اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

عکس‌‌های دورهمی‌های کروبی و پاسخ به دو تصویر ذهنی درباره حصر/ آیا موسوی و کروبی واقعا محصورند؟

سران فتنه در جریان فتنه 88 ضمن هم‌راستایی با جریان برانداز، به مهم‌ترین مهره جریان ضدانقلاب بدل شدند و نظام جمهوی اسلامی برای جلوگیری از کنش مخرب آنها، به حصر خانگی ‌این دو اقدام کرد؛ حصری که دیگر عملا چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

عکس‌‌های دورهمی‌های کروبی و پاسخ به دو تصویر ذهنی درباره حصر/ آیا موسوی و کروبی واقعا محصورند؟

حوزه احزاب خبرگزاری فارس- محسن صمیمی: حصر، سال هاست به یکی از ابزارهای اصلی سیاسی جریان اصلاح‌طلب تبدیل شده تا در بزنگاه‌ها ضمن ایجاد دوقطبی، یک مظلوم نمایی سیاسی را به نمایش بگذارند.

فارغ از اینکه فتنه 88 و اشتباهات سیاسی سران فتنه چه خسارت‌هایی به کشور و انقلاب زد، این یک ظلم سیاسی بزرگ به جمهوری اسلامی است که در عین حال که به عقیده عده‌ زیادی سران فتنه مستحق اشد مجازات بودند، مجازات آنها به حصر خانگی محدود شد.

حصری که البته به نظر می‌رسد علی رغم تداوم استفاده سیاسی جریان اصلاح طلب، فقط نامی از آن باقی مانده است.

 شهریورماه سال جاری بود که تصویری از حضور «مهدی کروبی» در خانه باغ «قدرت علیخانی» از فعالان اصلاح طلب منتشر شد و بازتاب فراوانی داشت.

 

 

نکته مهم این بود که علیرغم همه تبلیغات‌ها، کروبی در این تصویر هم از نظر روحی و هم از لحاظ جسمی کاملا سالم به نظر می‌رسد و در کنار «سید محمد موسوی بجنوردی» و «سید مهدی هاشمی علیا» معروف به «امام جمارانی» در حال خوش‌گذرانی و بگوبخند هستند.

علاوه بر این امروز (سه شنبه30دی‌ماه) تصویری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از این بود که کروبی دیروز (دوشنبه) به خانه قدرت الله علیخانی رفته و از او عیادت کرده است.

 

 

این عکس‌ها دو تصویر ساخته شده توسط رسانه‌های حامی جریان فتنه از وضعیت زندگی سران فتنه را در شرایط حصر به کلی مخدوش می‌کند.

حال کروبی وخیم است؟

رسانه‌ها ماه‌هاست که مدام از وخامت حال مهدی کروبی خبر می دهند و اینگونه به جامعه القا می‌کنند که شرایط نامساعد حصر، حال عمومی کروبی را دچار مشکل کرده است.

 

 

عکس‌های فوق نشان می‌دهد نه تنها کروبی به نسبت شرایط سنی‌اش در وضعیت جسمی مطلوبی به سر می برد بلکه حتی می‌تواند شخصا به دیدار دوستان خود برود وحتی در این شرایط کرونایی که عموم مردم، در قرنطینه خانگی به سر می برند و ماه‌ها به هیچ مهمانی ای نرفته اند، در دورهمی دوستانه شرکت کند.

این چه حصری است؟

تصور عمومی از حصر خانگی این است که فرد محصور ماه‌ها و حتی سال‌ها در چاردیواری خانه خود زندانی است و طولانی‌ترین مسیری که طی می‌کند مابین پذیرایی و آشپزخانه است ولی مدام از حضور کروبی در مکان‌هایی عکس منتشر می شود که تصور ذهنی فوق را از بیخ به هم می‌ریزد.

سال 97 بود که پسر مهدی کروبی در مصاحبه ای گفت که پدرش در این مدت به شمال،‌ مشهد، اردبیل و زنجان سفر کرده است و برای سال97 گفته که نیازی به سفر ندارد و این یعنی اینکه هر موقع احساس نیاز کند امکان سفر هم برایش فراهم خواهد بود.

 

 

البته این خروج از فضای خانه در شرایط حصر خانگی محدود به چند سال اخیر نمی شود و کروبی برای اولین بار تنها چند ماه پس از حصر خانگی به خانه پسرش رفت و در یک مهمانی خانوادگی شرکت کرد.

 

 

شرایط برای موسوی و همسرش هم به همین منوال است و علت ابتلای اخیر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد به بیماری کرونا، تردد آزادانه و رفت و آمدهای بدون رعایت پروتکل‌ها بوده است.

اقوام و بستگان بدون محدودیت با این دو رفت و آمد داشته و احتمال می‌رود ابتلا از طریق این رفت‌ و آمدها و تردد بستگان بوده باشد.

پیش از ابتلای این دو، یکی از فرزندان میرحسین موسوی و 2 فرزندش به بیماری کرونا مبتلا شده بودند و این فرزند موسوی، در شرایط کرونایی به خانه موسوی تردد داشته ‌‌است.

علاوه بر این، یکی از دامادهای میرحسین موسوی که پزشک جراح در یکی از بیمارستان‌های کرونایی تهران می‌باشد نیز تردد مستمری در منزل پدر همسر خود داشته است.

دورهمی های‌های میرحسین موسوی علیرغم اینکه برخی جریانات سیاسی آنها را محصورین می‌خوانند، حتی در شرایط کرونایی هم ادامه دارد.

این تردد‌هایی که برخلاف پروتکل‌های وضع شده برای منع گردهمایی‌های مشابه است، عامل ابتلای موسوی و همسرش به بیماری کرونا بوده است. 

زهرا رهنورد از سال 96 بطور رسمی در حصر نیست و آزادانه ‌علیه نظام فعالیت کرده و همچنین به فعالیت‌هایی تخصصی خود از جمله فعالیتهای هنری و نقاشی می‌پردازد. با این حال رهنورد تلاش دارد تا خود را یکی از محصورین نشان دهد.

با وجود چنین وضعیتی این سوال پیش می‌آید که آیا در عمل حصری وجود دارد که جریان ضد انقلاب و فتنه مدام سعی می‌کند از سران فتنه یک مظلوم ساخته و مدام به نظام جمهوری اسلامی حمله‌ور شود؟

سران فتنه در جریان فتنه 88 ضمن هم‌راستایی با جریان برانداز، به مهم‌ترین مهره جریان ضدانقلاب بدل شدند و اساسا علت طولانی‌شدن آشوب‌ها و ناآرامی‌های سال 88 همین حمایت‌های موسوی و کروبی از فتنه بودد ولی نظام جمهوی اسلامی برای جلوگیری از کنش مخرب آنها، به حصر خانگی ‌این دو اقدام کرد؛ حصری که دیگر عملا چیز زیادی از آن نمانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول