اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای ریاض؛ به دنبال حل و فصل سیاسی بحران یمن، سوریه و لیبی هستیم

هیأت وزیران سعودی در نشست اخیر خود مدعی شد که این رژیم به سمت حل و فصل سیاسی بحران در کشورهای یمن، سوریه و لیبی حرکت می‌کند.

ادعای ریاض؛ به دنبال حل و فصل سیاسی بحران یمن، سوریه و لیبی هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نشست هیأت وزیران سعودی به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور شب گذشته (سه شنبه) در ریاض برگزار شد و در بیانیه‌ای به مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی (واس)، در بیانیه پایانی این نشست، با دعوت از رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان برای مذاکره در جهت آن‌چه «صلح» در منطقه خوانده می‌شود، ادعا شده است که ریاض بر حل و فصل عادلانه و فراگیر مسأله‌ فلسطین بر مبنای قطعنامه‌های بین‌المللی و ابتکار صلح عربی (۲۰۰۰ میلادی) تأکید دارد.

هیأت وزیران سعودی همچنین بار دیگر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن را به نقض توافق استکهلم سوئد در رابطه با استان الحدیده متهم کرد و حملات موشکی و پهپادی دولت صنعاء که در پاسخ به بمباران و محاصره یمن صورت می‌گیرد را محکوم کرد.

پادشاهی سعودی سپس مدعی شد که دولت ریاض به سمت تحقق امنیت و ثبات در منطقه حرکت می‌کند و حامی حل و فصل سیاسی بحران یمن، سوریه و لیبی است.

ادامه همکاری امنیتی با دولت آمریکا، روابط تجاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و نشست اخیر سران این شورا و استقبال از بیانیه «العُلا» در خصوص حل بحران قطر دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول