اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برنامه واشنگتن برای آغاز جنگ خرابکارانه جدید در سوریه و عراق

تحلیلگر سیاسی لبنانی در گفت‌وگو با یک پایگاه خبری عراقی از برنامه واشنگتن برای به راه انداختن جنگ خرابکارانه جدید در سوریه و عراق خبر داد.

برنامه واشنگتن برای آغاز جنگ خرابکارانه جدید در سوریه و عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هادی قبیسی» نویسنده و تحلیل‌گر سیاسی لبنان، ایالات متحده آمریکا را به داشتن نقشی خرابکارانه در عراق و سوریه و تلاش برای بی ثبات کردن امنیت متهم کرد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا به دنبال به راه انداختن یک جنگ خرابکارانه جدید در عراق و سوریه از طریق ابزارهای خود؛ داعش و [اغتشاش‌گرانی] که به جوکر معروفند، است.

قبیسی با تاکید بر اینکه نقش آمریکا در سوریه و عراق خرابکارانه است، توضیح داد: ایالات متحده آمریکا تلاش دارد تا از عناصر داعش در زندان‌های سوریه برای انجام عملیات‌های خرابکارانه در جنوب سوریه سوء‌استفاده کند. ضمن اینکه حضور نظامی آمریکا در سوریه یکی از دلایل انفجارها و بحران‌ها در منطقه است که به آن تحریم‌های گاه و بی‌گاه آمریکا نیز افزوده می‌شود. 

پیشتر،   «علی الصطوف» نماینده مجلس سوریه گفته بود که آمریکا جنگ اقتصادی کثیفی را برای گرسنه نگه داشتن مردم سوریه و عراق به راه انداخته است.

 وی همچنین درباره برنامه دولت آمریکا برای هدف قراردادن و ترور شمار بیشتری از فرماندهان محور مقاومت هشدار داد و گفت: آمریکا به دلیل شکست پروژه‌اش در منطقه در وضعیتی سردرگم و بی‌ثبات قرار دارد. این پروژه توطئه‌چینانه را محور مقاومت خنثی کرده است. از سوی دیگر قدرت فزاینده این محور احتمالا آمریکا را بر آن می‌دارد که در هر لحظه به انجام اقدامات تروریستی سوق یابد و برخی از رهبران محور مقاومت را هدف قرار دهد.

«محمود جوخدار» دیگر نماینده سوری نیز با تایید وجود طرح‌ها و برنامه‌هایی برای انجام حملات تروریستی در برخی کشورهای منطقه می‌گوید که رژیم صهیونیستی و صهیونیسم جهانی از هر فرصتی که به دست آورند برای تحقق اهدافشان استفاده می‌کنند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول