اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

لزوم تسریع در استقرار منطقه آزاد تجاری و صنعتی سواحل مکران جاسک

فرماندار جاسک گفت: راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی در سواحل مکران شهرستان جاسک باید هر چه سریعتر عملی شود و منطقه آزاد مطالبه بحق مردم این شهرستان است.

لزوم تسریع در استقرار منطقه آزاد تجاری و صنعتی سواحل مکران جاسک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد رادمهر در جلسه‌ای که با حضور اعضای دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شد، اظهار کرد: جاسک از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بهترین منطقه برای تبدیل شدن به منطقه آزاد است.

وی افزود: بندرجاسک یک بندرعادی و معمولی نیست، جاسک از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک می تواند نقش مهم و کلیدی در جهان ایفا کند و اهمیت جاسک خارج از تنگه هرمز بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار جاسک از نظر ژئوپولیتکی بسیار حائز اهمیت است و موجب توسعه کشور خواهد شد.

رادمهر در ادامه افزود: جاسک، مناسب ترین مکان برای ایجاد منطقه آزاد است، از نظر  دسترسی آسان به آبهای آزاد و داشتن بنادر مناسب در بهترین موقعیت قرار دارد.

فرماندار جاسک بیان داشت: وجود ابرپروژه و مگا پروژه‌ها و احداث بزرگترین ترمینال نفتی کشور در جاسک و همچنین ایجاد شهر جدید مکران و ایجاد بزرگترین بندر کشور در جاسک و توجه به توسعه اقتصاد دریامحور و ایجاد منطقه آزاد می‌تواند پایداری اقتصادی را برای سرمایه گذاران بومی به ارمغان آورد.

نماینده عالی دولت در جاسک اضافه کرد: راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی علاوه بر رونق و اشتغال و تولید مراودات بیشتر اقتصادی و تجاری با عمان و کشورهای همسایه می‌تواند اتصال خط ریلی شمال به جنوب و سایر شهرستان های جنوبی از لحاظ ترانزیتی برای کشور بسیار حائز اهمیت باشد و جاسک بعنوان مرکز ثقل سواحل مکران و همچنین محور سه استان نقش اساسی را در مناسبات اقتصادی، تجاری و اشتغالزایی دارد.

وجود زیرساخت‌های مناسب ازجمله اسکله اداره بندر، گمرک، موج شکن‌ها امکانات خوبی از نظر بندری و حتی شیلاتی در این شهرستان موجود است که منطقه آزاد می‌تواند رونق تولیدات کشاورزی و شیلاتی این منطقه را رونق بخشد.

فرماندار جاسک ادامه داد ظرفیت‌های مهم شیلاتی، کشاورزی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی جاسک و داشتن بسیاری از پتانسیل‌های بالقوه و آیتم های اساسی، منطقه آزاد جاسک توجیه پذیر است.

جاسک با این همه ظرفیت‌های طبیعی و سرمایه گذاری‌های صورت گرفته می‌تواند ابر منطقه آزاد کشور شود.

در این جلسه دکتر هاشم بیگی دبیر کمیسیون اقتصاد کلان، دکتر دادخواه مشاور دکتر محسن رضایی، قوام ملکی دبیر کمیسیون زیر بنایی، پیرداده از دبیرخانه شورای عالی، مهندس علیزاده از دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور استاندار در توسعه سواحل مکران و مدیرکل اقتصادی استانداری حضور داشتند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول