳ مرکز تکفیری جدید در جنوب یمن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی استان‌های جنوب یمن در گزارشی با اشاره به ایجاد مراکز تکفیری در این استان‌ها که مرکز اطلاعاتی پیشرفته در دروازه غربی تنگه با‌ب‌المندب و دروازه شرقی یمن هستند، تأکید کرد که ایجاد این مراکز بیانگر توطئه اسرائیلی-آمریکایی است که عربستان سعودی و امارات برای برهم زدن امنیت و صلح و ثبات اجتماعی یمن آن را اجرا می‌کنند.

در این گزارش آمده است که کشورهای عضو ائتلاف سعودی اخیرا بیش از ۱۳ مرکز تکفیری جدید در استان‌های لحج، المهره، الضالع و مناطق نزدیک به شبوه تأسیس کرده‌اند که هدف از آن حمایت مالی از گروه‌های تروریستی و افراطی است.

طبق گزارش خبرگزاری یمنی «سبأ»، کشورهای عضو ائتلاف سعودی از بیش از ۲۰ مرکز دینی کوچک برای ترویج افکاری تروریستی و تکفیری حمایت مالی بعمل می‌آورند.

بنابراین گزارش، این مراکز تکفیری در مناطق استراتژیک پرجمعیت واقع در بین دو استان لحج و تعز ایجاد شده‌اند تا تعداد بیشتری از جوانان را فریب داده و جذب کنند.

مراکز مذکور برای جذب صدها جوان از استان‌های حضرموت، شبوه و أبین و پس از آن انتقال آن به مراکز بزرگ‌تر در دو استان لحج، المهره و مرکز تکفیری موسوم به «یحیی الحجوری» در شهر الجوبه در جنوب مأرب، تلاش می‌کنند.

طبق این گزارش، کشورهای عضو ائتلاف سعودی همچنین در صدد ایجاد شش مرکز وهابی در مناطق المضاربه، طور الباحه و المحاولة التربة در تعز و نیز ایجاد مراکزی در مناطق مسکونی پرجمعیت در دو استان لحج و تعز هستند.

ائتلاف متجاوز سعودی همچنین یک مرکز وهابی در منطقه طور الباحه تحت مدیریت «خلیل الحمادی» از تکفیری‌ها معروف و سومین مرکز سلفی را در منطقه المحاولة ایجاد کرده‌اند.پ

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول