اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح پای کار آمایش سرزمینی هرمزگان

تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری هرمزگان و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح امضا شد.

سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح پای کار آمایش سرزمینی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در دیدار فریدون همتی استاندار هرمزگان با امیر سرتیپ دوم مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح که در تهران و با حضور حجت الاسلام مرشدی رییس عقیدتی سیاسی این سازمان صورت گرفت، تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری هرمزگان و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح امضا شد.

 فریدون همتی در این خصوص، عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و توسعه همکاری و تعاملات اجرایی، علمی، آموزشی و پژوهشی و استفاده از امکانات و توانمندی‌های علمی، سرمایه انسانی، فنی، اطلاعاتی، تجربه و تخصص دو طرف، امضا شد.

وی با اشاره به توانمندی‌های سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، افزود: در قالب این تفاهم‌نامه از ظرفیت این سازمان در زمینه‌های مطالعات آمایش سرزمین، پدافند غیرعامل و آمادگی دفاعی، مدیریت بحران و پیشگیری و آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی همچون سیل، آتش سوزی و زلزله استفاده خواهیم کرد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه نقشه برداری زمینی و هوایی، تهیه عکس هوایی، تولید نقشه و اطلاعات مکانی، مطالعات جغرافیایی و تصاویر ماهواره‌ای از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است که به اجرای بهتر برنامه‌های توسعه‌ای در هرمزگان کمک می‌کند.

همتی تصریح کرد: برای ساماندهی و راهبری اجرای طرح‌های مشترک در قالب این تفاهم‌نامه، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان و کارشناسان دو طرف تشکیل خواهد شد.

در پایان این نشست استاندار هرمزگان از بخش های مختلف این سازمان بازدید کرد.

حجت‌الاسلام مرشدی رئیس عقیدتی سیاسی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز که اصالتا هرمزگانی است، در این مراسم حضور داشت.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول