اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

شهری بی‌پلاک و نشان به نام ایلام!/ خانه‌هایی که آدرس ندارند

در استان ایلام هیچ کدام از منازل مسکونی و ادارات این شهر پلاک ندارند و این امر سبب گلایه مردم و مشکلاتی برای آنان شده است.

شهری بی‌پلاک و نشان به نام ایلام!/ خانه‌هایی که آدرس ندارند

خبرگزاری فارس؛ ایلام- فاطمه فتاحی: پلاک خانه، شماره‌ای منحصر به‌ فرد است که در یک کوچه یا محله به هر ساختمان داده می‌شود، تا یافتن مکان ساختمان آسان‌تر شود؛ با پیشرفت همه جانبه‌ی شهر، روز به روز نیاز به پلاک منازل محسوس‌تر و عدم وجود پلاک مشکل سازتر می‌شود.

شهرستان ایلام مرکز استان و پرجمعیت‌ترین شهرستان استان ایلام است؛ اما هنوز خانه‌های این شهر همانند زمان قدیم بدون پلاک باقی مانده‌اند.

با گذر از کوچه‌ها و محله‌های استان ایلام اولین چالشی که نمایان می‌شود، تراژدی تکراری عدم تابلو گذاری و پلاک‌بندی منازل است که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایلامی به وجود آورده است.

نبود پلاک منازل و دردسرهای رانندگان آژانس

سمانه منصوری از شهروندان شهرستان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: یکی از مشکلات خانه‌های بی‌پلاک می‌توان به دردسرهای آژانس‌های تلفنی اشاره کرد.

وی افزود: رانندگان آژانس در این شرایط برای پیدا کردن آدرس خانه‌ی مورد نظر باید درب اکثر خانه‌های آن کوچه را به صدا دربیاورند که این امر علاوه بر اینکه باعث ایجاد مزاحمت برای همسایگان سبب تاخیر در کار رانندگان آژانس و شهروندان می‌شود.

مهمانان آدرس را پیدا نمی‌کنند

جلیل نوروزی یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: شهرستان ایلام پلاک ندارد، در شرایطی که شهرستان بزرگ‌تر و جمعیت بیشتری دارد نبود پلاک می‌تواند یک از مشکلات دردسرساز باشد.

وی افزود: هر بار که مهمان جدیدی داریم باید تا سرکوچه اصلی برویم زیرا مطمئن هستیم پیدا کردن آدرس منزلمان بدون پلاک کار مشکلی است.

پرسنل اداره پست به سختی آدرس را پیدا می‌کنند

الهام هوشمند یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: بسته‌های پستی و خریدهای آنلاین یکی از مهم‌ترین نیازها است چرا که با پیشرفت شهر و همچنین شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا که خریدهای آنلاین، ارسال و دریافت‌های مرسولات افزایش چشمگیر داشته است بسیار کاربردی است.

وی افزود: از این رو نبود پلاک منازل، هر روزه مشکلات و معضلات بیشتری را برای مردم به وجود می‌آورد.

پلاک کوبی منازل به شهرداری ارتباط دارد

حیدری سرپرست حوزه کدگذاری جغرافیا شهری اداره پست در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: پلاک کوبی منازل شهر جز وظایف اداره پست نیست و به شهرداری ارتباط دارد.

وی افزود: ایلام جز معدود استان‌هایی است که منازل آن پلاک ندارند ‌و با توجه به پیگیری‌های که از طرف اداره کل پست شده، شهرداری یک طرح پلاکوبی ارائه کرده که این طرح به تایید شورای شهر رسیده و تحویل فرمانداری داده شده است.

حیدری ادامه داد: در این طرح قرار است که در پلاک‌ها یک کد QR که کدی دو بعدی است؛ درج شود؛ این کد حاوی اطلاعاتی شامل اشتراک برق، آب و کدپستی است که در صورت نبود مشکل در زمینه در تامین اعتبارات، این طرح به زودی اجرا خواهد شد.

طرح پلاک کوبی مد نظر فیزیکی و الکترونیکی است

رحمان محمدرحیمی مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: طرح پلاک کوبی که توسط شهرداری ارائه شده، یک طرح نو در استان است چرا که پلاک طراحی شده یک پلاک عادی نیست و در واقع یک پلاک فیزیکی و الکترونیکی است و می‌تواند با شرکت آبفا، اداره برق و... ارتباط برقرارکند.

وی افزود: بعد از تجمیع دیتاها و تشکیل دیتا بیس و کارهای فنی، مرحله تولید پلاک‌ها آغاز می‌شود که اختصاص آنها به منازل مرحله به مرحله صورت می‌گیرد زیرا اعتباری زیادی احتیاج است و جزو پروژه‌های کلان شهرداری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فناوری شهرداری گفت: طبق جلسات متعددی که صورت گرفته، این پروژه جزو پروژه‌های عمرانی استانداری نیز هست و باید از طرف سازمان مدیریت بودجه اعتبارات آن تامین شود که بعد از تامین و تخصیص اعتبار براساس آن بودجه پروژه مذکور به مرحله اجرا درآید.

انتهای پیام/ 9708/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول