اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش 77 درصدی بیماران بستری کرونا در استان با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد گفت: از تاریخ اجرای طرح «شهید سلیمانی» شاهد کاهش 77 درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی و کاهش 76 درصدی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوده‌ایم.

کاهش 77 درصدی بیماران بستری کرونا در استان با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سید راشد جزایری بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا به صورت محله‌محور تحت عنوان «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» از ابتدای آذرماه کلید خورد و بر مبنای فعالیت تیم‌های مراقبت، حمایت و نظارت، نتایج قابل قبولی داشت.

 معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد ادامه داد: از تاریخ اجرای این طرح شاهد کاهش 77 درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی و کاهش 76 درصدی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوده‌ایم.

 9 هزار و 763 نفر از افرادی که با بیماران کرونایی تعامل نزدیک داشتند در استان شناسایی شدند

وی خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار و 733 نفر در 454 محله استان تحت عنوان تیم‌های مراقبتی سازماندهی شدند و توانستند 9 هزار و 763 نفر از افرادی که با بیماران کرونایی تعامل نزدیک داشتند را شناسایی و از یک هزار 135 نفر آن‌ها تست PCRگرفته، 222 نفر را برای معاینه به مراکز درمانی ارجاع دهند و از 3 هزار و 961 نفر تست سریع کرونا بگیرند و مبتلایان را قرنطینه کنند.

385 مورد پلمب واحدهای متخلف توسط تیم‌های نظارتی

جزایری اضافه کرد: تیم‌های نظارتی نیز که متشکل از سازمان هلال‌احمر، بسیج و مرکز بهداشت می‌باشند توانستند در این ایام دو ماهه از 31 هزار و 979 واحد بازدید کنند که در این راستا 2 هزار و 940 مورد اخطاریه صادر و 385 واحد متخلف پلمب شد.

 5 هزار و 45 خانواده و فرد آسیب‌دیده از ویروس کرونا شناسایی و حمایت شدند

وی تصریح کرد: یک هزار و 544 نفر نیز در تیم‌های حمایتی سازماندهی شده که توانستند 5 هزار و 45 خانواده و فرد آسیب‌دیده از ویروس کرونا را شناسایی و به طرق مختلف از جمله بسته‌های معیشتی حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد اظهار داشت: با تلاش و رصد عوامل اجرای این طرح تعداد 4 هزار و 489 مورد مبتلا به ویروس کرونا به واسطه رهگیری افراد نزدیک به فرد مبتلا در 3 لایه خانواده، همکاران و افرادی که قبل از یقین به ابتلای کرونا، فرد بیمار با آن‌ها ارتباطی برقرار کرده بود شناسایی و در قرنطینه خانگی قرار گرفتند.

جریمه یک میلیونی برای کسانی که قرنطینه را رعایت نکنند

وی بیان داشت: با سازوکار جدید بنا شده افراد مبتلا از طریق گوشی همراه خود مورد رصد قرار گیرند و در صورت شکستن قرنطینه و خروج از منزل حداقل یک میلیون تومان جریمه و به مراجع قضایی معرفی شوند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول