اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اوقاف پای کار حمایت از جوانان انقلاب است/ مفاهیم دینی را با هنر انقلابی ممزوج کنید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با اشاره به رویکرد اجتماعی و خدمت‌رسانی این نهاد، بر ضرورت تلفیق مفاهیم دینی با هنر انقلابی و فاخر تاکید کرد.

اوقاف پای کار حمایت از جوانان انقلاب است/ مفاهیم دینی را با هنر انقلابی ممزوج کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پس از ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر توجه و میدان دادن به جوانان انقلابی برای به پیش بردن اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی برخی از نهادها با نگاهی جدی به این توصیه فضا را برای حضور جوانان در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی باز کرده و با حمایت از جوانان مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را فراهم کردند.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در همین راستا با اعلام آمادگی برای اجرای برنامه‌های مشارکتی با جوانان در قالب موسسات و مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی از پیشگامان این عرصه بود که برخی از اقدامات مشترک این اداره کل با جوانان از جمله تولید نماهنگ فاخر «سردار دلها» از این جمله بود.

در همین راستا جلسه‌ای میان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان و مدیر و رئیس شورای سیاست‌گذاری موسسه آوای جوانان برگزار شد تا راهکارهای اقدامات مشترک در راستای اهداف انقلاب اسلامی و منویات رهبر معظم انقلاب بررسی شود.

محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی را جدی بگیرید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در این نشست با اشاره به ضرورت حضور جوانان انقلابی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در عین آنکه رسالت‌هایی در حوزه وقف چه در ثبت و چه در اجرای نیات بر عهده دارد اما هیچ‌گاه از رسالت‌های خود در حوزه فرهنگ و اجتماع غافل نشده است.

حجت‌الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه نگاه ما در اقدامات فرهنگی و اجتماعی حمایت از جوانان و ظرفیت‌های بومی و انقلابی است، افزود: بنده نیز معتقد هستیم که کار هنری و فاخر می‌تواند اثر بخشی بیشتری را داشته باشد البته باید مانع از فراموش کردن سنت‌های جاودانه و ارزشی جامعه نیز بود.

وی با تاکید بر اینکه آماده همکاری با جوانان و موسسات فرهنگی و اجتماعی انقلابی هستیم، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از اعضای موسسه آوای جوانان پویا به دلیل اقدامات خوب گذشته و به ویژه همکاری در تولید نماهنگ «سردار دلها» توصیه من به شما جوانان پرشور و با پشتکار حضور جدی در عرصه محرومیت‌زدایی و اشتغالزایی است.

کار اجتماعی را با نگاهی انقلابی دنبال کنید

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بر ضرورت حاکم شدن نگاه انقلابی در اقدامات اجتماعی، گفت: نگاه انقلابی یعنی بدانیم در کار اجتماعی به جای کمک‌های صرف معیشتی و یا مالی به دنبال کارآفرینی، اشتغالزایی و اقدامات ریشه‌ای باشیم.

سلیمانی فرد با اشاره به اینکه باید در کار فرهنگی و اجتماعی با افق دید وسیع حرکت کرد، ادامه داد: همواره به دنبال آن بوده‌ایم که در مسیر تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بتوانیم بقاع شاخص استان را در سطح ملی و بین‌المللی نیز معرفی کنیم که نیازمند همراهی بسیاری از نهادها و ارگان‌هاست.

وی با تشریح برخی از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان در راستای تجهیز بقاع متبرکه به امکان ضبط و پخش تصاویر باکیفیت تلویزیونی و اینترنتی، تصریح کرد: باید همه دلسوزان و علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ دینی و مذهبی در مسیر بسترسازی معرفی و شناساندن ظرفیت‌های مختلف بقاع متبرکه دست به دست هم دهند.

حمایت از جوانان انگیزه بخش و تحسین برانگیز است

مدیر موسسه آوای جوانان پویا نیز در این نشست با تقدیر از همراهی و حمایت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از جوانان به ویژه در فعالیت‌های انقلابی و فرهنگ محور، اظهار کرد: وقتی در شرایط بسیار سخت کشور و در شرایطی که بسیاری از مدیران از اعتماد به جوانان طفره می‌روند حمایت همه‌جانبه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان موجب انگیزه مضاعف جوانان می‌شود.

مهدی باقریان با تقدیر از همکاری مشترک اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با موسسه آوای جوانان پویا در تولید نماهنگ سردار دلها و توزیع بسته‌های معیشتی، افزود: موسسه آوای جوانان پویا در راستای اجرای سیاست‌ها و اهداف خود همکاری با نهادهای انقلابی را در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر با جدیت ورود کرده است.

وی با اشاره به اینکه جوانان این موسسه با نگاهی علمی، جهادی و مبتنی بر نیازسنجی وارد عرصه اقدامات فرهنگی و اجتماعی شده‌اند، گفت: ورود به عرصه هنر و موسیقی انقلابی و اجرای طرح‌های مبتکرانه در همین راستا و بر مبنای نتایج نظر سنجی و افکارسنجی‌های صورت گرفته علمی صورت پذیرفته است.

* طراحی 12 طرح فرهنگی از دل بیانیه گام دوم انقلاب

مدیر موسسه آوای جوانان پویا با بیان اینکه این موسسه پس از ابلاغ رسالت‌های خطیر و حساسی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب بر دوش جوانان گذاشته‌اند نگاهی متقاوت به حوزه اقدامات خود داشته است، خاطرنشان کرد: نخستین اقدام ما پژوهش علمی بر روی متن بیانیه گام دوم انقلاب با هدف طراحی ایده‌های خلاقانه برای محقق شدن مطالبات رهبری از جوانان در این بیانیه است.

باقریان از طراحی بیش از 12 طرح فرهنگی و اجتماعی از دل بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و تاکید کرد: طرح نشان خدمت، جایزه سالانه حجت‌الاسلام سبحانی، طرح مباهات و افتخار، ایجاد مرکز موسیقی انقلاب و ... از جمله مهم‌ترین این طرح‌هاست.

وی با تاکید بر لزوم نگاه علمی و پژوهشی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از آمادگی موسسه آوای جوانان پویا برای اجرای برنامه‌های مشترک و اثربخش در حوزه‌های مختلف با نهادهای انقلابی و ادارات مختلف خبر داد و گفت: تلاش ما این است که به عنوان گروهی مردمی در حد توان و وسع خود بدون ادعای حل تمام مشکلات کشور گامی هر چند کوچک در مسیر تحقق جامعه ولایی و اسلامی و نهایتا زمینه‌سازی تمدن نوین اسلامی برداریم.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول