اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دلار جهانگیری برای قوه‌قضائیه به اندازه ۱۰ سال پرونده ایجاد کرد/انباشت میلیون ها تن کالا با بخشنامه‌های غلط بانک مرکزی

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز هم جامعه از پیامدهای ناگوار تصمیم‌هایی چون تعیین ارز 4200 تومانی جهانگیری که 18 میلیارد دلار این مملکت را در شرایط تحریم با سوءتدبیر توزیع کردند، رهایی نیافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌السلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی اظهار داشت: سخن گفتن از اینکه دولت آقای روحانی برنامه‌ها و سیاست‌های خودش را اصلاح کند بی‌فایده است، دیگر وقتی نمانده و این دولت فرصت‌های طلایی و ذی قیمت خود را از دست داده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت باید در 6ماهه باقی مانده از عمرخود خرابی‌های تصمیم‌های نادرست و سوء مدیریت خود را درست کند، تا بیش از این اقتصاد کشور نابود و مردم در فشار و تنگنا قرار نگیرند. در این دولت این مثل معروف که علاج واقعه را قبل از وقوع باید کرد عوض شده است و علاج واقعه را بعد از قوع باید کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز هم جامعه از پیامدهای ناگوار تصمیم‌هایی چون تعیین ارز 4200 تومانی جهانگیری که 18 میلیارد دلار این مملکت را در شرایط تحریم با سوءتدبیر توزیع کردند، رهایی نیافته است. این تصمیم و اقدام ناصحیح با ایجاد زمینه رانت و سوءاستفاده فراوان برای قوه قضاییه بیش از 10  سال پرونده ایجاد کرد. در حالی که در شرایط شدید تحریم‌ها بودیم، خود تحریمی‌ها غوغا کرد. بخشنامه‌های غلط بانک مرکزی موجب شد میلیون‌ها تن کالا در گمرک‌ها انباشته و بنگاه‌های تولیدی با کمبود مواد اولیه روبه‌رو شوند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در بازار بورس و سرمایه با سیاست‌ها و برنامه‌‌های نادرست سرمایه مردم را نابود کرده است، افزود: بورس باید به یکی از مطمئن ترین بازارها برای سرمایه گذاری مردم تبدیل شود و این مهم در صورتی امکان پذیر است که دولت حمایت همه جانبه در ثبات بازار سرمایه داشته باشد و سهام داران حقوقی را در جهت تثبیت بازار بورس مدیریت کند؛ آموزش‌های لازم به مردم داده شود.

وی ادامه داد: سرمایه مردم در دست مجریان به ویژه در دست وزارت اقتصاد و مدیران بورس امانت است، باید از سرمایه مردم صیانت کرد. وزیر اقتصاد و مدیران بورس، کجا مانده‌اید؟ کجا خوابیده‌اید؟ چرا از سرمایه مردم صیانت نمی‌کنید؟ مردم به شما اطمینان کرده‌ و سرمایه‌های خود را به این بازار آورده‌اند.

میرتاج الدینی به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره و تصریح کرد: از تلاش مخلصانه استاندار آذربایجان‌شرقی، پورمحمودی برای حل مشکلات استان از جمله مشکل آب تبریز، برق واحدهای صنعتی خصوصاً شهرک‌های صنعتی تشکر و قدردانی می‌کنم. امیدوارم با اجرای صحیح تصمیمات اتخاذ شده سریعاً مشکلات حل شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت وصل شدن گاز نیروگاه تبریز، تصریح کرد: باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح این نیروگاه برای جلوگیری از آلودگی هوای تبریز اقدام شود. مردم در انتظار نهایی شدن احداث راه‌آهن میانه-تبریز هستند که فاصله ریلی تبریز تا تهران را 6 ساعت کوتاه خواهد کرد، این انتظار بیش از 15 سال طول کشیده است.

انتهای پیام/60001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول