اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بزرگان با قرار گرفتن در جایگاه مشاور امکان ورود جوانان به چرخه مدیریت را فراهم کنند

یک استاد دانشگاه تاکید کرد: خواهش نسل نو از همه بزرگان این است تا با قرارگرفتن درجایگاه مشاور این امکان را ایجادکنند تا جوانان وارد چرخه مدیریت کشور شوند و مطمئن باشند که این مسیر تماماً منفعت برای کشور و انقلاب خواهد بود.

بزرگان با قرار گرفتن در جایگاه مشاور امکان ورود جوانان به چرخه مدیریت را فراهم کنند

مهدی صیادشیرازی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به مکتب شهیدسلیمانی، اظهار داشت: راه و تفکر و مکتب سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مسیر سیره شهدا و امام و خط ولایت بوده است و از همان ابتدای انقلاب ایشان یک شخصیت انقلابی مومن و متعهد و مجاهد فی سبیل الله بودند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: تمام زندگی و فعالیت‌های ایشان برخاسته از معنویت و تقوا در راه آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی سپری شد که موجبات رضایت ولی امر زمانشان امام خامنه ای حفظه‌الله را برآورده کردند و ایشان بر پیکر مطهرشان نماز تاریخی خواندند.

صیاد شیرازی تصریح کرد: شخصیت شهید سلیمانی در واقع فراجناحی، ملی و فراملی است و قطعا هیچ کس نمی‌تواند او را مصادره به مطلوب خود کند.

وی تاکید کرد: ساز و کاری که می‌تواند در خور شأن شهدایی چون سردار دلها شهید سلیمانی و امیر دلها شهید صیاد شیرازی باشد عبارتند از تلاش و مجاهدت بی‌وقفه با تکیه بر خدا و اعتماد به نفس و اعتماد به نیروهای کارآمد مومن و جوان حزب اللهی و حرکت به سوی قله حکمرانی مطلوب و این جز با اعتماد به نسل نو امکان پذیرنیست.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز مردم، گفت: باید برای مردمی که همواره کنار انقلاب بوده‌اند تلاش کرد تا از این وضع خارج شوند.

وی ادامه داد: پرداخت به مطالبات جوانان بدون توجه به مسائل سیاسی، ایجادفضای با نشاط و زمینه سازی برای پیشرفت باید از اولویت‌های جدی نسلی باشد، که می‌خواهد موجبات تغییر این شرایط را رقم بزند.

فرزند شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: با احترام به همه کسانی که این سالها همیشه مدیریت‌ها را عهده دار بوده‌اند باید گفت، نسل نو زین به زین شدن برخی را دیگر تحمل نخواهد کرد و باید جایگاه آنها از حوزه اجرا به حوزه مشاوره در امور عوض شود.

صیاد شیرازی با انتقاد از برخی مسئولان که به هر وسیله‌ای قصد ماندن در مناصب مختلف را دارند، گفت: کشور امروز به نیروهای پرانرژی و جوان نیاز دارد تا بتواند در گام دوم انقلاب آنگونه که شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی است، آنرا از گلوگاه‌های حساس عبور دهد و در کنار این مهم حضور بزرگترها به عنوان مشاور و چراغ راه بسیار حائز اهمیت است، اینکه برخی افراد قصد دل کندن از مناصب خود را ندارند جای تعجب دارد و معتقدم اینگونه رفتارها مسیر تعالی کشور را با مشکلات اساسی روبرو می‌کند.

وی گفت: نسل نو به دنبال ابتکار و تغییر و ایجاد فضایی تازه است، لذا فراتر از جناح‌های سیاسی باید بتوانیم در همه سطوح تحول را ایجادکنیم و این جز با اعتماد به جوانان امروز کشور ممکن نیست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: جوان امروز در کنار معنویت به تفریح، اشتغال و زمینه‌هایی برای بروز استعداد نیاز دارد و نباید با مدیریت‌های امتحان شده و تکراری آنها را سرخورده کرد.

صیاد شیرازی تصریح کرد: توجه به نیازجنسی جوان امروز آن‌هم با همه محرک‌های موجود درفضای مجازی و حقیقی می‌طلبد فکری جدی برای تسهیل در ازدواج آنان کرد و این امر با وجود همه تحریم‌ها شدنی ست و این مهم با تقویت روحیه خود باوری ممکن است.

وی گفت: خواهش نسل نو از همه بزرگان این است تا با قرارگرفتن در جایگاه مشاور این امکان را ایجاد کنند تا جوانان وارد چرخه مدیریت کشور از شهر و شهرستان‌های کوچک تا شهرهای بزرگ و نهادهای اثرگذارشوند ومطمئغن باشند این مسیر تماماً منفعت برای کشور و انقلاب خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول