اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

روحانی: امروز برجام زنده و سرحال‌تر از دیروز است/ الحمدلله دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته می‌شود

حسن روحانی گفت: تاکنون ندیده بودیم یک رئیس‌جمهور رسما اعلام کند دستور داده یک فرمانده نظامی را در کشور دیگر که مهمان بوده ترور کنند، یعنی واقعاً یک تروریست احمق در تاریخ دیدیم.

روحانی: امروز برجام زنده و سرحال‌تر از دیروز است/ الحمدلله دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه (یکم بهمن‌ماه) در جلسه هیئت دولت با اشاره به فرا رسیدن بهمن‌ماه اظهار داشت: امروز روز اول ماه بهمن یادآور روزهایی هست که در زمستان رایحه بهاری را مردم احساس می کردند و در زمستان سال ۵۷ بعد از ۱۶ سال مبارزه و استقامت به پیروزی رسیدند.

وی افزود: سالی که انقلاب ما پیروز شد سال ۹۹ قمری بود و امروز هم که ما صحبت می‌کنیم سال ۹۹ شمسی هست. سال ۹۹ قمری پیروزی در برابر استبداد و استعمار و امسال هم پیروزی در برابر فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی با ایستادگی مردم خواهد بود.

*** امروز روز پایان حکومت نحس ترامپ است

روحانی ادامه داد: باید شکرگزار خداوند باشیم که در سال ۹۹ قمری دوران یک ظالم و مستبد تمام شد و امروز هم در سال ۹۹ شمسی یک مستبد دیگر دورانش سپری شد و امروز روز پایان حکومت نحسش است و کسی که در تمام چهار سال ظلم و فساد و ایجاد فساد برای مردم خود و جهان ثمر دیگری نداشت پایان یافت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام در طول مبارزه و حکومت اسلامی که آن بزرگوار حضور داشت بر دو مسئله همواره تاکید داشت که توکل خداوند و اعتماد به مردم بود، گفت: امام اسلام و اجرای احکام آن را با نظر اکثریت جامعه مسلمان ایران کنار هم قرار داد و این را بدانید وقتی اسلام و احکام اسلام در جامعه ما می تواند حاکمیت کامل داشته باشد که ما بتوانیم اکثریت مردم را به خوبی با اسلام آشنا کنیم.

وی افزود: تنها مشکل اسلام دعوت است و ما باید بتوانیم دعوت کننده خوبی باشیم و الا اسلام منطبق با فطرت و سرشت مردم است. اگر یک روزی بخشی از جامعه ما از اسلام فاصله بگیرند و تقصیر ماست که درست نتوانستیم اسلام را تبیین کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه امام علاوه بر اجرای احکام اسلام، بر مردم‌سالاری هم تاکید می کند، خاطرنشان کرد: کلمه میزان رای ملت است یک سخن حکیمانه و در عین حال سیاسی و بنیادین برای نظام اسلامی بود که اصل ۶ قانون اساسی بر همین مبنا تدوین شده است.

رئیس جمهور با اشاره به خطاب امام خمینی(ره) به منتخبین مجلس اول خبرگان قانون اساسی در مرداد ۵۷ اظهار داشت: امام می‌فرماید اکثریت هرچه گفتند آرای ایشان معتبر است ولو ضرر خودشان باشد شما که ولی آنها نیستید و شما فقط وکیل آنها هستید و مردم خودشان مصالح خودشان را می‌دانند؛ اکثریت مردم هر چه می گویند معیار است ولو اینکه ما فکر کنیم به ضرر آنها هم هست ما ولی مردم نیستیم و حاکم بر اراده آنها نیستیم و همه ما با آرای مردم به سراغ مردم آمدیم و آنها به هر حال رای داده اند.

روحانی با تاکید بر این که این خیلی مهم است که جمهوری اسلامی ایران که ثمره ۱۶ سال مبارزه و ایثار و رهبری امام و همه مجاهدان از سال ۴۱ تا سال ۵۷ بود و به پیروزی رسید و تا روزی می‌ماند که دو اصل جمهوریت و اسلامیت را مد نظر قرار بدهیم، گفت: در مسئله جمهوریت مردم‌سالاری، آرای مردم و نظر اکثریت، همیشه در نظامی که از پایین تا بالا همه با رای مردم انتخاب می شوند بسیار مهم است.

وی افزود: امیدوارم ما از اسلام یک تفسیر صحیح و درست و بدون تحریف به جامعه ارائه کنیم نه اسلام افراطی و نه اسلام خرافی. عده ای اسلام افراطی را معرفی می کنند که اسلام واقعی آن نیست و عده‌ای هم اسلام خرافی را معرفی می‌کنند که اسلام آن هم نیست.

*** در هشت سال جنگ تحمیلی تنها بودیم

روحانی با اشاره به اینکه ما در ۱۶ سال مبارزه پیش از انقلاب و همچنین در هشت سال جنگ تحمیلی تنها بودیم و به تنهایی مقاومت کردیم، گفت: امروز هم در مسئله تحریم که سال‌هاست در فشار تحریم هستیم و در این سه سال اخیر در تروریسم اقتصادی بوده‌ایم، باز این حضور مردم بود که ما را تا امروز موفق کرد.

رئیس‌جمهور افزود: امروز الحمدلله دفتر سیاه ترامپ برای همیشه بسته می شود و هر ظالمی که سرنگون شود الحمدلله میگوییم؛ حالا ممکن است یک عده خوششان نیاید ولی این دستور ما و اسلام ما است که اگر ظالم و مستبدی سرنگون شد جای حمد خداوند است و باید از نعمت خداوند استفاده کرد.

*** واشنگتن دی سی به یک پادگان نظامی تبدیل شده 

وی درباره پایان یافتن دوران ریاست جمهوری ترامپ گفت: آدمی که امروز حکومت منحوسش پایان پیدا می‌کند چیزی که از خود در این چهار سال به جای گذاشت، دو قطبی کردن جامعه آمریکا بود و می بینید که در روز چهارشنبه که روز تحلیف رئیس‌جمهور جدید است، واشنگتن دی سی به یک پادگان نظامی تبدیل شده و این همه نظامی مسلح آمده‌اند تا امنیت این شهر را برقرار کنند و این جزو ثمرات کارهای ناشیانه یا مستبدانه ترامپ است.

*** تروریسم دولتی بر پیشانی کاخ سفید ثبت شد

روحانی با اشاره به این که بی اعتمادی جهان نسبت به امضا و تعهد آمریکا و تروریسم دولتی میراث ترامپ است، گفت: ما تاکنون ندیده بودیم که در آمریکا یک رئیس‌جمهور صراحتا اعتراف کند که یک فرمانده بزرگ نظامی یک کشور را در کشور دیگری که مهمان بوده ترور کند و بعد رسماً اعلام کند که من دستور ترور داده‌‌ام. یعنی واقعاً یک تروریست احمق در تاریخ دیدیم و تروریسم دولتی بر پیشانی کاخ سفید ثبت شد و این کار را انجام داد.

*** انتظار ما از آنهایی که قدرت را در کاخ سفید در دست می‌گیرند آنست که به تعهدات برگردند 

روحانی با بیان اینکه امروز پایان حیات سیاسی ترامپ خواهد بود گفت: امروز انتظار ما از آنهایی که قدرت را در کاخ سفید در دست می‌گیرند آن است که به قانون و تعهدات برگردند و اگر بتوانند تلاش کنند که در طول چهار سال آینده تمام لکه های سیاه ۴ سال قبل را اگر پاک شدنی باشد پاک کنند.

وی تاکید کرد: بعضی از این لکه ها برای همیشه در تاریخ ماند و پاک شدنی نیست و یک بار سنگینی را بر دوش خواهند داشت و باید به قانون و تعهدات و مقررات بین‌المللی و قطعنامه ها و قطعنامه ۲۲۳۱ برگردند.

*** اگر آنها به قانون برگشتند پاسخ ما هم مثبت خواهد بود

روحانی با بیان اینکه البته اگر آنها به قانون برگشتند پاسخ ما هم مثبت خواهد بود و اگر صداقت خودشان را در عمل در برابر این قانون و قطعنامه‌ای که خودشان به آن رای داده‌اند و تعهدی که خودشان امضا کرده‌اند نشان دهند طبیعی است که ما هم به تمام تعهدات خودمان عمل خواهیم کرد، گفت: برای دنیا و ملت ما بیشتر روشن شد که سیاست فشار حداکثری و تروریسم اقتصادی نسبت به ایران ۱۰۰ درصد شکست خورده است. هرچند مردم در طول این سه سال رنج کشیده اند ولی در عین حال شکست این سیاست برای همه مبرهن است و مردم ما در این سه سال مقاومت و استقامت کردند و صبورانه رنج را تحمل کردند.

وی افزود: حتی در این یک سال اخیر که کرونا هم در کنار تحریم ضمیمه شد باز مردم در صحنه بودند و باز ترامپ جنایات جدیدتری مرتکب شد و حتی در مقطع کرونا هم مانع خرید واکسن کرونا شد.

رئیس‌جمهور گفت: برای اینکه برای مردم کشورمان دارو بخریم سنگ اندازی کردند و هر جا که توانستند هر اقدامی علیه منافع ملی ملت ایران انجام دادند و بحمدالله شکست خوردند.

روحانی ادامه داد: امروز می بینیم که با این همه فشار مسیر صادرات غیرنفتی ما به سمت عادی شدن است و صادرات نفتی ما هم از ماه‌های پیش به مراتب بهتر است و صادرات فرآورده‌های نفتی ما هم در مسیر درست حرکت می‌کند و این به معنای شکست کامل این سیاست است.

*** سیاست بلد نبود و برج ساز بود و چیز دیگری سرش نمی شد

رئیس‌جمهور با بیان کسی که در کاخ سفید روی کار بود و امروز پرونده سیاهش بسته می شود، گفت: او سیاست بلد نبود و برج ساز بود و همیشه سیاست را در همان وادی میدید و چیز دیگری سرش نمی شد، اینهایی که جدید آمده اند در سیاست بوده اند و مسائل سیاسی را میفهمند.

*** امضای ایران در برابر امضای آمریکا؛ فرمان ایران در برابر فرمان آمریکا

رئیس‌جمهور با اشاره به نحوه اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران اظهار داشت: اگر نسبت به تعهدات قطعنامه ۲۲۳۱ امضایی کردند در برابر آن در ایران هم یک امضا خواهند دید، نه بیشتر و اگر آنها فرمانی صادر کردند در برابر آن در ایران هم فرمانی خواهند دید نه بیشتر؛ اگر اجرای موثر تعهدات خودشان را انجام دادند این طرف هم اجرای موثر همه تعهدات خواهد بود و توپ امروز در زمینه آمریکا و واشنگتن است.

*** عربستان و اسرائیل به‌دنبال از بین بردن برجام بودند

وی تاکید کرد: اگر برگردند و به تعهدات عمل کنند ما هم به تعهدات خودمان عمل می کنیم، ترامپ مرد و زندگی سیاسی اش تمام شد و برجام زنده ماند. تمام تلاشش این بود که برجام را از بین ببرد، ولی نتوانست و تندروهای اسرائیل و عربستان، همه دنبال این بودند ولی ناموفق بودند و امروز برجام زنده و سرحال تر از دیروز است.

روحانی با بیان اینکه این به «پنج به‌علاوه یک» بستگی دارد و اگر به تعهداتشان عمل کردند بدانند ما هم به تعهداتمان عمل می‌کنیم، گفت: من از رسانه ها و دوستان و از آنها که با دولت میانه خوبی ندارند خواهش می کنم که واقعیت را بگوییم چون واقعیت را نمی شود پنهان کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه آنچه در این سه سال بر سر ما آمد توطئه‌ ترامپ بود اظهار داشت: اگر توطئه های ترامپ در این ۳ سال را کنار بگذاریم، در این سه سال اگر مثل همیشه نفت می فروختیم و بانک و بیمه و کشتیرانی ما همین فعالیت را داشت شرایط ما کاملاً متفاوت بود.

روحانی تاکید کرد: آنچه انجام گرفت توطئه آنها بود و نسبت به اهداف شان صددرصد شکست خوردند چون می خواستند حکومت و نظام ما را از بین ببرند و مردم را به خیابان بیاورند و همه اینها شکست خورد و از بین رفت البته رنجی برای مردم ما و ننگی برای خودشان بر جا گذاشتند.

روحانی با تاکید بر اینکه امروز آمادگی داریم اگر طرف مقابل با صداقت به میدان بیاید این مسائل حل و فصل شود، تصریح کرد: خیلی سریع هم می تواند حل شود و اصلاً هیچ پیچیدگی حقوقی ندارد و بگویند به تمام تعهدات مان عمل می کنیم و شروع به عمل کنند ساعت بعد ما به همه تعهداتمان عمل می‌کنیم و این کاری ندارد.

*** اگر آمریکا صداقت نداشته باشد، ما کار خودمان را انجام می‌دهیم

وی با بیان اینکه اگر صداقت نباشد ما کار خودمان را انجام می‌دهیم گفت: آنچه به وجود آمده اینکه شرایط ۳ سال پیش تکرار نخواهد شد و ملت ما این را بدانند که آنچه در این ۳ سال رنج کشیدند تکرار نمی‌شود.

روحانی در عین حال افزود: حال، اینکه چه شرایطی به وجود می‌آید باید مقداری صبر کنیم ولی آن شرایط ادامه پیدا نمی کند و همه آمار و ارقام این واقعیت را می‌گوید.

روحانی با اشاره به کاهش نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کنونی کشور خاطرنشان کرد: امروز ارز ما به سمت تعادل می‌رود و قیمت مسکوکات ما هم به همین شکل است و انتظارات مردم هم همین علامت ها را می‌گوید.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما تا امروز هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی تخصیص داده‌ایم و حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم، گفت: نسبت به سال قبل ۶۹ درصد افزایش در فعالیت طرح‌های عمرانی ما و پرداخت پول های ما وجود دارد.

وی ضمن تاکید بر اینکه نسبت به معیشت مردم هم هرچه در توان داشتیم انجام دادیم تصریح کرد: در حدی که در توان داشتیم برای آنهایی که در فشار اقتصادی بودند اقداماتی کردیم و برای سال آینده هم پیش بینی های لازم را در بودجه انجام داده‌ایم و انشاالله انجام می‌دهیم.

*** ای کاش همه دوستان حمایت حداکثری از دولت را انتخاب می‌کردند 

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا فشار حداکثری را انتخاب کرد و ای کاش همه دوستان حمایت حداکثری از دولت را انتخاب می‌کردند تصریح کرد: برخی این کار را کردند و خدا خیرشان بدهد و برخی نیز نکردند و این در تاریخ زندگیشان خواهد ماند در روزهایی که ما در میدان جنگ بودیم و در برابر یک آدم کثیف و مستبد تنها ایستادگی کردیم به جای اینکه ما را یاری کنند زبان دیگری را انتخاب کردند که من نمی خواهم راجع به آن زبان که زبان خوبی نبود توضیح بدهم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما امروز یک هدف یک کشور یک قانون و یک رهبر و یک منافع ملی داریم گفت: انتخابات ۱۴۰۰ هم جزو انتخابات ها هست و انجام می‌گیرد و نباید دولت را به خاطر انتخابات آینده این همه اذیت کنیم.

*** مقام معظم رهبری فرموده اند مهم نیست چه کسی در انتخابات برنده شود

وی افزود: در انتخابات هم آنچه برای ما مهم است چیزی است که امام گفت و آن حضور اکثریت قاطع مردم است. مقام معظم رهبری هم چه عمومی و چه خصوصی شنیده‌ام که فرموده اند چه کسی برنده شود مهم نیست و برای من مهم است که اکثریت قاطع مردم حضور پیدا کنند. اگر اکثریت مردم پای صندوق آرا آمدند ما پیروز هستیم و اگر اکثریت پای صندوق نیامدند هر که در آن انتخابات رای آورده باشد ما شکست خورده ایم.

روحانی ادامه داد: من از سیاسیون و احزاب می‌خواهم که اولین هدف ما این باشد که مردم حضور حداکثری پای صندوق آرا پیدا کنند و هر که رای آورد، قدمش مبارک است.

رئیس جمهور با بیان اینکه لایحه بودجه بسیار مهم است، گفت: در لایحه بودجه جای ادبیات غیر اقتصادی و غیرکارشناسی و اتهامات نیست؛ کسی در بودجه این گونه حرف نمی‌زند.

روحانی با بیان اینکه من ۲۷ سال است با بودجه سر کار دارم و برای اولین بار امسال ادبیاتی می‌بینم که ناپسند است، گفت: نمایندگان مجلس باید بدانند که ما باید با هم همکاری کنیم و مردم از ما همکاری می خواهند و هر دوی ما نماینده و وکیل مردم هستیم و باید با هم کنار هم باشیم.

*** من بلدم که به همه شعارها جواب بدهم 

وی ضمن تاکید بر اینکه بودجه جای ادبیات سیاسی نیست و جای ارقام و اعداد و محاسبه و برنامه‌ریزی و حساب و کتاب سال آینده هست و جای شعار نیست، تصریح کرد: من بلدم که به همه آن شعارها جواب بدهم ولی اصلاً مردم این ها را از ما نمی خواهند و مردم بودجه خوب و زندگی بهتر و معیشت بهتر می خواهند.

*** بعضی توجه نکردند معنی فروش 2 میلیون و 300 هزار بشکه نفت در بودجه سال بعد چیست؟

رئیس جمهور با طرح این سوال که ما چرا در بودجه دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه برای نفت در نظر گرفته‌ایم؟ اظهار داشت: خواستیم به دنیا اعلام کنیم که فشار حداکثری و تحریم شکست خورد و بعضی ها توجه نکردند که معنی این کار چیست و دائما بحث کردند که دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه را میتوانید بفروشید و نکند ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه بفروشید؟

وی افزود: ما به دنیا پیام می‌دهیم و می‌گوییم ترامپ شکست خورد و می‌گوییم که فشار حداکثری به تروریسم اقتصادی شکست خورد و می گوییم که ما نفت را ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه می‌فروشیم.

روحانی خطاب به منتقدان سهم نفت در بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: شما دائما تردید می کنید و بعد می‌گویید سهم نفت در بودجه کمتر باشد. آیا شما سهم نفت را کمتر کردید؟ شما می‌گویید ارزش پول ملی بیشتر باشد و آیا شما ارزش پول ملی را بیشتر کردید؟ مردم ما باید قضاوت کنند و مسئله بسیار مهم است.

روحانی تاکید کرد: ما گفته‌ایم که سال دیگر دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت می فروشیم و ماحصل آن ۱۹۹ هزار میلیارد تومان بوده است و آقایان ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه را یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کرده‌اند و ۱۹۹ هزار میلیارد در کمیسیون تلفیق ۲۳۰ هزار میلیارد شده و چشم‌بندی عجیبی شده است.

روحانی افزود: نفت کم شد و پولش بالا رفت و این چه چشم‌بندی است که ما در تاریخ ندیده بودیم. ۳۱ هزار میلیارد تومان وابستگی بودجه به نفت را بیشتر کرده اند و هر کسی که چهار عمل اصلی را بلد و کلاس دوم دبستان باشد می‌تواند محاسبه کند که شما چه کار کرده‌اید.

وی ادامه داد: ما نفت را بر مبنای ۱۲ هزار و یا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان حساب کرده ایم، شما قیمت دلار را ۱۷۵۰۰ تومان کرده‌اید. اینکه خیلی ساده است که آدم ارزش پول ملی خود را کم کند و شما ۶ هزار تومان ارزش پول ملی خود را کم کرده‌اید تا حساب و کتاب شما درست در بیاید و بعد می‌گوید که ما نگفتیم قیمت دلار ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

*** نمایندگان مجلس اصول ما را در بودجه در نظر داشته باشند

روحانی با تاکید بر اینکه من از نمایندگان مجلس خواهش می کنم که اصولی که ما داشتیم یعنی چشم انداز روشن برای اقتصاد و شکست تروریسم اقتصادی و بالا بردن ارزش پول ملی و اصلاح معیشت مردم و فروختن اموال دولت و کوچک کردن دولت و کالای اساسی و دارو را در نظر داشته باشند گفت: ما حرف مهمی در بودجه زدیم و گفتیم که باید کالاهای اساسی ۴۲۰۰ تومان باشد و اگر خواستیم تغییر بدهیم باید در اختیار دولت باشد و شما نمی توانید تغییر دهید.

وی افزود: من از کمیسیون تلفیق و رئیس مجلس و تمام نمایندگان محترم خواهش می کنم که دست به دست هم دهیم و هم فکری کنید چون مسئله مهم است و با کمک هم بتوانیم بودجه‌ای را نهایی کنیم که هم نظرات دولت و هم نظرات مجلس مراعات شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فردا یک افتتاح بسیار مهمی داریم که نشان می‌دهد چه بلایی بر سر تحریم حداکثری آمده است، اظهار داشت: پالایشگاه گاز بیدبلند ۲ فردا افتتاح می شود و این افتتاح مهم که سه میلیارد دلار برای آن هزینه شده است تمام فلر ها و گاز هایی که در فضا می سوخت جمع می‌شود محیط زیست را درست می‌کند و جلوی اتلاف منابع را می‌گیرد.

وی افزود: در روزهای اولی که من در دولت یازدهم انتخاب شده بودم مقام معظم رهبری به من فرمود که برای این گازهایی که می‌سوزد و برای این فلرها یک فکری بکنید و من به ایشان گفتم که یک طرح را دنبال می‌کنیم و به نتیجه می رسانیم.

وی افزود: طرحی  که فردا افتتاح می‌شود قبل از دولت ما شروع شده بود و اول دولت ما ۱۸ درصد اجرایی شده بود و ۸۲ درصد در این دولت نهایی شده که یک شهر بزرگ پالایشگاهی هست و یکی از پنج شنبه‌های بسیار درخشان ما فردا هست.

رئیس‌جمهور با تشکر از تلاش تلاشگران نفت و گاز اظهار داشت: مردم بدانند ۱۴ هزار روستا تا سال ۹۲ گاز داشتند و امروز بیش از ۳۲ هزار روستا گاز دارند و تا آخرین دولت ۳۵ هزار روستا گاز خواهند داشت و ۹۵ درصد مردم شهر و روستا از گاز استفاده می کنند و حتی در این دولت تلاش کردیم گاز را به استان سیستان و بلوچستان که محروم بود رساندیم.

روحانی با اشاره به اینکه تولید گاز ما در پارس جنوبی نسبت به سال ۹۲ بیش از دو برابر شده است، گفت: این کار عظیم و بزرگی هست که انجام گرفته و یکی از کارهایی که برجام کرده همین است.

وی تاکید کرد: این که شما می‌بینید توانستیم در پارس جنوبی ۱۷ فاز را به نتیجه برسانیم و بعد از این بود که برجام اجرا شد و ما توانستیم کمپرسور هایی که مانده بود را بیاوریم و در کشور نصب کنیم و قطعات را بگیریم و اینها آثار برجام است.

روحانی با بیان اینکه ما در بنزین و گازوئیل را روی پای خودمان ایستاده ایم در حالی که وارد کننده بنزین و گازوئیل قبل از سال ۹۲ بودیم اظهار داشت: میلیاردها دلار پول می‌دادیم و بنزین وارد می‌کردیم و تازه به ما نمی فروختند و ناچار شده بودیم به سمت پتروشیمی برویم که آن اثرات سوء و زیان‌بار را داشت.

روحانی با بیان اینکه میلیاردها دلار بنزین وارد می‌کردیم به امروز میلیاردها دلار صادر می‌کنیم، گفت: امروز روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنیم که بیش از ۷۵ درصد این بنزین یورو ۴ و یورو ۵ است و از لحاظ محیط زیستی کار عظیمی انجام گرفته است.

رئیس‌جمهور افزود: دولت با سیاست درست اقتصادی و سیاست خارجی توانست این راهبرد را پیش ببرد و امروز ما می توانیم به نتایجی برسیم که با سال‌های گذشته کاملاً قابل مقایسه هست و ما می توانیم نشان دهیم که ایستادگی و مقاومت و تلاش ملت ما در تولید و در سال جهش تولید باعث ثمرات خوبی هست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول