اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سفیر ژاپن در ایران: تصمیم نهایی برای برگزاری المپیک بر عهده IOC است

سفیر ژاپن در ایران در دیدار با صالحی‌امیری گفت: تصمیم نهایی برای برگزاری المپیک بر عهده IOC است.

سفیر ژاپن در ایران: تصمیم نهایی برای برگزاری المپیک بر عهده IOC است

به گزارش خبرگزاری فارس، آیکاوا سفیر ژاپن در ایران روز گذشته با حضور در محل کمیته ملی المپیک با سیدرضا صالحی امیری دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای نشست صالحی گفت: اقتدار ژاپن در آسیا برای برگزاری  رویداد بزرگ المپیک باعث افتخار و خرسندی ماست، جامعه ایران نسبت به ژاپن ذهنیت مثبتی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: در سفری که نصرالله سجادی به ژاپن داشت از ظرفیت و زیرساخت های ژاپن ابراز رضایت کرد و ما خرسندیم که بازی های المپیک ۲۰۲۰ به میزبانی آسیا و در ژاپن برگزار می شود.

صالحی امیری با تاکید بر اخبار ضد و نقیضی که از ژاپن در خصوص برگزاری و عدم برگزاری بازی های المپیک به گوش می رسد، عنوان کرد: لطفا این موضوع را برای ما روشن کنید.

سفیر ژاپن در ایران تاکید کرد: بر اساس تصمیم مشترک کمیته بین المللی المپیک و دولت ژاپن این رویداد حتما در موعد مقرر برگزارخواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: پیش از کرونا همه تیم های المپیکی ما درگیر تمرینات و مسابقات کسب سهمیه بودند که ناگهان خبر تعویق المپیک همه راشوکه کرد و در ادامه خبر برگزاری قطعی آن در سال ۲۰۲۱ دوباره آنها را به تمرینات کشاند شوک دوباره قطعا باعث خسارت سنگین ورزشکاران می شود.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری دوجانبه ایران و ژاپن گفت: با توجه به ظرفیت های متفاوت ورزشی ایران و ژاپن با انعقاد تفاهم نامه ورزشی مشترک میان کمیته های ملی المپیک، قطعا هردو کشور از ظرفیت های یکدیگر بهره مند می شوند چراکه توسعه روابط ورزشی به توسعه روابط دو کشور در سایر حوزه ها کمک خواهد کرد.

صالحی امیری ضمن تاکید به دید خوب مردم ایران نسبت به ژاپن، یادآور شد: فضای کدر موجود در تحریم ها با رفتن ترامپ از بین می رود و جا دارد که ژاپن نسبت به اصلاح سیاست خود در حوزه تحریم اقدام عاجل بعمل آورد.

در ادامه آیکاوا سفیر ژاپن در ایران گفت: خوشبختانه قدمت ارتباطات ایران و ژاپن به هزارسال می رسد و با توجه به ماموریتم از توسعه روابط دو کشور بسیار خوشحالم.

وی درخصوص برگزاری المپیک اظهارداشت: پاسخ نهایی درباره برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ بر عهده IOC است اما پیام ما به عنوان کشور میزبان به تمام دنیا این است که ژاپن آمادگی کامل برای برگزاری بازی ها را دارد شما نیز آماده حضور باشید.

سفیر ژاپن با تاکید بر شرایط دشوار شیوع ویروس کرونا افزود: ویروس کرونا با مدیریت خوبی در ژاپن کنترل شده بود اما سه هفته اخیر شیوع این ویروس رو به افزایش است و از آنجاییکه ژاپن کشور آزادی است رای گیری و نظرسنجی مردم ژاپن درباره برگزاری المپیک ۲۰۲۰  بسیار مهم است اما درحال حاضر مردم ژاپن بسیار نگران هستند اگرچه مجموعه دولت تاکید بر برگزاری دارد.

وی درخصوص روابط خوب ورزشی ایران و ژاپن عنوان کرد: در سال ۲۰۱۹ فدراسیون های اسکی دو کشور تفاهم نامه ای برای گسترش همکاری مشترک اعلام کردند و مقرر شد تا ژاپن در ساخت و تولید سکوی اسکی پرش به ایران کمک کند. همچنین در حوزه فوتبال و کشتی نیز روابط خوبی بین دو کشور حاکم بوده است که سابقه طولانی دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول