اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات ازبکستان و بانک جهانی بر گسترش همکاری

رئیس مجلس سنای ازبکستان و مدیر منطقه‌ای آسیای مرکزی بانک جهانی و رئیس نمایندگی این بانک در تاشکند گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

تأکید مقامات ازبکستان و بانک جهانی بر گسترش همکاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «تنزیلا ناربایوا» رئیس مجلس سنای ازبکستان و «لیلیا بورونچوک» مدیر منطقه‌ای آسیای مرکزی بانک جهانی و «مارکو مانتووانلی» رئیس نمایندگی بانک جهانی در شهر تاشکند گسترش بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه را بررسی کردند.

در این دیدار وضعیت جاری روابط دوجانبه بین ازبکستان و بانک جهانی و همچنین امکانات گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در ابعاد جدید نیز بررسی شد.

طرفین همچنین برنامه توسعه اقتصادی دولت برای سال 2021 میلادی مانند برنامه‌های اصلاحات برای ارائه کمک به توسعه بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری‌ها در این بخش را نیز مورد بررسی قرار دادند.  

مدیر منطقه‌ای آسیای مرکزی بانک جهانی برای نتایج اصلاحات اقتصادی و اجتماعی ارزش بسیاری قایل شد و بر آهنگ مثبت آنان و چشم انداز وسیع برای توسعه کشور تاکید کرد.

وی اذعان داشت که ازبکستان در زمینه‌های مختلف نتایج خوبی را به دست آورده و علاوه بر این، در منطقه آسیای مرکزی از لحاظ تلاش برای برابری جنسیتی با حمایت از کارآفرینی، بهبود شرایط برای زنان و جوانان، ریشه کنی کار اجباری کودکان پیشتاز است.  

وی افزود: ازبکستان در نتیجه اصلاحات انجام شده تحت ریاست «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور این کشور در تامین حقوق بشر، حمایت اجتماعی از مردم دستاوردهای بزرگی را به دست آورده است. رئیس جمهور این کشور در پیام خود به پارلمان نیز بر منافع و رفاه مردم تاکید ویژه‌ای کرد.  

رئیس نمایندگی بانک جهانی در شهر تاشکند نیز اظهار داشت: در چارچوب گفت‌وگوهای رئیس مجلس سنای ازبکستان با روسای بانک جهانی طرح آزمایشی به ارزش 2 میلیون و 700 هزار دلار برای حمایت از فعالیت زنان کارآفرین و جوانان اماکن روستایی که در سال جاری میلادی در ازبکستان اجرا خواهد شد، تدوین شده است.

طرفین در این دیدار همچنین در مورد توسعه کارآفرینی زنان از جمله حمایت از زنان روستایی و تلاش‌های دولت در این مسیر نیز تبادل نظر کردند.    

ازبکستان در سال 1992 میلادی به عضویت بانک جهانی درآمد و این بانک از سال 1995 میلادی برای اجرای طرح‌ها در زمینه‌های خصوصی‌سازی، رشد بخش مالی، ایجاد کشاورزی مدرن، الکتروانرژی، بهبود زیرساخت‌های اجتماعی، بهداشت و آموزش به ازبکستان بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار وام داده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول