اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

طرح سفیران کتاب با هدف دسترسی آسان عشایر به کتاب در قطور خوی آغاز شد

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خوی از اجرای طرح سفیران کتاب با هدف دسترسی آسان به کتاب و حمایت از ترویج کتابخوانی در جامعه عشایری در بخش قطور این شهرستان خبر داد.

طرح

هادی درستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: اجرای طرح سفیران کتاب با هدف دسترسی آسان به کتاب و حمایت از ترویج کتابخوانی در جامعه عشایری در بخش قطور این شهرستان آغاز شده است و در قالب این طرح، یک نفر به عنوان سفیر کتاب، کتب درخواستی مردم این بخش را از کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان به دست آنها می‌رساند.

وی هدف از اجرای این برنامه را تسهیل در رساندن کتاب‌ به مناطق عشایری و دور دست خوی اشاره کرد و افزود: سفیر مستقر در این منطقه تاکنون ۴۰ نفر را به عضویت کتابخانه‌ها درآورده و لیست کتب درخواستی به ازای هرنفر پنج کتاب را در دوره ۱۴ روزه به دستشان می‌رساند و آنها پس از مطالعه کتب دیگر را درخواست می کنند.

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خوی  با بیان اینکه این اقدام فرهنگی به زودی در شهرهای ایواوغلی و فیرورق این شهرستان نیز آغاز می‌شود عنوان کرد: استمرار و امکان انتخاب کتاب را از ویژگی‌های این برنامه بوده و امکان جست‌ و جوی کتاب مورد نیاز در این طرح بر اساس منابع کتابخانه‌ها از طریق اینترنت و گوشی تلفن همراه امکان پذیر است و شهروندان به کتب دلخواه خود از طریق سفیر می‌رسند.

وی همچنین درباره چگونگی عضویت در این طرح عنوان کرد: همه افراد بدون محدودیت سنی با صدور کارتی از مزیت‌های سفیر کتاب بهره‌مند می‌شوند و خدمات نیز به‌ صورت رایگان در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

درستی بیان کرد: عملکرد این طرح در سال ۱۳۹۹ بررسی می‌شود و فعالان طرح سفیران کتاب نیز در جشن کتاب سال آینده تقدیر خواهند شد.

مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی خوی با بیان اینکه رشد و توسعه هر ملتی نسبتی مستقیم با میزان کتاب و کتابخوانی دارد، خاطرنشان کرد: تمدن‌سازی با ایجاد تسهیلات برای کتابخوانی فراهم می‌شود و در سال‌های اخیر  با وجود رشد روز افزون رسانه‌های گوناگون، هیچ چیز جای کتاب را نگرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول