اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

نوجوانی 12ساله که بانی مجلس مادر سادات شد

محمدحسین زمانی نوجوان ۱۲ ساله‌ای است که همت بلندش در برگزاری مراسم‌های مذهبی زبانزد است.

نوجوانی 12ساله که بانی مجلس مادر سادات شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدحسین از همان سنین کودکی با توجه به اینکه در خانواده‌ای مذهبی متولد و بزرگ شده است شور و اشتیاق فراوانی برای حضور در مجالس مذهبی دارد، از این‌رو انجام کارهای خیر و نیک یکی از فعالیت‌های این نوجوان ۱۲ ساله است.

حضور در مواکب در مناسبت‌های مختلف مذهبی، برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی مجالس خانگی روضه، حضور در مساجد به منظور شرکت در مراسم‌های مذهبی از جمله ولادت و شهادت‌های ائمه(ع) بخشی از فعالیت‌های محمدحسین است.

علاقه محمدحسین زمانی به حضور در برنامه‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی موجب شد تا با این نوجوان ۱۲ ساله گفتگویی کنیم.

وی در گفتگو با فارس اظهار داشت: از زمانی که به یاد می‌آورم تاکنون خانواده من به‌خصوص دایی‌ام در تدارک برپایی موکب برای اهل‌بیت(ع) و برپایی مجالس مذهبی و هیئات خانگی بود، هنگامی که با دایی‌ام به مجالس و موکب‌ها سر می‌زدم عشق و علاقه خاصی در دلم ایجاد می‌شد به‌طوری که دوست داشتم هر شب همین بساط باشد و من هم شرکت کنم.

زمانی افزود: سپس به همراه وی در مساجد هم حضور پیدا می‌کردم و سعی من این بود که همه‌جا باشم آخر حس کنجکاوی نوجوانی‌ام گل کرده بود و شاید همین باعث آمدوشد بیشتر در مراسمات مذهبی شده بود.

ا

این نوجوان گفت: آن‌قدر در مراسمات حضور پیدا کردم تا به ‌یک‌باره به مادرم گفتم من هم می‌خواهم مانند دایی بانی مراسم شوم، به من گفتند که سن شما کم است و امکان ندارد همین‌که دایی برگزار می‌کند ثواب و اجر آن برای شما باشد گفتم نه من خودم می‌خواهم برگزار کنم گفتند حالا برای کدام‌یک از ائمه(ع) می‌خواهی مراسم بگیری؟ من هم چون در ایام فاطمیه بودیم و حضرت زهرا(س) را به خاطر روضه‌هایی که شنیده‌ام و می‌دانم در شهادت خود چقدر زجر کشیده‌اند خیلی دوست دارم، به همین دلیل فوراً گفتم می‌خواهم بانی مجلس روضه حضرت زهرا(س) شوم.

محمدحسین در پاسخ به اینکه با هم‌کلاسی‌هایش چه رفتاری دارد گفت: راستش وقتی به ائمه(ع) عشق پیدا می‌کنید چه بخواهید یا نخواهید رفتار آنان را الگو برای خود قرار می‌دهید، من هم سعی کرده‌ام زندگی اهل‌بیت(ع) را برای خودم الگو قرار دهم، بیشتر همکلاسی‌ها یا آشنایان در خصوص من این‌گونه ابراز می‌کنند که موجب و مهربان هستم، البته در جای خود با دوستانم بازی هم می‌کنم ولی سعی می‌کنم در همان بازی هم ویژگی‌های ائمه(ع) از جمله ایثار، اخلاص و مهربانی را در خود داشته باشم.

انتهای پیام/ن/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول