اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

233 دوره آموزش همگانی توسط هلال احمر در زنجان برگزار شد

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد امسال تاکنون 233 دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در 113 خانه هلال شهری و روستایی استان برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه شده است.

233 دوره آموزش همگانی توسط هلال احمر در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی طاهری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای مرداد‌ماه امسال تاکنون برای 998 نفر از بزرگسالان عضو در خانه‌های هلال، 886 نفر از جوانان، 472 نفر از نوجوانان و 250 کودک آموزش کمک‌های اولیه و آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره‌ها موجب توانمندسازی جامعه برای واکنش به موقع افراد آموزش دیده به منظور جلوگیری از تلفات جانی و خسارت‌های مالی گسترده در بحران شده و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه‌های هلال، اقدامی اولیه برای ایجاد تاب آوری مردم مناطق شهری و روستایی و محلات در برابر آسیب‌های محیطی، حوادث و سوانح است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح کشور مورد تاکید رئیس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور است و بهره‌مندی شهروندان از آموزش همگانی و کمک‌های اولیه در سطح روستاها موجب مدیریت درست و صحیحی از حوادث توسط این افراد در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی می‌شود.

طاهری یادآوری کرد: ارائه آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در خانه‌های هلال استان زنجان منجر به افزایش سرانه آموزشی شهروندان، پاسخگویی و واکنش سریع و به موقع در برابر حوادث و بحران‌ها با کمک ظرفیت سازی و توانمند کردن جوامع محلی به ویژه در مناطق دارای خانه‌های هلال و ایجاد پل ارتباطی و تعامل بین جوامع شهری و روستایی و جمعیت هلال احمر می‌شود.

وی تاکید کرد: با ارائه این آموزش‌ها برای گروه‌های سنی مختلف در خانه‌های هلال، جامعه هدف بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهیم و از طرفی نیز مردم می‌توانند در ساعت اولیه تا رسیدن نیروهای امدادی اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: از ابتدای مرداد امسال تاکنون 233 دوره آموزش همگانی آمادگی در برابر مخاطرات و کمک‌های اولیه در 113 خانه هلال شهری و روستایی استان زنجان برای کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ارائه شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها برای این تعداد از اعضای خانه.های هلال در سطح شهرها و روستاها توسط 49 مربی انجام شده که از این تعداد 28 مربی آقا و 21 نفر نیز خانم هستند.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول