اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

زنان خانه‌دار در قوچان بیشتر درگیر کرونا هستند/ کاهش ورودی بیمار بدحال به بیمارستان

سرپرست فرمانداری قوچان با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون ۳ هزار و ۵۰۴ مورد مثبت در این شهرستان شناسایی‌ شده است، گفت: تعداد زنان درگیر کرونا یک هزار و ۷۳۳ نفر بوده که بیشترین درگیری نیز در قشر زنان خانه‌دار است.

زنان خانه‌دار در قوچان بیشتر درگیر کرونا هستند/ کاهش ورودی بیمار بدحال به بیمارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، عباس رضازاده مقدم عصر امروز در نشست خبری تشریح اقدامات و فعالیت‌های انجام‌ شده طرح شهید سلیمانی و ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: امروز فرهنگ فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در میان مردم نهادینه‌ شده و بستری روزانه ۸۰ نفر به ۲۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

سرپرست فرمانداری قوچان با تأکید بر اینکه در حال حاضر بیماری کرونا کنترل‌ شده اما مخالف عادی انگاری هستیم، بیان کرد: یکی از طرح‌های موفق در کاهش سرایت و ابتلای این بیماری در جامعه طرح شهید سلیمانی است که مردم و تمام اقشار جامعه برای مبارزه با ویروس و کنترل آن وارد میدان شدند.

وی با یادآوری اینکه طرح شهید سلیمانی تکمیل‌کننده طرح مسجد سنگر سلامت بوده و توانسته است امروز ورودی مریض بدحال به بیمارستان قوچان را کاهش دهد، تأکید کرد: اجرای این طرح توانسته میزان فوتی را هم به صفر برساند چون مریضی در همان مبدأ کنترل می‌شود.

رضازاده مقدم با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۵۰ فقره بازرسی سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی توسط گروه‌های بسیج و هلال‌احمر در شهرستان صورت گرفته است، گفت: واحدهای صنفی ۱۲۴ مورد اخطار دریافت کردند و ۱۱ مورد نیز به دلیل تخلفات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده‌اند.

سرپرست فرمانداری قوچان میزان ابتلای موارد مثبت کرونا در این شهرستان را تاکنون ۳ هزار و ۵۰۴ نفر برشمرد و افزود: از این تعداد یک هزار و ۷۳۳ نفر زن و یک هزار و ۷۷۱ نفر مرد بودند که متأسفانه بیشترین قشر درگیر این بیماری در قوچان مربوط به زنان خانه‌دار است.

وی با بیان اینکه میزان موارد فوتی تاکنون در شهرستان ۴۷۰ نفر بوده است که ۲۲۳ نفر مثبت قطعی و ۲۴۷ نفر مشکوک بودند، اظهار کرد: پیک فوتی‌های کرونا در قوچان مربوط به آبان و آذر با ۳۱ و ۳۳ نفر بوده که از ابتدای دی‌ماه تاکنون میزان فوتی‌ها به ۱۳ نفر رسیده است و نشان از کاهش جدی آن دارد.

نزدیک به ۷۵ درصد مبتلایان به کرونا در قوچان، مربوط به شهر است

رضازاده مقدم یادآور شد: میزان ابتلای افراد مثبت در سطح شهر ۲ هزار و ۶۳۶ نفر و در سطح روستا ۸۶۸ نفر بوده و میزان درگیری از ابتدای دی‌ماه تاکنون در سطح شهرستان ۱۴۸ نفر مبتلای مثبت است.

سرپرست فرمانداری قوچان با اشاره به اینکه متأسفانه برخی افراد و اشخاص نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع‌ها هیچ‌گونه رعایتی ندارند، گفت: برگزاری مراسم‌ها به‌صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منعی ندارد اما انتظار می‌رود خواص جامعه با قوانین و مقررات ستاد کرونا همراهی کرده و از آن تبعیت کنند.

وی ادامه داد: مجوزی برای برگزاری مراسم گرامیداشت سیزدهمین سالگرد حاج قربان سلیمانی صادر نشده اما به دلیل اینکه وی شخصیت بزرگی در حوزه موسیقی به‌شمار می‌رفت و مردم علاقه خاصی به وی دارند مراسمی به‌صورت محدود در مزار وی برگزار می‌شود.

عزم جدی برای نظارت بر بازار وجود ندارد

رضازاده مقدم با یادآوری اینکه به‌موازات کنترل بیماری در سطح شهرستان، اقدامانی نظیر کنترل قیمت‌ها برای کاهش فشارهای اقتصادی در حال انجام است، بیان کرد: باید قیمت‌های افسارگسیخته کنترل شود به همین منظور ۳۱۰ تن برنج هندی، ۳۰۳ تن شکر، ۲۲۰ تن روغن مایع و جامد و ۶ تن مرغ در سطح شهرستان توزیع ‌شده است.

سرپرست فرمانداری قوچان با بیان اینکه ۴۰ هزار حلب روغن به‌عنوان سهمیه این شهرستان اخذ شده و آماده توزیع میان مردم است، گفت: برای جلوگیری از تجمع، سامانه‌ای طراحی‌ شده که سرپرستان خانوار از طریق ارسال پیامک شناسایی و روغن میان خانوارها توزیع ‌شود.

وی تأکید کرد: بیشترین مشکل در سطح بازار، عدم نظارت درست است و سازمان صنعت و معدن، اتحادیه‌ها و اتاق اصناف عزم جدی در این زمینه ندارند چون بیشتر درگیر مسائل بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها شده‌اند در صورتی‌که باید عزم راسخ در این زمینه نیز صورت گیرد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول