اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

هزینه بیش از ۹۷ میلیارد ریال برای بهینه‌سازی مصرف آب در میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از اجرای فعالیت‌های مختلف با هدف بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی این شهرستان خبر داد و گفت: درمجموع برای اجرای این اقدامات، ۹۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال هزینه شد.

هزینه بیش از ۹۷ میلیارد ریال برای بهینه‌سازی مصرف آب در میامی

علی‌اصغر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در میامی با بیان اینکه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، لایروبی قنوات و سیستم انتقال آب برخی از این اقدامات در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: درمجموع برای اجرای این اقدامات در سال گذشته ۹۷ میلیارد و ۷۳۷ میلیون ریال صرف شده است.

وی افزود: بهینه‌سازی مصرف آب با اجرای سیستم آبیاری نوین (کم‌فشار و تحت‌فشار) به مساحت ۵۵۱.۵ هکتار انجام و برای اجرای این طرح ۷۸ میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال صرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به اجرای طرح لایروبی و مرمت قنوات گفت: درمجموع تعداد ۱۴ رشته قنات با صرف اعتبار ۱۵ میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال لایروبی و مرمت شد.

محمدی از اجرای طرح سیستم انتقال آب لوله با طول ۴ هزار و ۲۷۳ متر نیز خبر داد و گفت: شن‌ریزی جاده بین مزارع برای ۱۰ جاده و به طول ۶ کیلومتر به ارزش یک میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال اجرایی شد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته، ۹۹۱ مترمربع ورق پلیمری استخر ذخیره آب در شهرستان میامی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: این اقدامات در راستای سیاست‌های کلی دولت در زمینه بهینه‌سازی و افزایش راندمان آب در بخش‌های مختلف کشاورزی انجام‌ شده است.

محمدی اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی نیز با هدف پیشبرد اهداف و ترغیب کشاورزان برای تجهیز مزارع خود به سیستم‌های نوین آبیاری تسهیلات در قالب یارانه بلاعوض دولتی اقدام کرده است.

وی با اشاره به مزایای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در بخش کشاورزی تصریح کرد: در حال حاضر و در سیستم سنتی راندمان آبیاری حداکثر ۵۵ درصد است که با تغییر روش آبیاری به سیستم بارانی این عدد به ۷۵ درصد ارتقا خواهد یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خاطرنشان کرد: با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، هزینه‌های کاشت، داشت و برداشت نیز کاهش چشمگیری داشته و با کوتاه کردن دور آبیاری راندمان تولید نیز دو برابر افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول