اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ضعف واکسن فایزر صدای صهیونیست‌ها را هم درآورد

بعد از آنکه میزان ابتلا به کرونا در رژیم صهیونیستی به بیشترین رقم از آغاز شیوع آن رسید، «ناچمن آش» پزشک و داروساز مشهور این رژیم، با انتقاد شدید از شرکت فایزر، گفته کارایی واکسن کمتر از میزانی است که این شرکت اعلام کرده است.

ضعف واکسن فایزر صدای صهیونیست‌ها را هم درآورد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تایمز آو اسرائیل و نیویورک پست، وی تصریح کرده که تزریق دوز اول واکسن فایزر حفاظتی کمتر از آنچه این شرکت اعلام کرده بود را نشان داده است.

این پزشک رژیم صهیونیستی هشدار داده که ممکن است واکسن کرونای فایزر نتواند از مردم در برابر انواع جدید ویروس کرونا حفاظت کند. این در حالی است که شرکت فایزر مدعی است واکسن کرونای آن در برابر گونه‌های جدید کرونا هم عملکرد خوبی دارد.

وی که  سه شنبه هفته قبل در جمع مقامات وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی حضور یافته بود، گفت که نباید تصور شود تزریق یک دوز از واکسن فایزر مصونیت مناسبی در برابر ویروس کرونا ایجاد می کند و چه بسا افراد بسیاری بعد از تزریق دوز اول این واکسن باز هم به کرونا مبتلا شوند. علت این موضوع، عدم تاثیرگذاری کافی واکسن فایزر به میزانی است که این شرکت وعده داده بود.

این پزشک افزوده است: بررسی ها نشان می دهد پس از گذشت ۱۲ روز از تزریق دوز اول واکسن کرونا کارآیی آن در برابر این ویروس تنها در حدود ۵۲ درصد است. فایزر ادعا کرده در صورت تزریق دوز دوم واکسن این شرکت میزان مصونیت در برابر ویروس کرونا به ۹۵ درصد افزایش می یابد.

تا به حال بیش از دو میلیون نفر در سرزمین های اشغالی دوز اول واکسن کرونای فایزر را تزریق کرده اند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر هم دوز دوم را دریافت کرده اند. رژیم صهیونیستی فعلا در زمینه تزریق واکسن کرونا از بقیه کشورهای جهان پیشی گرفته، اما اظهارات این پزشک سرشناس که به آنتونی فائوچیِ رژیم صهیونیستی مشهور است، به طور گسترده در رسانه های این رژیم بازتاب داشته و به نگرانی های جدی دامن زده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی بیش از دوازده هزار و چهارصد صهیونیست بعد از دریافت دوز اول واکسن فایزر کرونا گرفته اند و این رقم در مورد افرادی که دوز دوم این واکسن را دریافت کرده اند به ۶۹ نفر می رسد.

هفته گذشته نیز مقامات بهداشتی این کشور هشدار دادند ۱۷درصد از موارد وخیم مبتلا به کرونا، آن‌هایی هستند که یک دوز از واکسن را دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر آمار وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی حاکی است روز دوشنبه حدود ده هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در خاک سرزمین های اشغالی ثبت شده که بیشترین رقم از زمان آغاز شیوع کرونا در این منطقه بوده و بر ابهام ها در مورد کارآیی واکسن فایزر افزوده است.

 

منابع:

 
 
انتهای پیام/
  • https://nypost.com/2021/01/19/nachman-ash-says-pfizers-first-dose-less-effective-than-indicated
  • https://www.timesofisrael.com/israels-virus-czar-says-1st-dose-less-effective-than-pfizer-indicated-report
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول