اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در ماسال

فرماندار ماسال با اشاره به موفقیت این شهرستان در اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: ما توانسته‌ایم در غربالگری موفق باشیم یعنی تعداد بیشتری از مبتلایان به این بیماری منحوس را شناسایی کرده‌ایم و هرچه تعداد یافته‌های ما بیشتر باشد به طبع رنگ وضعیت شهرستان رو به قرمزتر شدن می‌رود.

اجرای موفق طرح شهید سلیمانی در ماسال

به گزارش خبرگزاری فارس از ماسال، علیرغم اجرای طرح جامع محدودیت‌ها و طرح غربالگری شهید سلیمانی، شهرستان ماسال که در پیک اول و دوم کرونا جز شهرستان‌های سالم‌تر استان گیلان قرار داشت امروز حال‌وروز خوشی ندارد.

ماسال در صورتی در وضعیت نارنجی قرارگرفته که شهرهای اطرافش در وضعیت سفید هستند.

وحید پورحضرت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد جهت پیشگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: ۱۱ ماه است که کشور درگیر بیماری کرونا است و در طول این مدت دستورالعمل‌های بسیاری صادر و اجراشده که تعدادی از آن‌ها هنوز هم پابرجاست.

فرماندار ماسال با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اداری شهرستان از روز اول برای مقابله با این بیماری پای‌کار آمدند و هرچه در توان داشتند به کار بستند، افزود: مقدار مثبت شدن نمونه‌های آزمایشگاهی نسبت مستقیم با تغییر وضعیت شهرستان‌ها دارد.

ماسال شهری با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت است که اکثراً در بخش شهری ساکن هستند. ولی بااین‌وجود برابر داده‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اکثر موارد مشکوک به کرونا در بخش روستایی قرار دارند.

پورحضرت آمار افراد مشکوک به کرونا را چیزی بیش از ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: قبل از اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی باید منتظر می‌ماندیم تا بیمار مبتلا به کرونا با پای خودش به یکی از مراکز درمانی بیاید اما با شروع این طرح گروه‌های پایشگر به درب منازل مردم مراجعه نموده و آنان را غربالگری می‌کنند.

در ماسال بیش از ۶۰ گروه ۳ نفره غربالگر از ۹ آذر شروع به پایش وضعیت سلامت مردم کردند.

فرماندار ماسال این جهاد بهداشتی را نمونه بارز مقاومت دانست و تصریح کرد: وقتی یک جامعه با پدیده‌ای این‌چنینی مواجه می‌شود باید روحیه مقاومت و مقابله را در مردم بالا ببرد، در ماسال بیش از ۴۰ مورد مشکوک کرونایی توسط بسیجیان طرح شهید سلیمانی شناسایی شدند که توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماسال مورد آزمایش و مطالعه دقیق قرار گرفتند و ازاین‌بین ۲۴ مورد قطعی ابتلا به این بیماری شناسایی شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونای ماسال علت وضعیت نارنجی این شهر را اجرای درست طرح غربالگری دانست و بیان کرد: اینکه امروز وضعیت ماسال نارنجی است یعنی ما توانسته‌ایم در غربالگری موفق باشیم یعنی تعداد بیشتری از مبتلایان به این بیماری منحوس را شناسایی کرده‌ایم و هرچه تعداد یافته‌های ما بیشتر باشد به طبع رنگ وضعیت شهرستان رو به قرمزتر شدن می‌رود.

البته نباید فراموش کرد طرح غربالگری شهید سلیمانی یک طرح درمانی نیست بلکه صرفاً به‌منظور شناسایی به‌موقع و زودهنگام بیمارها و افراد مشکوک به این بیماری است.

پورحضرت به حواشی به وجود آمده توسط رسانه‌های محلی این شهر اشاره کرد و افزود: اینکه بگوییم چون وضعیت شهرستان نارنجی است پس طرح غربالگری شکست‌خورده این حرف هم غیرمنصفانه است و هم بدون پایه و اساس علمی است، وقتی یک شهرستان در مورد شناسایی افراد مشکوک به کرونا خوب عمل می‌کند نباید که سرزنش شود.

وی با اذعان به اینکه هر طرحی که اجرا می‌شود صد درصد نواقصی دارد اما ما توانسته‌ایم در این طرح موفق عمل کنیم؛ افزود: علت اصلی رنگ نارنجی وضعیت ماسال شناسایی تعداد بیشتری از افراد مشکوک به کرونا است.

به گفته رئیس ستاد کرونا شهرستان ماسال با توجه به وضعیت نارنجی ماسال طرح جامع محدودیت‌ها همچنان در این شهرستان در حال اجرا بوده و ماسالی‌ها نمی‌توانند میزبان مسافران باشند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول