اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مطالبه‌گری باید با پیوست علمی ، فرهنگی و دانشگاهی باشد

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری باید با پیوست علمی، فرهنگی و دانشگاهی همراه باشد گفت: اگر‌ مطالبه گری همراه با علم باشد مسئولان نیز گوش به فرمان هستند و این امر ضرورت وجود دانشگاه ها را دوچندان می‌کند.

مطالبه‌گری باید با پیوست علمی ، فرهنگی و دانشگاهی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام روح الله میرزایی در همایش مطالبه گری هدفمند که در تالار‌ امام رضا (ع) با حضور مدیران و شورای سیاست گذاری و شورای راهبردی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان برگزار شد، با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید دقیق و کارشناسی باشد گفت:  مسئولیت‌اجتماعی و نظارت عمومی باید به شیرین ترین و کارساز ترین امور امروز جامعه تبدیل شود.

وی افزود:  کارهای غیرکارشناسی مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند که اینها باعث پدید آمدن منکرات متعدد می شود و اگر کسانی با تخصص و علم و آگاهی کامل ورود کنند هرگز شاهد چنین‌مواردی نخواهیم بود.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد:  اگر کارخانجات نیازمند به آب در کنار سواحل مکران ایجاد می‌شد قطعا عدالت اجتماعی اجرا و  اشتغال زایی برای جوانان استان را به دنبال داشت.

وی به موضوع صید ترال در استان اشاره کرد و گفت: این مهم با مطالبه گری چند جوان پیگیری و با اطلاعات تخصصی جلوی آن‌گرفته شد در سایر موارد هم باید گروه های تخصصی و جهادی ورود کنند

وی ادامه داد: مطالبه گری باید از میان‌نخبگان، حوزه و دانشگاه منشا بگیرد و با پیوست علم و رسانه همراه باشد در واقع مطالبه گری به هیچ وجه نباید ابزار دست سیاست مداران شود و وارد بازی های سیاسی شود.

وی گفت: مطالبه گری به منظور دستگیری از مسئولان و یاری رساندن به مردم است و هرگز نباید با‌مچ‌گیری یکسان شود به همین منظور  برای فرهنگ شدن و پیوست علم و نخبگان و ترویج روش های مطالبه گری نیازمند دانشگاه و نخبگان هستیم که نقد پذیری و سعه صدر نیز باید از روسای‌همین دانشگاه ها آغاز شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول