به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، ابراهیم پیمانفر با حضور در شورای آموزش و پروش شهرستان مهریز، با بیان این که اجرای طرح کانونهای تربیتی محلی مدارس مستلزم پیوند عمیق مدرسه و محلات است، اظهار کرد: مهمترین رکن در اجرای این طرح همکاری و تعامل مدیر مدرسه است.
وی افزود: در این طرح به شناسایی ظرفیتهای محلی مدرسه برای اجرای فعالیتهای مشترک فرهنگی، بررسی روشهای جلب همکاری نهادها و اشخاص مؤثر در محله، تدوین و تنظیم تقویم اجرایی برای یک سال تحصیلی اقدام می شود.
رئیس انجمن اولیاء و مربیان استان یزد گفت: برگزاری جلسات مشترک با هر یک از نهادهای دولتی و غیردولتی ، اشخاص مؤثر محلی، هماهنگی برای استفاده قانونمند از امکانات محله برای مدرسه و بالعکس از وظایف و تکالیف اجرای این طرح در سطح مدارس است.
پیمانفر تصریح کرد: سند تحول بنیادین، مدرسه باید محور فعالیتهای تربیتی و فرهنگی محله باشد تا بتوانیم به همافزایی برسد و از موازی کاری جلوگیری شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر در یک محلی قرار است فعالیت تربیتی و فرهنگی انجام شود باید محور آن کانون، مدرسه باشد.
انتهای پیام/ چ