اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تخلف آشکار هیأت فوتبال/ آیا مهندسی انتخابات در میان است؟/ واکنش مسؤول حقوقی فدراسیون فوتبال به بندهای انتخاباتی

انتخابات هیأت فوتبال استان مازندران اواسط بهمن ماه برگزار خواهد شد اما حواشی زیادی این روزها پیرامون این انتخابات را در بر گرفته است.

تخلف آشکار هیأت فوتبال/ آیا مهندسی انتخابات در میان است؟/ واکنش مسؤول حقوقی فدراسیون فوتبال به بندهای انتخاباتی

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی| به بهمن‌ماه حساس برای فوتبال مازندران رسیده‌ایم و قطعا این ماه یکی از ماه‌های سرنوشت ساز برای فوتبال و ورزش استان مازندران خواهد بود.

بعد از اینکه ۱۸ نفر برای کسب کرسی ریاست هیأت فوتبال استان مازندران اسم‌نویسی کردند، حال کمیته سه‌نفره‌ای در استان باید صحت مدارک را بررسی و برای فدراسیون آماده کنند تا زمان دقیق برگزاری مجمع در این ماه مشخص شود.

اما گویا حواشی‌های خودساخته و بندهای من درآوردی در فراخوان نام‌نویسی کافی نبود و هیأت فوتبال این‌بار حاشیه جدیدی برای خودش و کاندیدای کسب کرسی ریاست این هیأت ایجاد کردند.

روز گذشته پیامکی از سوی دبیر هیأت فوتبال استان مازندران به برخی از کاندیدا ارسال شد که در آن پیامک از کاندیدا خواسته شد تا این‌بار مدارک مربوط به سوابق مدیریت را ارسال کنند.

متن پیامک مورد نظر «کاندیدای محترم هیأت فوتبال مازندران؛

با عرض سلام و ادب؛ از آنجائیکه جهت ثبت‌نام در انتخابات ریاست هیأت فوتبال مازندران عنوان مدیریت شرکت‌های عام و خاص را ارائه نموده‌اید، لذا جهت بررسی پرونده شما احتیاج به مدارک مشروحه ذیل می‌باشد. شایسته است تا پایان وقت اداری پنجشنبه مورخ دوم بهمن‌ماه، نسبت به تکمیل مدارک خواسته شده اقدام لازم را به‌عمل آورید.
۱- مفاصا حساب سالانه شرکت به مدت ۵ سال
۲- آخرین آگهی ثبت روزنامه رسمی
۳-آخرین صورت‌جلسه مجمع با سابقه ثبت ودرج در روزنامه رسمی
۴-ارائه سابقه تسویه و پرداخت مالیات و بیمه از ۵ سال گذشته تاکنون
( با تشکر دبیر مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال مازندران )

*آبا هیأت فوتبال به‌دنبال حذف برخی کاندیدا است؟

از قرار معلوم و این‌طور که از شواهد پیداست، هیأت فوتبال با این سخت‌گیری‌ها قصد حذف کاندیداهای را دارد و به دنبال بردن فضای انتخابات بین یکی دو نفر خاص است. بندهایی که در فراخوان ابتدایی قرار داشت و اطلاعیه جدید دبیر هیأت فوتبال، نشان می‌دهد هیأت فوتبال استان مازندران قصد ندارد به سادگی جایگاه خودش را تقدیم شخصی دیگر کند! بندهایی که طبق گفته مسؤولان فدراسیون، لزومی به قرار گرفتن در اطلاعیه را نداشت و هیأت فوتبال بی‌جهت نسبت به انتشار آن اقدام کرده است.

* مسؤول حقوقی فدراسیون فوتبال: این اطلاعیه هیأت فوتبال خلاف قوانین و مقررات است!

صفی‌الله فغانپور مسؤول حقوقی فدراسیون در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص اقدام صورت گرفته از سوی هیأت فوتبال، اظهار کرد: صدور این اطلاعیه خلاف قوانین و مقررات است و بعد از اینکه مهلت نام‌نویسی به پایان رسید، گرفتن هر نوع مدرکی از داوطلبان، خلاف است.

فغانپور افزود: دبیر هیأت فوتبال دیگر نمی‌تواند مدرک جدیدی بعد از پایان مهلت نام‌نویسی از کاندیدا دریافت کند. بنابراین اصل این اطلاعیه خلاف است.

وی ادامه داد: اگر هر یک از داوطلبان اسناد و مدارکی ارائه دادند و الان در فرصت بررسی مدارک است و مسؤولان انتخاباتی باید اسناد و مدارک کاندیدا را بررسی کنند و تطبیق بدهند و آنها را جهت اظهارنظر و رسیدگی به فدراسیون ارسال کنند.

مسؤول حقوقی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: لزومی ندارد که اگر کسی از داوطلبان مدرکی را ناقص داد یا مدرکی ارائه نداد، الان و بعد از گذشت زمان نام‌نویسی، از کاندیدا مدرک اخذ کند.

وی بیان کرد: اینکه اطلاعیه‌ای صادر بشود و بگویند که باید مفاصا حساب بیاورد، مالیات پرداخت بکنید، بیمه بدهید و ... این‌ها کاملا خلاف مقررات است و اصلا چنین چیزی ضرورت ندارد.

فغانپور گفت: ما در بحث انتخابات هیأت فوتبال‌ها، نه مسؤول وصول مطالبات اداره امور اقتصاد دارایی هستیم و نه مسؤول بیمه اشخاص! اگر یک شرکتی باید مالیات پرداخت کند، اداره مالیات باید به سراغ شرکت برود و آن شرکت را پلمب، منحل یا .. کند. مگر مسؤولان هیأت فوتبال مازندران مسؤول مطالبات مالیات امور دارایی هستند که مفاصا حساب و مالیات و دارایی می‌خواهند!؟

وی خاطرنشان کرد: ما باید فقط از کسی که ادعا دارد پنج سال مدیرعامل یک شرکت یا یک موسسه بوده است، روزنامه رسمی‌اش را که نشان بدهد که این موسسه یا شرکت تشکیل شده است و مدیرعامل آن تعیین شده است و بر اساس روزنامه رسمی نشان می‌دهد که این شخص مدیرعامل آن شرکت است ولی بقیه موارد اصلا ضرورت ندارد و جز ایجاد تنش و ایجاد دلخوری در فوتبال استان خیلی وجاهت ندارد و ضرورت چنین اطلاعیه‌هایی را واقعا نمی‌دانم.

وی در پایان گفت: در زمانی که باید اعضای کمیته سه‌نفره مشغول بررسی اسناد و مدارک باشند، چنین اطلاعیه‌ای چه جایگاهی دارد و به چه دلیل بدون هماهنگی و خارج از قانون ارسال می‌شود واقعا معلوم نیست!

* هیأت فوتبال خودش را وارد چالش نکند !

دفتری پیشکسوت و کارشناس خبره ورزش استان مازندران در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره شائبه‌ها و رفتارهای عجیب هیأت فوتبال مازندران در قبال کاندیدا، ضمن ابراز نگرانی از این وضع، اظهار کرد: من نگران هستم از اینکه خدایی نکرده مسؤولان برگزاری انتخابات، بخواهند رفتار خاصی با یک عده خاصی داشته باشند.

دفتری گفت: مثلا اگر منظور هیأت فوتبال از این اطلاعیه این است که احراز کند که کاندیدا سابقه مدیریت در یک مجموعه‌ای را دارد یا نه، شرکت با مسؤولیت محدود اگر بر اساس آیین نامه‌های فدراسیون پذیرفته شده است که اصلا دیگر بحثی نیست، اما هیأت فوتبال گفته که کاندیدا مفاصا حساب بیاورند. مفاصا حساب مربوط به صورت‌های مالی یک موسسه تجاری است که اصولا به‌عنوان اسناد محرمانه یک مجموعه و یا شرکت محسوب می‌شود و فقط در اختیار سازمان‌های نظارتی و دستگاه قضایی در صورت موارد خاص قرار می‌گیرد.

این کارشناس ورزش استان مازندران در ادامه بیان کرد: این اصلا ربطی ندارد که مدیر یک موسسه یا شرکت شایسته حضور در انتخابات هیأت فوتبال را دارد یا نه! ما واجد آن شرایط نیستیم که بخواهیم حد و مرز تعیین کنیم. فرض کنید هیأت فوتبال مفاصا حساب را هم دریافت کند، این مفاصا حساب چه چیزی را برایشان اثبات می‌کند!؟

وی که سوابق زیادی در مدیریت ورزش استان دارد، افزود: وقتی که ما اصل موضوع را پذیرفتیم یعنی اصل حضور افرادی که در شرکت‌های خصوصی با مسؤولیت محدود، عام یا خاص را پذیرفته‌ایم دیگر نباید وارد ریز موضوع بشویم. اگر هر مدیری مالیات پرداخت نکرده اداره مالیات یقه آن مدیر را خواهد گرفت و قطعا دستگاه قضایی وارد خواهد شد.

دفتری بیان کرد: هیأت فوتبال که در ابتدا سوءپیشینه و عدم اعتیاد از کاندیدا گرفت، بر اساس همان چهارچوب اساسنامه خودشان عمل کند. پیشنهاد می‌کنم که هیأت فوتبال با این اقدامات عجیب، وارد چالش نشود. اگر اینطور باشد همه مهندسان، همه پزشکان و وکلایی که در هر جای کشور بخواهند در هیأت‌های ورزشی ثبت‌نام کنند بایستی صورت حساب مالی بیاورند. اینکار به سادگی نیست ! اصلا من به اداره مالیات بدهکارم، چه ربطی به صلاحیت من دارد که می‌توانم رئیس هیأت بشوم یا نه !

این مدیر قدیمی و باسابقه ورزش استان مازندران در ادامه گفت: هیأت فوتبال دنبال چیزی نباشد که بخواهد افراد را از گردونه رقابت انتخاباتی خارج کند.  باید این موضوع را در همان آیین نامه‌های اولیه پیش‌بینی می‌کردند و حالا که از همه عزیزان ثبت‌نام به عمل آوردند نباید خیلی روی برخی موضوعات ریز شوند. این موضوع حتی می‌تواند برای خیلی از کاندیدا ایجاد حق کند و از طریق مراجع ذیصلاح شکایت کنند.

وی افزود: مگر اینکه فدراسیون به هیأت فوتبال گفته باشد که اینکار را انجام بدهید و که مطمئن هستم فدراسیون چنین چیزی را نگفته است. شما فکر می‌کنید الان کسانی که برای فدراسیون فوتبال اسم‌نویسی کردند از اداره مالیات و دارایی برای خودشان مفاصا حساب آوردند!؟ هیأت فوتبال در چهارچوب خودش کار را پیش ببرد نه اینکه هر روز اطلاعیه‌ای صادر شود. اگر هیأت فوتبال بخواهد خیلی ریز شود قطعا در برگزاری انتخابات دچار مشکل و چالش عجیبی خواهد شد.

دکتر دفتری در پایان بیان کرد: پیشنهاد من به هیأت فوتبال و حتی اداره ورزش و جوانان این است که با تدبیر این مسائل را پیش ببرند و در چهارچوبی که خودشان ابتدا اعلام کردند، کاندیدا را بپذیرند مگر اینکه کاندیدا اسناد صوری ارائه کرده باشند. هیأت فوتبال از طریق آگهی روزنامه و مصوبه مجمع عمومی شرکت می‌تواند تشخیص دهد که مدیریت کاندید مورد نظر صحیح است یا خیر! پس نیازی به مفاصا حساب مالیاتی نیست.

به گزارش فارس؛ انتخابات هیأت فوتبال استان مازندران اواسط بهمن ماه برگزار خواهد شد و شائبه‌های زیادی در خصوص تمایل هیأت فوتبال مازندران به تأخیر در برگزاری و همچنین حذف برخی از کاندیدا به گوش می‌رسد که امیدواریم با ورود مسؤولان فدراسیون فوتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان این شائبه‌ها رنگ واقعیت به خود نگیرد و انتخابات این هیأت بزرگ ورزشی در کمال آرامش و بدور از هرگونه مهندسی، اواسط همین ماه برگزار شود.

انتهای پیام/۸۶۰۵۹/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول