اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فردا مدارس دایر می‌شود/ حاجی‌میرزایی: حضور دانش‌آموزان در مدرسه با صلاحدید والدین

وزیر آموزش و پرورش گفت: از فردا اول بهمن، مدارس بازگشایی می‌شود و دانش‌آموزان در صورت صلاحدید خانواده‌ها در مدرسه حضور می‌یابند.

فردا مدارس دایر می‌شود/ حاجی‌میرزایی: حضور دانش‌آموزان در مدرسه با صلاحدید والدین

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه نگران بچه‌های پایه اول و دوم ابتدایی بودیم و فکر می‌کردیم از طریق آموزش مجازی نمی‌توانیم مطمئن شویم که آموزش لازم را دیدند و همچنین از سوی برخی خانواده‌ها هم تحت سؤال و فشار بودیم که بالاخره این بچه‌ها اینگونه یاد نمی‌گیرند و باید برایشان فکری کنید، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد دادیم که دانش‌آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مدرسه بیایند. 

حاجی‌میرزایی افزود: همچنین عنوان شد دانش‌آموزان مدارس زیر 50 نفر و هنرجویان هنرستان‌ها برای دروس عملی و کارگاهی اجازه داشته باشند که با رعایت پروتکل‌ها در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی اضافه کرد: مسؤولان وزارت بهداشت نگرانی‌هایی را ابراز کردند که ممکن است خانواده‌ها به خاطر شیوع بیماری نگران باشند و درخواستشان این بود که این موضوع به صورت اختیاری باشد و خانواده‌ها مختار باشند تا از این امکان استفاده کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از فردا اول بهمن ماه، این سیاست در صورت صلاحدید خانواده‌ها، اجرا خواهد شد.

به گزارش فارس، پیش‌ از این وزارت آموزش و پرورش تنها بازگشایی مدارس در برخی مناطق را اعلام کرده بود و موضوع اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس مطرح نشده بود.

بر این اساس مقرر شده بود کلاس‌های دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی دایر ‌شود؛ اما مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 دانش‌آموز در وضعیت آبی باز شوند؛ ضمن اینکه کلاس‌های عملی و کارگاهی هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی هم دایر شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول