اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شهردار الوند برای بار دوم استیضاح شد

عضو شورای شهر الوند می‌گوید، پس از لغو طرح استیضاح شهردار در مهرماه و مهلت چندماه اعضا به وی، با توجه به عدم تغییر در مدیریت شهری و رفع نشدن اشکالات وارده، اعضای شورای شهر تصمیم به استیضاح دوباره روح‌الله احمدزاده کرمانی گرفتند.

شهردار الوند برای بار دوم استیضاح شد

جواد خطمی، عضو شورای اسلامی شهر البرز در گفت و گو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با استیضاح شهردار شهر الوند در جلسه شب گذشته شورای اسلامی این شهر گفت: بنده از ابتدا جزو مخالفان حضور آقای احمدزاده در جایگاه شهرداری الوند بودم و معتقد بودم که ایشان تخصص مدیریت شهری ندارند.

وی افزود: از همان ابتدا ایشان برنامه‌ای برای اداره شهر نداشتند و ما ماه‌های زیادی طرح سوال و انتقاد داشتیم، در نهایت شهریور ماه امسال بنده طرح سوال کردم و در نهایت با توجه اینکه به همراه تنی چند از اعضای شورا از پاسخ ایشان قانع نشدیم، در روز هشتم مهرماه این موضوع منتج به طرح استیضاح شهردار شد.

خطمی ادامه داد: در نهایت چندتن از اعضای شورای تامین این استیضاح را قانونی ندانسته و آن را لغو کردند، اما سرانجام با ادامه روند قبلی، طرح استیضاح در صحن شورا مطرح و تصویب شد که مجدداً برخی از اعضای شورا و برخی خارج از آن تلاش می‌کنند باز هم بگویند این طرح قانونی نبوده و استیضاح را ملغی کنند.

این عضو شورای شهر الوند در رابطه با دلایل برخی افراد جهت غیرقانونی نشان دادن این استیضاح عنوان کرد: این اعضا اظهار می‌کنند که استیضاح شهردار در دستور جلسه نبوده، در صورتی که قرار گرفتن طرح در دستور، پیشنهاد 5 تن از اعضای شورا بوده و مهر و امضای تصویب طرح توسط دبیر شورا انجام شده و این روند با همراهی اکثریت اعضای شورا اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: یکی از بندهای طرح سوال بنده، علت ورود نیروهای غیر بومی و حتی خارج از استان قزوین برای مناصب مدیریتی در شهرداری الوند بود که هرگز پاسخ مناسبی به آن داده نشد و نیز مشاورانی که از یاسوج، شیراز و تهران آورده شدند، در حالی که این اعضا ابدا آشنایی با مدیریت شهری الوند نداشته و خروجی خاصی نیز نداشتند و تنها بار مالی به شهرداری تحمیل کردند.

خطمی در ادامه تأکید کرد: ما درخواست داشتیم این نیروها از شهر بروند و اگر قرار است مدیران و مشاورانی انتخاب شوند از نیروهای بومی یا نیروهای توانمندی که استان قزوین و شهر الوند را می شناسند و از متخصصان و صاحب نظران همین شهر استفاده شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین از دیگر بندهای طرح سوال بنده، موضوع طرح‌ها و امورجاری شهرداری، بدهی و بی‌نظمی‌های مالی ایجاد شده، اعتراض مردم و ارباب رجوع و نیز کارگران خدمات شهری و نابسامانی پیمانکاران بود، گذشته از آن آقای احمدزاده طرح‌های ویژه عمرانی در حوزه شهری نیز نداشتند و علت آن عدم تخصص در حوزه مدیریت شهری این بود.

خطمی یادآور شد: ما هر بار گزارشی از فعالیت‌ها و هزینه‌ها از ایشان می‌خواستیم، به اصطلاح از سر باز می‌کردند و پاسخ مناسبی نمی‌دادند، البته متاسفانه برای پاسخگویی ایشان، رئیس شورای شهر نیز همراهی نمی‌کردند و در نهایت ما چندماه به چندماه شهردار را در شورا نمی‌دیدیم.

این عضو شورای شهر الوند تصریح کرد: در نهایت نیز برخی متنفذان و بزرگان شهر خواستند تا مهلتی به آقای شهردار داده شود تا ایشان 10 بند سوال مطروحه توسط بنده را پاسخ دهند، اما نه تنها پاسخی داده نشد بلکه وضعیت بدتر شد و ابدا اقدامی برای اصلاح وضع موجود صورت نگرفت.

خطمی در ادامه بیان کرد: در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که ایشان را با اکثریت آرا استیضاح کنیم و برای شهرداری سرپرست انتخاب کنیم تا در نهایت در آینده بتوانیم شهردار مناسبی را انتخاب کنیم.

وی در رابطه با زمان این استیضاح گفت: عصر روز گذشته جلسۀ شورا با دستور بررسی لوایح شهرداری، نامه‌های مردمی و پیشنهادات اعضای شورای شهر برگزار شد که یکی از پیشنهادات اعضا استیضاح شهردار بود که این طرح تصویب شد.

این مسئول اعلام کرد: سرپرست شهرداری الوند انتخاب و روز گذشته معارفه ایشان انجام شده است و اکنون شهرداری الوند با سرپرست اداره می‌شود.

خطمی ادامه داد: رضا شکور از مدیران با سابقه شهر الوند و از نیروهای انقلابی الوند اکنون در سمت سرپرست شهرداری الوند قرار گرفته، اگر پس از مدتی از عملکرد ایشان احساس رضایت شود، ممکن است تا مدت باقی مانده شورا، ایشان رسما به عنوان شهردار نیز انتخاب شده و امور مدیریت شهری را انجام دهند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شورای شهر پنجم الوند و شهرداری آن، یکی از پرحاشیه‌ترین و پرتلاطم‌ترین دوره‌های خود را طی می‌کند. در دوره پنجم علاوه بر لغو عضویت دو تن از اعضای شورای شهر، جعفر جوادی نخستین شهردار منتخب این دوره الوند نیز پس از بیش از یک سال مدیریت شهری، با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان و پس از آن مشخص شد وی پیشتر خود را بازخرید کرده بود استعفا کرد. پس از آن روند انتخاب شهردار جدید آن‌قدر طولانی شد که شورا سه بار اقدام به انتخاب سرپرست یا تمدید ماموریت قانونی وی نمود، در نهایت روح الله احمدزاده کرمانی، معاون اسبق رئیس جمهور و رئیس اسبق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در دولت دهم، به الوند آمد و سمت شهرداری الوند را برعهده گرفت. گرچه هوای الوند به احمدزاده نساخت و اختلافات او به دلیل انتقادات اعضای شورا به عملکرد و کارنامه ضعیف وی، مدیریت وی را نیز با چالش روبرو کرد. در نهایت پس از طرح پرسش شورا در شهریور ماه سال جاری، طرح استیضاح وی در هشتم مهرماه تصویب شد. فردای آن روز فرمانداری الوند تصویب طرح استیضاح را غیرقانونی و خارج از روال آیین نامه خواند و آن را رد کرد. در پی این رخداد، جمعی از بزرگان و متنفذان شهر از اعضای شورا خواستند تا به شهردار مهلت داده شود تا اشکالات را برطرف کند، اما با توجه به عدم رضایت اعضای شورای شهر، طرح استیضاح وی مجددا با 5 رای به تصویب شورای شهر الوند رسید. گرچه رئیس شورای هفت نفره شهر الوند، اعلام کرده که تصویب این طرح در شورا نیز در چارچوب قانون نبوده و فرمانداری ممکن است دوباره این استیضاح را لغو کند. حال باید دید که سرنوشت شهرداری پرحاشیه الوند به کجا ختم خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول