اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد بیش از 30 درصد اشتغال کشور توسط کمیته امداد/ سامان‌دهی مشاغل خرد و روستایی در سال 1400

معاون اشتغال کمیته امداد با اشاره به اینکه سال گذشته یک‌سوم اشتغال کشور از سوی کمیته امداد ایجاد شد، گفت: با همکاری وزارت کار قرار است مدل اشتغال‌زایی کمیته امداد در سازمان جهانی کار ارائه شود.

ایجاد بیش از 30 درصد  اشتغال کشور توسط کمیته امداد/ سامان‌دهی مشاغل خرد و روستایی در سال 1400

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حجت‌الله عبدالملکی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی که با حضور سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور برگزار شد با اشاره به اینکه تاکنون 149 هزار و 887 اشتغال مستقیم ایجاد شده است، اظهار کرد: در مجموع با احتساب مشاغل غیرمستقیم تاکنون 210 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در کمیته امداد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال نیز 200 هزار شغل ایجاد خواهد شد، افزود: تعداد مشاغل ایجاد شده از ابتدای سال تاکنون 25 درصد رشد داشته است.

ایجاد 25 هزار شغل توسط کارآفرینان

معاون اشتغال کمیته امداد کشور ادامه داد: 25 هزار و 500 شغل نیز با تعامل کارآفرینان کشور ایجاد شده است و همچنین 32 هزار شغل نیز با هم افزایی برنامه راهبری کمیته امداد شکل گرفته است.

عبدالملکی یادآور شد: ظرفیت اشتغال‌زایی در هر طرح کمیته امداد 1.33 است و منابعی که در بخش اشتغال‌زایی در نظر گرفته شده 4 هزار و 22 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1400 مشاغل خرد خانگی و روستایی را ساماندهی خواهیم کرد، بیان کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود 500 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.

ایجاد 1.4 میلیون شغل در کشور

معاون اشتغال کمیته امداد کشور گفت: کمیته امداد به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ایجاد اشتغال توانسته از سال 90 تا 96، یک میلیون و 400 هزار شغل معادل یک پنجم اشتغال کشور را ایجاد کند.

عبدالملکی با تاکید بر اهمیت برنامه اشتغال محرومین، اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت امداد عموماً از اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه هستند که فاقد دانش و مهارت کافی برای ورود به بازار کار هستند، در این راستا معاونت تولید و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) با پیاده سازی طرح‌های جدید و زود بازده و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌های مختلف قدم‌های جدی در تحقق این امر بردارد.

وی در خصوص الگوی اشتغال امداد بیان کرد: برنامه اشتغال محرومین کمیته امداد در قالب 2 نظام هدایت شغلی و راهبری شغلی بصورت موازی پیگیری می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد کشور با بیان اینکه اعتقاد راسخی به محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در استانی مانند کردستان داریم، افزود: با امضای این تفاهم نامه به هر مبلغی که از سوی بسیج سازندگی اعلام و توسط کمیته امداد استان تائید شود تسهیلات و اعتبارات اشتغالزایی پرداخت می شود.

انتهای پیام/2330/75/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول