اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گوگل و فیس‌بوک از این به بعد باید برای انتشار خبر به خبرگزاری‌ها پول بدهند

بر اساس قانون جدید پیشنهادی دولت استرالیا، گوگل و فیسبوک از این به بعد باید برای انتشار اخبار خبرگزاری‌های این کشور به آنها پول بدهند.

گوگل و فیس‌بوک از این به بعد باید برای انتشار خبر به خبرگزاری‌ها پول بدهند

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از  رویترز، بر اساس قانون جدید پیشنهادی دولت استرالیا از این به بعد فیسبوک و گوگل در صورت نهایی شدن این قانون باید برای انتشار اخبار منتشر شده توسط خبرگزاری‌های این کشور به آنها پول بدهند. البته دولت آمریکا از استرالیا خواسته تا این طرح را کنار بگذارد.

دنیل باهار و کائول اهلرز، دستیاران نماینده تجاری آمریکا به دولت آمریکا پیشنهاد دادند که به جای این کار شرایط بازار را بررسی کرده و در صورت تناسب فضا را برای پرداخت داوطلبانه پول برای شرکت‌ها فراهم کند.

بر اساس قانون پیشنهادی که اتفاقا از حمایت جدی سیاسی برخوردار است، و هم اکنون در حال بررسی توسط یک کمیته در سنای استرالیاست، گوگل و فیسبوک باید در صورتی که با رسانه‌های استرالیایی به توافق نرسند، پول اخبار منتشرشده توسط آنها را بپردازند. 

با اجرای این قانون استرالیا نخستین کشور در جهان خواهد بود که گوگل و فیسبوک را مجبور خواهد کرد برای انتشار اخبار خبرگزاری‌ها پول بپردازند. 

بر اساس نامه دفتر نمایندگی آمریکا به دولت استرالیا، دولت آمریکا نگران رویکرد دولت کانبرا در این زمینه است و مدعی شده که اجرای این قانون می‌تواند تبعات بدی در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول