اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

سازمان امنیت و همکاری اروپا: تخلف آشکاری در انتخابات قرقیزستان دیده نشد

وزیر خارجه قرقیزستان و رئیس موسسه دموکراسی و حقوق بشر سازمان همکاری و امنیت اروپا با یکدیگر دیدار و نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور را بررسی کردند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا: تخلف آشکاری در انتخابات قرقیزستان دیده نشد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «روسلان قزاق بایف» وزیر خارجه قرقیزستان با «تاماش مسریچ» رئیس موسسه دموکراسی و حقوق بشر سازمان همکاری و امنیت اروپا دیدار کرد.  

در این جلسه، نتایج انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان و نظارت مسریچ در این انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به ویژه قزاق بایف از مشارکت آنها در نظارت بر انتخابات و همچنین حمایت دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در پیشبرد روندهای دموکراتیک در قرقیزستان قدردانی کرد.

وی با اشاره به درخواست کمک قرقیزستان به مدت 29 سال از سازمان همکاری و امنیت اروپا در نظارت بر انتخابات تاکید کرد این کشور با تلاش مشترک با ناظران بین المللی توانست مهمترین رویداد این کشور را برگزار کند و این همکاری بسیار ضروری و قابل توجه است.

به نوبه خود، مسریچ از طرف قرقیز برای پشتیبانی کامل از این ارگان و اعضای آن و فعالیت‌های آنها در دوره سخت قرنطینه تشکر کرد.

وی تأکید کرد که انتخابات و همه پرسی به خوبی سازمان یافته بود و به طور کلی هیچ تخلف آشکاری صورت نگرفته است.

همچنین رئیس موسسه دموکراسی و حقوق بشر سازمان همکاری و امنیت اروپا ابراز اطمینان کرد که سازمان همکاری و امنیت اروپا به پشتیبانی از روندهای دموکراتیک در قرقیزستان ادامه خواهد داد.

خاطر نشان می‌شود که دفتر نهادهای دموکراتیک و حقوق بشر یکی از اصلی‌ترین نهادهای سازمان امنیت و همکاری در اروپا است. فعالیت های این نهاد برای اطمینان از احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی ، تقویت و محافظت از نهادهای دموکراتیک و احترام به اصل حاکمیت قانون است.

قرقیزستان از 30 ژانویه 1992 به عضویت سازمان امنیت و همکاری اروپا در آمده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول