اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نیویورک تایمز: توقف تزریق واکسن کرونای «مدرنا» در کالیفرنیا/ بیانیه مقامات بهداشتی در پی بروز علائم آلرژیک غیرعادی

نیویورک تایمز در خبری اعلام کرد مقام‌های بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا به دلیل موارد زیاد واکنش‌های آلرژیک واکسن مدرنا خواستار متوقف شدن تزریق این واکسن شده‌اند.

نیویورک تایمز:  توقف تزریق واکسن کرونای «مدرنا» در کالیفرنیا/ بیانیه مقامات بهداشتی در پی بروز علائم آلرژیک غیرعادی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز،  پس از ثبت موارد «زیاد» و «غیرعادی»  از واکنش‌های منفی به واکسن کرونای شرکت مدرنا، مقام‌های بهداشت و درمان ایالت کالیفرنیا طی یک بیانیه خواستار متوقف شدن تزریق این واکسن شده‌اند.

این بیانیه بر اساس بررسی‌های دکتر «اریک اس پن»، اپیدمیولوژیست ایالتی منتشر شده که اصرار کرده است ایالت کالیفرنیا توزیع بیش از ۳۳۰ هزار دوز واکسن مدرنا را پس از بروز  علائم واکنش آلرژیک شدید در افراد، متوقف کند.

این در حالی است که که کالیفرنیا بدترین روزها را به جهت شیوع ویروس کرونا می گذراند؛ هر روز آزمایش حدود ۴۰ هزار نفر مثبت می شود و بیمارستان‌های این ایالت دیگر ظرفیت پذیرش بیماران را ندارد. 

سخنگوی وزارت بهداشت عمومی کالیفرنیا گفت: واکنش های آلرژیک اخیر مربوط به توزیع واکسن مدرنا در «سن‌دیگو» بوده است. براساس داده‌های منتشر شده، ۶ کارمند مراقبت‌های بهداشتی پس از دریافت واکسن مدرنا، دچار واکنش‌های شدید آلرژیک شدند.

نیویورک تایمز نوشته است: یکی از داوطلبان تنها 15 دقیقه پس از دریافت واکسن دچار واکنش شدید آلرژیک شد.

به گفته دیلی میل نیز اداره بهداشت عمومی کالیفرنیا اعلام کرد: تعداد موارد مربوط به واکنش‌های منفی ناشی از تزریق واکسن کرونای شرکت مدرنا «به طور غیرعادی» رو به افزایش بوده است. محققان و کارشناسان ارشد خواستار توقف تزریق این واکسن تا انجام تحقیقات گسترده‌تر شده‌اند.

واکسن «مدرنا» نیز مانند فایزر از فناوری «mRNA» استفاده می‌کند که  برای نخستین بار در جهان مبنای تولید واکسن قرار گرفته است. به همین‌خاطر مختصصان معتقدند می‌بایست این واکسن‌ها دوره تست طولانی‌تر و علمی‌تری را طی می‌کردند.

این در حالی است که ماه گذشته واشنگتن‌پست به نقل از رییس سازمان غذا و داروی آمریکا نوشت این سازمان تحت‌فشار کاخ سفید مجبور شده است واکسن کرونا را زودتر از زمان‌بندی تعیین شده،‌ تأیید کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول